Ervaring met Easy Release System van Atec?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska15

Ervaring met Easy Release System van Atec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 17:04

Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen met het ERS systeem van Atec? Ik wil ze graag horen.

ElCamino

Re: Ervaring met Easy Release System van Atec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:18

Ik vind jammer dat het alleen voor het uitladen werkt, dáár hebben de meeste mensen geen moeite mee, daarbij vind ik de stang een beste dreun maken als hij losvalt.
Ik vind het systeem van JLF trailers beter, daar kun je ook alleen mee laden en de stand dicht doen terwijl je voorin staat.
Natuurlijk wennen ze snel aan het loskomen van de stang met het ERS van Atec hoor, dat is ook waar.
Persoonlijk vind ik alleen uitladen nooit een probleem, ook niet met lastige paarden, ik doe het touw over de hals, loop zelf naar achter en maak ze los.
Je moet je paard gewoon leren wachten en dat het niet tegen de stang mag duwen. Als je dat niet kunt en het niet veilig is om achter het paard te staan vnwege eruit stormen of slaan is het een goed systeem.
Maar nogmaals, ik vind dat je je paard gewoon netjes moet opvoeden en moet léren trailer laden. Dan heb je dit niet nodig...

Er staan trouwens een filmpje met Anky over dit systeem op youtube..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:37

TAO-->EA-GZ-Diensten

Mariska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:04

@ Elcamino:
JLF trailers, heb een tijdje gegoogled maar kon het niet vinden.. Heb je daar misschien ook een link van of misschien wat meer uitleg?

Bedankt voor de overige info

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 03:44

Jean Luc Fautras trailers zijn het... moet even zoeken voor je maar een vriendin heeft pas een nieuwe gekocht bij Kraay in Nijkerk.
deze heeft 2 hendels voorin de trailer, met de ene doe je de stang dicht, met de ander klikt hij in het slotje. Openen net andersom volgens mij...