manege knape paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

clhufl

manege knape paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 11:12

heeft iemand ervaring met strandrit op manege kanpe paard
en zijn er ook duinritten
en gaan ze met strandrit ook ''ongecontroleerd'' hard (had ik gelezen over manege grol)
en hoe zijn de paarden daar
als je er iets anders over weet mag je het natuurlijk ook zeggen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:30

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 06:48

clhufl

Re: manege knape paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:19

heet ook wel hippisch centrum ouddorp volgens mij

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:21

Ja, ik heb een paar weken geleden een strandrit gemaakt bij HCO.

Het was opzich goed geregeld allemaal =) Je moest van te voren een formuliertje invullen e.d. en er werd naar je rij-ervaring gevraagd. Het waren aardige mensen.
De manegepaarden vond ik iets aan de dunne kant. Wel hadden ze een boxen die over het algemeen ruim genoeg waren, en allemaal schoon. De paarden mochten 's nachts (na de strandrit) op de wei.
Voor we op pad gingen moesten we eerst allemaal in de binnenbak stappen en draven (een beetje inrijden).
Ik zat op een redelijk onervaren paard, die pas een paar keer meegeweest was. Opzich niet heel erg natuurlijk, alleen wel jammer dat ze al voor we weg waren niet meer durfde te lopen (ze durfde de binnenbak niet uit).
Daarna richting het strand :D Het was erg gaaf, eerst rustig stappen en draven op het strand, en toen kwamen we op een lang recht pad waar we in galop gingen. En dat gaat snel :oo
Er werd wel van te voren gezegd: Jouw paard gaat alle paarden inhalen, dus ik blijf niet bij jullie (het paard waar ik op reed en een ander paard), ze stoppen wel weer aan het einde, daar gaan we naar links.

Het was echt heel gaaf om mee te maken (helaas hadden we de pech dat er één van de begeleidsters afviel en we een half uur moesten wachten op de reddingsbrigade. We zijn wel een half uur langer door gegaan). Op de terugweg heb ik wel mijn paard nog een keer (of twee) de bosjes in moeten sturen, aangezien die erg zenuwachtig was en bij het horen van andere paarden er bijna vandoor ging.

Al met al, een zeer geslaagde ervaring :D

Oja, er zijn alleen strandritten (je gaat ook door de duinen). De galop gaat wel behoorlijk hard ja :j
Lees: mijn paard kon ik met geen mogelijkheid inhouden. Ze wisten zelf waar ze moeten stoppen en daar kon ik niets aan veranderen. Ook niet toen er een stroompje water ons pad kruiste en dat paard daar in volle rengalop overheen sprong :oo

Anne9941

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:29

Hoihoi

Ik rijd zelf op de manege echt een super goede manege hoor! Je kan nu ook Duinritten maken...Een duinrit is wel fijn want dan draaf en stap je alleen maar... Maar het is maar waar je van houd!

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:43

Wat zijn de prijzen hier nu?
En kan je als beginner ook mee? Bijvoorbeeld op duin rit? En wat zijn daar de prijzen van?

pien_2010

Re: manege knape paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:02