Zijn dit nou goede zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Zijn dit nou goede zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:45

Nee.
Zou het niet doen :)

opisop_shop

Re: Zijn dit nou goede zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:46

gebruik even de zoekfunctie, zijn wel meer topics over te vinden :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:46

Heb je ervaring mee bizzybijtje?

waar moet ik dan op zoeken opisop_shop?

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:47

heb ook z'n soort zadel gehad maar lag niet goed op mijn paard. vond ze niet extreem slecht maar het zit echt ruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:47

Nee, maar ik heb vrijwel alleen maar negatieve reacties over zulke zadels gehoord.
Net als zadels van de zadelmarkt :) Kun je beter voor dat bedrag een tweedehands, goed zadel kopen :j

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:54

Ik heb voor 200 euro een super goed A merk zadel hier 2e hands op bokt gekocht, en de zadelmaker heeft hem na gekeken en gepast. Ligt super!

Deze zadels kun je na 1/2 jaar weer weggooien en de osteopaat gaan bellen om nog een iets te doen aan die kapotgemaakte rug

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:55

ze zien er idd te mooi uit ik heb bij hun een keer voor een spotprijs (150euro) een vz zadel gekocht lag niet zo goed op m`n pony dus ligt er nu een bontje onder moest na een jaartje al weer opgevult worden en de kwaliteit van het leder is echt bagger ! het enige voordeel is als ze goed pasten dus als je paard precies maat meduim heeft ik heb nog nooit zo`n paard ontmoet maar als ie bij jou in de wei staat heb je geluk :+ dan heb je een heel duur lijkend zadel voor een spot prijs of je moet voor een bontje gaan ! k weet trouwens niet of ze ook zadels op maat maken of kunnen aan meten want dan zou ik het wel doen ! en zouden alle problemen behalve kwaliteit verhopen zijn

INGEWIKKELD DUS ............
maar ik hoop je een antwoord gegeven te hebben hahaha

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:15

het is niet het beste van het beste nee.. en zeker niet voor intensief gebruik. Maar ik heb een soort gelijk zadel als tussen oplossing voor mijn pony gehad voordat we ons eigen zadel kregen en we reden hier prima mee, het verkleurt inderdaad snel en blijft niet mooi. Maar ik vind het redelijk zacht zitten, en ik heb liever een goedkoop passend zadel dan een duur zadel dat niet past

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:18

Nee, niet doen. Los van het feit dat het leer van slechte kwaliteit is, zijn de meeste zadels ook nog eens schots en scheef, kromme bomen, en slecht gevuld. Als je de rug van je paard naar de knoppen wilt helpen, krijg je dat met zo'n zadel vlot voor elkaar...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:21

je kunt voor dat geld beter een tweedehands merkzadel kopen.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:34

Ik denk ook dat je dan beter, samen met een zadelpasser, kunt kijken voor een nagekeken- en goedpassend tweedehands merkzadel want de kwaliteit, duurzaamheid en pasvorm van nieuwe zadels in deze prijsklasse zijn vaak niet al te best.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:36

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:40

Ik heb eens een dergelijk zadel mogen bekijken en toen hebben we wat leer natgemaakt. Dat bleek gewoon bordkarton te zijn. Als je een zadel nieuw kan kopen voor die prijs, moet je achter je oren gaan krabben. De verkoper heeft er dan al minder voor betaald, dus je koopt echt geen kwaliteit. Leer alleen al kost meer dan dat. De kostprijs van een kwalitatief goed zadel komt rond de 700 euro uit. Mss nog wel hoger, omdat de Euro momenteel geen bal waard is t.o.v. de britse pond.

Zadels van deze prijs komen meestal uit Azië. Met het kopen van zo'n zadel bevorder je dus het uitbuiten van mensen. Dat moet je naar mijn mening niet willen. De bouwers van dit soort zadels hebben vaak ook nog nooit een paard gezien, dus die bouwen een plaatje na. Het is maar de vraag of het plaatje op het paard past.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:41

opisop_shop schreef:
ja maar de kans dat je een goedkoop zadel passend krijgt is erg klein natuurlijk ;)

Dat het passend (te maken) is lijkt me toch zeker een eerste vereiste!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:50

Niet alle zadels zijn passend te maken. Als je een zadel nieuw gaat kopen, moet je dat zeker niet willen. Het past, of het past niet... Vooral bij 2ehands moet je uitkijken dat je niet wordt opgezadeld met een zadel wat al eens in de pers heeft gelegen. Het risico dat de boom breekt als ie dan nog passend moet worden gemaakt, is dan zeer aanwezig. Als je zo'n zadel koopt bij een erkende zadelmaker, is dat zijn risico en moet hij jou een ander passend zadel bieden van dezelfde kwaliteit als waar ie de boom van brak. Een particulier heeft die verplichting niet.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:53

Vind het ten eerste echt verschrikkelijk lelijke zadels, maar ieder zijn meug!

Kan niet geloven dat dit zadels zijn van goede kwaliteit zeker niet voor zo'n prijs. Zadels hoeven natuurlijk niet extreem duur te zijn meestal betaal je grotendeels de naam, maar die naam heeft zich natuurlijk wel al waar gemaakt. ik zou nog even doorsparen en dan een goed zadel kopen en passend laten maken op je paard.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:06

mooie zadels voor de kinderen om mee te spelen of voor de sier in een kantine maar niet voor op de rug van een paard

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 07:41

lailapri schreef:
mooie zadels voor de kinderen om mee te spelen of voor de sier in een kantine maar niet voor op de rug van een paard

Dat is wel een goed idee :)*

Bedankt voor jullie reacties! :D Ik was ook niet echt van plan 1 te kopen, voor dat geld kan het onmogelijk goed leer etc zijn.. Maar wie weet, als het wel goed was geweest :')

lailapri schreef:

Dat is wel een goed idee :)*

JPS schreef:
Ik denk ook dat je dan beter, samen met een zadelpasser, kunt kijken voor een nagekeken- en goedpassend tweedehands merkzadel want de kwaliteit, duurzaamheid en pasvorm van nieuwe zadels in deze prijsklasse zijn vaak niet al te best.

Als ik een zadel koop word hij uiteraard eerst gepast. Ik ga binnenkort een wintec passen, die heb je al vanaf 250,- nieuw, dus dat valt wel mee.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:54

Ja, maar van wintec weet je dat het geen leer is! Da's een heel groot verschil. ;) Ik ken eigenlijk ook maar weinig paarden in mijn omgeving met een goed liggende wintec, maar ja, er zullen er best zijn waar er ook één op past.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:01

[quote="thoraklover"]Ik zat te kijken op internet naar een nieuw zadel, en toen kwam ik op de site van interhippique, en tot mijn grote verbazing verkochten ze leren zadels van 200,- die er ook nog erg mooi leken. Dus ik vroeg me af, hoe is de kwaliteit van deze zadels? Want voor die prijs..

Natuurlijk zijn er verschillen tussen een leren zadel van bijvoorbeeld 250 euro en een zadel in de hogere prijsklasse. Wij verkopen ook veel merken zadels in de midden prijsklasse zoals bijvoorbeeld Rossner, JC, Knight Rider, Wintec, Imperial Riding [Tekna], Eric Thomas.
Daarnaast hebben wij ook verschillende merken leuke voordelige kunststof zadels met verwisselbare boom in de collectie, die uitstekend geschikt zijn voor inrijden, beleren, recreatief gebruik en paarden in de groei.
De klant wordt eerlijk voorgelicht over de verschillen tussen de goedkope en duurdere zadels en voor welke gebruik doeleinden de zadels geschikt zijn en iedereen kan een en ander ook zelf komen bekijken en beoordelen.
Of het zadel nu goedkoop is of duur, belangrijk is een goed passend zadel wat aansluit aan de wensen en behoeften [ en portemonnee]. Iedereen krijgt na aanschaf de gelegenheid het zadel, de pasvorm en de combinatie paard, ruiter en zadel te laten beoordelen en controleren door een zadelmaker, instructrice of deskundige. Niet tevreden is geld terug [ruilen kan natuurlijk ook].
Of het nu gaat om een zadel in de lage of hogere prijsklasse er kan ook gebruik worden gemaakt van de zadelservice door onafhankelijk werkend zadelmaker voor aanmeten en deskundig advies, waarbij het welzijn van het paard voorop staat.

Groetjes van Anja Vroomans
Interhippique

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:07

Dat zag ik Anja Vroomans, als het zadel dat ik binnenkort ga passen niks is, kom ik misschien bij jullie kijken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:59

Ik heb een spotgoedkoop zadel gekocht 3 jaar geleden en rijdt daar nog mee, en het heeft op drie verschillenden paarden goed gelegen. Maar ik ben niet iemand die dagelijks intensief rijdt, dan was het wel kaal geweest, schat ik zo.
Maar pasvorm voor het paard zit niet aan een hoge prijs vast!
Een duurder zadel garandeert geen betere pasvorm voor jouw (lees 1 specifiek)paard.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:11

Nee maar het nadeel van de goedkopere zadels is dat je er niet in kan kijken. Bij een duurder zadel zou je ervanuit mogen gaan dat goed materiaal gebruikt is. Maar heb ook wel artikelen gelezen over sprokkelhout wat met krammen aan elkaar gesprijkerd was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:20

Dat zijn verschillende dingen, kwaliteit en pasvorm!!!
Ik heb het puur over pasvorm. Een goedkoop zadel kan prima passen.
Het kan soms niet zo lang meegaan omdat het geen duurzaam materiaal is, maar dat is een ander verhaal.
Dat is een keuze.

Overigens heb ik oude goedkope zadels gehad die 30 jaar en langer (al tweedehands gekocht) mee zijn gegaan... Op het laatst had ik op 1 grote kruissteken en van alles vervangen, maar het was nog een prima zadels... Helaas heb ik ze achter moeten laten in nederland, anders reed ik er zekerweten nog mee.
Maar goed, die waren nog uit de tijd dat alles duurzaam was en niet op snel kapotgaan was ingesteld zodat er meer van gekocht zou worden...

Als je tegenwoordig goedkope zadels tegenkomt, moet je rekening houden met het feit dat ze wellicht niet zolang meegaan.
Maar kwa pasvorm HOEVEN ze niet slecht te zijn (kan natuurlijk wel, maar dat geld ook voor dure zadels).