Goede stallenbouw?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Goede stallenbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 23:16

Hallo!

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het laten plaatsen van stallen.
Het gaat om het plaatsen van in elk geval een 'stalgebouwtje' met minimaal 2 boxen. Hout of steen zijn we nog niet over uit.

Heeft er iemand goede ervaringen met bepaalde bedrijven? Hoe het in zijn werk gaat en wat handig is in de stallen (hout/steen)?
En niet geheel onbelangrijk: de kosten.

Dankjewel alvast! :)

friesiszwart

Re: Goede stallenbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:29

Voor de stal van hout kun je het best contact opnemen met bv.: Bedaf, Wiko etc.
Indien je voor steen zou kiezen zou ik kontakt opnemen met een plaatselijke aannemer.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:38

[VVDD] Vandaag is onze nieuwe stal geplaatst!

Wij hebben een stal laten plaatsen door Select stallenbouw. Op de site zijn de prijzen te vinden (maar denk als je kan onderhandelen dat het ook iets goedkoper kan). In het topic zie je hoe de opbouw gaat.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:53

Persoonlijk vind ik Smulders heel goede kwaliteit leveren. Ze leveren ook buitenboxen.

Kijk eens op Smulders.pl, Ze hebben een Nederlandse vertegenwoordiger (Marco Brons) maar ook bij Smulders spreken ze gewoon Nederlands (het is een Nederlands bedrijf met produktie in Polen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:06

@Picassox : je zult eerst voor jezelf duidelijk moeten hebben of je goedkoop wilt of kwaliteit wilt :)
Houten stallen zijn goedkoop in aanschaf, maar heb je veel onderhoud aan en grote kans dat je over 10 jaar aan nieuwe stallen toe bent.
STeen(metselen) of beton(panelen) zijn duurder, maar gaan ook langer mee én je hebt er minder onderhoud aan.
Kunststof zou mijn ideaal zijn. Is helaas wel het duurste.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 09:15

Ik denk dat wij voor betonpanelen gaan. Heeft iemand daar ervaring mee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:23

Ja, daar heb ik nu een stal van. Merk is Ascot, dus niet de minste.

90% staat nog goed :) Aan één wand is er een gat ingeschopt en 1 paneel is doormidden, maar blijft hangen op de wapening.
De met cement afgedichte kieren zijn weer open (cement is weg) en de golf dakplaten moesten na 10 jaar vervangen worden wegens brosheid.
Overigens konden die afgevoerd worden alszijnde 'asbesthoudend' ;( omdat ze er precies op leken en het niet meer te lezen was dat deze asbestvrij zijn. Niet leuk dus.
Als ik dat vooraf geweten had (en niet pas toen we ze weg gingen brengen en weer teruggestuurd werden) dan had ik een ander soort nieuwe dakdekking genomen, want nu zit ik over 8 jaar weer met hetzelfde probleem.

Ik heb de soort met een steenmotief aan de buitenkant en geen afwerking binnen. Het beton is nu erg smerig vanwege de mest die er tegen komt en een hogedrukspuit krijgt dat er niet af.
Als je de wanden binnen laat bekleden met betonplex zul je daar minder last van hebben, maar mijn buren hebben dat en dat wordt aangevreten. Of je moet alle kanten voorzien van metalen strookjes en die zijn erg scherp op sommige punten.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:46

VSW-->EA-GZ-Diensten

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:30

Volgende week worden er bij mij 4 buitenboxen geplaatst van Prubo uit Eindhoven. De binnenkant zijn 7,5 cm. dikke betonpanelen. Aan de buitenkant wordt dit afgewerkt met houten rabatdelen. Je krijgt zo een dubbele wand dus, die er aan de buitenkant nog mooi uit ziet ook. De tussenwanden zijn van kunststof panelen (onderkant) en tralies (bovenkant). Mijn ideaal was ook geheel kunststof, maar dit bleek te prijzig en dit leek me een mooie tussenoplossing.
We gaan het beton aan de binnenkant wel zelf afwerken met betonverf, zodat het makkelijker schoon te houden is. Na volgende week kan ik je vertellen hoe het geworden is :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:29

Oh dat is super! Kun je dan foto's plaatsen? :)

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:01

Picassox schreef:
Oh dat is super! Kun je dan foto's plaatsen? :)

Is goed, of ik stuur ze even per PB / mail. Zal pas na maandag 22 aug worden (dan ligt de betonvloer er ook in). Als je even googled, vind je ook de site wel, staan ook veel foto's op.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:02

Roosen is erg goed/mooi betaal je wat maar is het zeker waard.
Of je laat geqlwoon plaatselijke metselaar metselen :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 14:09

Ja, ik ben nog steeds hard aan het nadenken erover, maar inderdaad een plaatselijke metselaar een gebouw metsen. Alleen dan nog houten/kunstoffen staldeuren erin, en een dak erop en klaar is kees! :D

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:08

Weet niet of je inmiddels al wat hebt, maar post dit toch nog even. Het heeft even iets langer geduurd dan gepland, maar ik zou nog foto's plaatsen van de stallen zoals die bij mij zijn neergezet. De bouw is nu sinds afgelopen dinsdag klaar en heeft alles bij elkaar 4 dagen geduurd.

Het zijn stallen van beton / hout / kunststof van Prubo uit Eindhoven en ik ben er erg blij mee! Snel en netjes gewerkt en het ziet er super strak uit:

Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=THU644D4 en evt. via de link in mijn onderschrift.

Ik wil het beton nu zelf nog netjes schilderen van binnen, zodat de wanden er ook wat netter uit zien (zwart / wit) en er gaat nog een extra laag beits over heen.

Mocht je nog meer willen weten, PB maar!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:16

Wow, ze zijn ontzettend mooi! Zoiets zoek ik inderdaad ook!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 05:12

Deborah2 schreef:
Weet niet of je inmiddels al wat hebt, maar post dit toch nog even. Het heeft even iets langer geduurd dan gepland, maar ik zou nog foto's plaatsen van de stallen zoals die bij mij zijn neergezet. De bouw is nu sinds afgelopen dinsdag klaar en heeft alles bij elkaar 4 dagen geduurd.

Het zijn stallen van beton / hout / kunststof van Prubo uit Eindhoven en ik ben er erg blij mee! Snel en netjes gewerkt en het ziet er super strak uit:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Meer foto's hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=THU644D4 en evt. via de link in mijn onderschrift.

Ik wil het beton nu zelf nog netjes schilderen van binnen, zodat de wanden er ook wat netter uit zien (zwart / wit) en er gaat nog een extra laag beits over heen.

Ik weet dat het al even geleden is, maar mag ik vragen wat deze stallen gekost hebben?

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:24

KarinLF schreef:
Deborah2 schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik weet dat het al even geleden is, maar mag ik vragen wat deze stallen gekost hebben?

Om en nabij de 16.000,- incl BTW. Dit is incl. extra luiken aan de achterkant en verder alles wat je ziet. Na 6 jaar staat het overigens nog steeds als een huis, als ik het opnieuw moest doen, zou ik het zo weer doen!