Adresjes voor beleren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Adresjes voor beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 13:48

Ik wil mijn mini-shet laten beleren voor de kar en ben op zoek naar adresjes in de buurt van Wageningen/ Renkum (Gelderland). Wie weet een goed adres? In de FAQ's staan er een aantal, maar de dichtsbijzijnde was volgens mij nog 3 kwartier rijden, dat vind ik te ver.

Wat is handig, dat de pony daar een poosje 'intern' gaat of zou het ook kunnen met een wekelijkse les en door de week oefenen? Ik heb zelf geen idee, heb ook geen haast, weet wel dat het laatste mijn voorkeur heeft. We zijn inmiddels zover dat ze prima op stemhelpen reageerd, netjes aan de lange lijnen kan lopen, 99,9% verkeersmak is, putdeksels, witte strepen en idioten in het verkeer geen probleem zijn en de volgende stap wordt om haar iets voor te laten trekken.

Even extra info, de pony is inmiddels 7 jaar oud, beleerd onder het zadel toen ze drie was, maar aangezien ik maar heel kort of helemaal geen ruitertje heb die op haar kan rijden met haar 0.86m schofthoogte, vond ik het nu maar eens tijd worden om deze stap te zetten. Dan kunnen we tenminste echt samen het bos in en hoeft ze niet naast mijn rijpaard of fiets te lopen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:17

Meesten doen het toch vaak intern. Wekelijks een les en oefenen heeft denk ik niet veel nut; daarbij; hoe wil je dat gaan aanpakken? Dat ze haar daar voor 't eerst voor de wagen zetten, en jij thuis ook gaat inspannen? Dat zal denk ik niet gaan werken.
Kan je net zo goed zelf wat aanprutsen ipv haar echt te laten beleren.
En tsja, je vind helaas niet altijd iets héel dicht in de buurt. 3 kwartier is toch eigenlijk prima te doen, helemaal als ze intern gaat? Dan ben je je pony echt niet een half jaar kwijt hoor, als zij de basis al goed kent, (hangt ook van de pony af) dan moet je hoogstens aan enkele weken denken.

Je zal denk ik Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek bedoelen? Dat is idd zo'n 3 kwartier rijden. Maar dat is wel 1 van de meest centrale en denk ik, ook dichtstbijzijnde.

Je hebt Stalhouderij 't Vossenspan in Haarle/Hellendoorn, maar dat is ook ruim een uur rijden
http://www.vossenspan.nl/

En dat is het wel zo'n beetje wat ik kan vinden voor provincie Gelderland.......

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Adresjes voor beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:15

Ik verplaats dit topic van AR naar EA-GZ diensten.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:11

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:06

@JoyCiej007: Dank je wel voor je input. Je kan helaas nooit voor iemand beslissen wat wel of niet te doen is, vind je niet ;-) Maar dank je wel voor het meedenken.
@joysjuh: Dank je wel! Ook dit adres is nog drie kwartier rijden, dus ik kijk toch nog even verder.