Big Field Shires

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Big Field Shires?

Super!
21 (23%)
Leuk
6 (6%)
Mwoah
2 (2%)
Stom
1 (1%)
Verschrikkelijk!
12 (13%)
Geen idee, nog nooit geweest
47 (52%)

Totaal aantal stemmen: 89

Pirate

Big Field Shires

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 15:49

Hoi,
heeft iemand ervaring met shiremanege Big Field Shires in Gelderland?
Ik heb de site doorgekeken en een aantal recensies bekeken, maar ik vraag me dus af wat jullie bokkers ervan vinden. Wat ik ook wilde weten is hoe de indeling tussen gevorderd en beginners eraan toe gaat. Ik ben pas 13, rij pas 1 jaar, maar rij wel in een gevorderde groep en ken alle basis die je moet kunnen om paard te rijden. Ook heb ik vaak buitenritten gemaakt, en poetsen en opzadelen etc kan ik ook al allemaal.

Weet iemand hoe dat allemaal verloopt daar?

xoxo

Suzan_bobar

Re: Big Field Shires

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:52

Jazeker, Joke (Dapper hier op bokt) probeert ongeveer iedereen van hetzelfde niveau bij elkaar te zetten. Verder zit er tussen de shires ook verschil. Sommigen zijn goed door iedereen te rijden, terwijl anderen een wat gevorderder ruiter nodig hebben. Ik zou zeggen lekker gaan rijden bij Joke, even je ervaring erbij vermelden en wat je wel en niet wilt. Dan komt het helemaal goed!

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 16:26

Oeh, okay thanks =D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:28

Precies zoals Suzan_bobar zegt, Joke kijkt naar jouw ervaring en naar hoe het paard is en deelt op die manier de groepen in. Gewoon lekker gaan rijden op die fantastische reuzen :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:18

YRT -> BRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:21

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:11

Helaas heeft het verhaal wel degelijk 2 kanten, zoals altijd en ik en vele anderen met mij hebben het gelukkig wel zeer positief ervaren.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:46

Tja, het is jammer dat dat topic ooit ontstaan is en dat Bokt deze niet wilde verwijderen. Het verhaal klopt inderdaad niet zoals het er staat. Ik zeg altijd maar dat je eerst zelf moet gaan ervaren voordat je zoiets gelooft.

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:20

Dacht ik ook al toen ik het las, jammer dat het gesloten is, anders zou ik 4 pagina's vol met tegenspraak volschrijven! Modder, ik bedoel, wat ga je eraan doen als het elke dag regent, weghalen? Dan heb je geen weiland meer over... En racen? Die beesten moeten veel meer lichaamsbeweging hebben dan normale paarden, ze eten ook meer, dus moeten ze wel af en toe een sprintje trekken. Tja...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:21

Even om aan te geven wie hier het topic aanhaalt: [ITP] Shire rit in Zutphen

Mag ik vragen Blijheid, waarom je op het enige negatieve topic wijst, terwijl je er zelf ook een super rit hebt gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:24

Pirate schreef:
Dacht ik ook al toen ik het las, jammer dat het gesloten is, anders zou ik 4 pagina's vol met tegenspraak volschrijven! Modder, ik bedoel, wat ga je eraan doen als het elke dag regent, weghalen? Dan heb je geen weiland meer over... En racen? Die beesten moeten veel meer lichaamsbeweging hebben dan normale paarden, ze eten ook meer, dus moeten ze wel af en toe een sprintje trekken. Tja...

Dat is natuurlijk gel*l. Grote heeft niets te maken met hoeveelheid beweging..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:21

Suzan_bobar schreef:
Even om aan te geven wie hier het topic aanhaalt: [ITP] Shire rit in Zutphen

Mag ik vragen Blijheid, waarom je op het enige negatieve topic wijst, terwijl je er zelf ook een super rit hebt gehad?

Om aan te geven dat er altijd twee kanten aan het verhaal zijn. Ik zeg ook niet dat het slecht is, alleen wel dat er óók mensen ontevreden zijn, naast de mensen die wel tevreden zijn.
Bovendien was mijn rit nog op de oude locatie, er kan inmiddels best wat veranderd zijn :)

edit: En mijn rit was, vooral door de gezelligheid met de meiden die mee waren, super. Na de roes van de rit (galloperen over de dijk was inderdaad super) zijn bij mij wel ook wat twijfels naar boven gekomen. Zo reed ik op Dandy, die een scheve heup heeft. Joke gaf aan dat ze daar geen last van had en ik haar gerust kon berijden. Dat vertrouwde ik, maar nu ik er achteraf op terugkijk vraag ik me wel af of het slim was/is om op een paard dat zo scheef is (zadel lag er letterlijk scheef van) nog te rijden. Misschien kan het wel, ik weet het niet, maar nu ik er met wat meer afstand op terug kijk ben ik niet meer zo 100% positief dan toen ik nog vol adrenaline zat van de rit :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-11 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:22

Ik heb zowel op de oude als nieuwe locatie gereden en bij beiden vond ik er niets op aan te merken. Joke vind ik ook nog eens een heel gezellig mens :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:35

Hallo Ts,

wij zijn er geweest op de nieuwe locatie.
Ik ging erheen omdat 1 van onze clienten graag wilde rijden.
Omdat het voor ons niet mogelijk was om via bank te betalen mochten we dit zonder moeite gewoon contant daar betalen.
Onderweg hadden we wat problemen met het vinden van dus we kwam er al later aan dit was geen probleem (alleen wat vervelend voor de overige ruiters die wel op tijd waren).
Er werd idd eerst het 1 en ander vertellen over de paarden.
Overigens kwam 1 van de paarden bij onze oude stal vandaan en of zijn 'verhaaltje' nu wel of niet klopt, zullen we toch nooit weten want Joke verteld wat anders dan de oude eigenaar.
Bij het rijden mag er een hoop en niets moet.
Zo wilde mijn client niet galoperen en mochten wij tot een bepaald stuk wel.
Joke bleef hierbij gewoon naast mijn client rijden en vond dit geen probleem.
Ook had ik totaal niet het idee dat de paarden precies wisten waar ze mochten galopperen.
Wij hebben de paarden aan het einde gewoon netjes uitgestapt en droog en wel weggezet.
Aan het einde mag je idd als je wil nog even achterstevoren ondersteboven kunsten doen op de paarden maar dit is absoluut niet verplicht, Joke wil naar mijn idee alleen hiermee laten zien dat dit gewoon allemaal kan en dat haar paarden gewoon super braaf zijn.
Verder stonden haar paarden er gewoon goed bij en zeker het paardje die bij onze stal vandaan kwam zag er beter uit.

Enige wat ik jammer vond was dat er onderweg nog een meisje mee reed die daar ook een soort helpt???
Die zat op 1 van de wat drukkere paarden was erg bezig met hem/haar naar beneden te krijgen en flink aan het drijven.
Paard werd er duidelijk wat drukker van en bokte zelfs een paar keer wat ze zelf erg leuk vond.
Jammere hiervan vond ik wel dat Joke hier niets van zei en hij uiteindelijk naar achter bokte/sloeg tegen mijn voet/enkel aan.
Overigens heeft Joke hier wel weer goed op gehandeld en ondanks dat ik 2 dagen flink last heb gehad van mijn voet, kreeg ik wel nog een mailtje met hoe het ging, dus dat vond ik dan wel weer super netjes.
Wij hebben echt genoten van deze rit en vind het dan ook echt een aanrader.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:41

Ik meld me ook even hier!
Ik woon echt vlak bij de Shire stal en kom er regelmatig met mijn eigen paard langs. Heb er dan zelf niet gereden maar toch. Vind het vervelend dat er zulke negatieve reacties zijn geplaatst! Bij ons is het in de herfst ook echt een enorme drek en om de paarden nou de hele dag binnen te laten staan! Ik kom de Shires regelmatig tegen op buitenrit, de tuigen vind ik er altijd netjes uit zien! Ook zie ik ze vaak genieten! Dat de paarden op een gegeven moment weten waar ze gaan galopperen enzo dat hou je vaak toch, ik bedoel ook bij maneges enzo is het vaak zo dat er standaard stukken zijn waar gegaloppeerd word! Laatst reed ik met mijn paardje achter ze en ze stopte bij de baan waar ze altijd racen. Ik heb even toegekeken en ik vond wel dat de Shires genoten! Sommigen zijn misschien iets magertjes maar dat krijg je toch als ze iets ouder worden, want sommige zijn ook iets ouder. Maar zolang ze nog genieten en het vol kunnen houden, waarom dan niet? Ik geloof ook best dat ze naar de ervaring van de ruiter kijkt want als ik ze zie, dan kan ik al gelijk zien dat de rustige paarden iets minder gevorderde ruiters op hun rug hebben! Ik denk dat het best een aanrader is! :)

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 13:18

Ik ben blij dat er voor mijn gevoel heel veel positieve verhalen zijn :) Vanavond ga ik bellen met m'n vriendin, om vervolgens een afspraak te maken voor ergens in juli. Het lijkt me supergaaf!

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 13:20

Anoniem schreef:
Pirate schreef:

Nou... ik denk dat een tyranosaurus veel meer moet bewegen dan een hamster hoor!

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:29

nee hoor, de grote heeft er echt niets mee te maken! Ze hebben alleen meer eten nodig maar dat hoeft niet te betekenen dat ze ook meer beweging nodig hebben! Van oorsprong werden shires ook ingezet als trekpaarden en niet als rijpaarden. Ze hebben een groot uithoudingsvermogen dus je kunt er inderdaad lang mee rijden. Maar dat hoeft niet! Kijk maar naar de Belgische Trekpaarden, daar zijn er ook heel veel van die alleen maar in het land staan hoor. Zoveel beweging hebben ze dus niet nodig! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:08

Pirate schreef:
Anoniem schreef:

Nou... ik denk dat een tyranosaurus veel meer moet bewegen dan een hamster hoor!

Dat zijn 2 totaal verschillende dieren

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:47

Anoniem schreef:

Met verschillende groottes eh. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:50

Pirate schreef:
Anoniem schreef:

Met verschillende groottes eh. :')

Met een totaaal andere bouw en soort dus niet te vergelijken.

Er zijn vlinders die zeeen oversteken. Terwijl een hond doorgaans niet erg ver komt. Maar een hond is wel 10 keer zo groot. Maar dat is toch ook niet te vergelijken? of wel soms?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:56

jammer dat het kopje Fantasties er niet bij zat want dan had ik die gekozen :D

2 april heb ik met een stel vriendinnen, een fantastiese buitenrit gemaakt van 2 uur.
De eigenaar gaat heel goed met de paarden om. GEEN geruk en getrek in de mond.
de Singel niet te strak en alles lekker op zijn dooie gemakje.

Je wordt heel erhg leuk ontvangen met een drankje. en je mag bij de paarden in de wij gaan kijken.
later komt de eigenaar bij de wei, Ieder paard heeft zijn eigen verhaal. Erg interesant moet ik zeggen.

Na de rit hebben we nog wat gedronken met z`n allen en nagepraat over de rit.

Nee ik vond het Geweldig! en we gaan zeker snel nog een keer! :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:10

Ik heb ooit een rit geboekt maar achteraf toch afgezegd. Ik kwam haar tegen en ze vertoonde gedrag dat ik liever niet zag ;). Wel lijkt het me nog steeds ontzettend leuk om een keer een rit bij haar te doen :). Samen met mijn zus en twee vriendinnen van haar gaan we misschien toch nog eens een rit boeken. Het bos waar ze rijden ken ik op m'n duimpje dus lijkt mij wel leuk om van een andere hoogte het eens te bekijken!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:25

De meningen lopen uiteen en dat is logisch, ieder zijn belevingswereld is anders. Ik vind het persoonlijk wel jammer dat er hier weer gesteld wordt dat mijn ervaring niet zou kloppen. Je kunt zelf een andere ervaring hebben maar mijn ervaring is hoe IK iets meegemaakt hebt. Dat kun je simpelweg niet afdoen door te zeggen:

Citaat:
Het verhaal klopt inderdaad niet zoals het er staat.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:33

Suzan_bobar schreef:
Tja, het is jammer dat dat topic ooit ontstaan is en dat Bokt deze niet wilde verwijderen. Het verhaal klopt inderdaad niet zoals het er staat. Ik zeg altijd maar dat je eerst zelf moet gaan ervaren voordat je zoiets gelooft.

Waarom is het jammer dat dat topic ooit is ontstaan? en waarom had dat verwijderd moeten worden?
omdat er ook mensen zijn die niet tevreden waren?! iedereen mag toch zijn mening geven, en er zijn dus ook mensen (waaronder ik) die geen positieve ervaring hebben gehad bij Bigfield.
En zeggen dat het verhaal niet klopt is helemaal vreemd, het is namelijk onze ervaring en onze mening....

Iedereen moet doen wat hij/zij wilt, ik zal er niet meer teruggaan