Ja, ik heb een paar weken geleden een strandrit gemaakt bij HCO.
Het was opzich goed geregeld allemaal =) Je moest van te voren een formuliertje invullen e.d. en er werd naar je rij-ervaring gevraagd. Het waren aardige mensen.
De manegepaarden vond ik iets aan de dunne kant. Wel hadden ze een boxen die over het algemeen ruim genoeg waren, en allemaal schoon. De paarden mochten 's nachts (na de strandrit) op de wei.
Voor we op pad gingen moesten we eerst allemaal in de binnenbak stappen en draven (een beetje inrijden).
Ik zat op een redelijk onervaren paard, die pas een paar keer meegeweest was. Opzich niet heel erg natuurlijk, alleen wel jammer dat ze al voor we weg waren niet meer durfde te lopen (ze durfde de binnenbak niet uit).
Daarna richting het strand
Het was erg gaaf, eerst rustig stappen en draven op het strand, en toen kwamen we op een lang recht pad waar we in galop gingen. En dat gaat snel 
Er werd wel van te voren gezegd: Jouw paard gaat alle paarden inhalen, dus ik blijf niet bij jullie (het paard waar ik op reed en een ander paard), ze stoppen wel weer aan het einde, daar gaan we naar links.
Het was echt heel gaaf om mee te maken (helaas hadden we de pech dat er één van de begeleidsters afviel en we een half uur moesten wachten op de reddingsbrigade. We zijn wel een half uur langer door gegaan). Op de terugweg heb ik wel mijn paard nog een keer (of twee) de bosjes in moeten sturen, aangezien die erg zenuwachtig was en bij het horen van andere paarden er bijna vandoor ging.
Al met al, een zeer geslaagde ervaring 
Oja, er zijn alleen strandritten (je gaat ook door de duinen). De galop gaat wel behoorlijk hard ja 
Lees: mijn paard kon ik met geen mogelijkheid inhouden. Ze wisten zelf waar ze moeten stoppen en daar kon ik niets aan veranderen. Ook niet toen er een stroompje water ons pad kruiste en dat paard daar in volle rengalop overheen sprong