weide in Lelystad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlauweSteen

weide in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:27

Hoi, ik en mijn vriendin willen graag een eigen paard(nog niet goedgekeurd) maar wij willen dus eerst kijken of het een beetje reeel is, dus zoeken we een plekje in Lelystad op ons paard neer te zetten, we hebben nu een paard gevonden dat 24/7 buiten staat met schuilstal dus als iemand/iemand iemand kent met wei waar nog wel een pony bij past, in Lelystad, het liefst in de buurt van Manege Lelystad, graag melden. de kosten mogen niet hoger dan 100 euro per maand zijn(dus de stalling/weide)

daffie1986

Re: weide in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:28

dit topic hoort thuis bij commercieel en niet bij verzorging.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:29

Ikzelf (kom uit Swifterbant) denk niet dat je dit gaat redden bij ons in de omgeving ;) Ik zou trouwens eerst even zorgen dat het rond is dat jullie er een mogen ;) anders gaan mensen nu dingen opzoeken en dan is het misschien niet eens nodig.
Dan zou ik er ook over nadenken of dat jullie samen een paard willen (dat begrijp ik uit het verhaal dat dat de bedoeling is).
wat als jullie ruzie krijgen? en als het paard ziek word? en de hoefsmid?

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:35

Ter info: ik ben Dianne, rij een krap halfjaar en het is ook niet de bedoeling dat ik direct op het paard ga rijden, als ik een eigen paard heb ga ik ook bij manege lelystad rijden, ik ben 12 jaar, Jolanda is mijn vriendin, bijna 13 en heeft bijna 6 jaar rijervaring, zij rijd bij manege lelystad. De moeder van Jolanda heeft niet ontzettend lang gereden en is ook gestopt omdat ze de manegelessen niet meer leuk vond maar een buitenritje op z'n tijd vind ze wel leuk. Ik wil binnenkort een baantje waarbij ik 20 euro in de week verdien(ong. 1,5 uur wandelen en folders bezorgen *D ), alleen ben ik officieel nog te jong :/, maar het valt te regelen, hierdoor kan ik toch een flink deel van de kosten betalen.

Dit is alleen voorgelegd aan mijn ouders en zij vinden het niks, maar ik heb de hoop niet opgegeven, neem dit serieus alsjeblieft.

Edit: zie nu de reacties, sorry dat het verkeerd geplaatst is, zit hier niet zo lang.
@Susyb, idd, ik heb gemerkt dat het vrij moeilijk is, het is inderdaad de bedoeling dat wij samen een paard willen, wij nemen alles heel serieus en zijn alles nog een beetje aan het uitvieguleren. Naar mijn idee is het prettiger eerst info te hebben en dan pas te vragen, iig, bij mijn moeder dan.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:41

BlauweSteen schreef:
@Susyb, idd, ik heb gemerkt dat het vrij moeilijk is, het is inderdaad de bedoeling dat wij samen een paard willen, wij nemen alles heel serieus en zijn alles nog een beetje aan het uitvieguleren. Naar mijn idee is het prettiger eerst info te hebben en dan pas te vragen, iig, bij mijn moeder dan.

Nou ik zal je helpen.. het is niet vrij moeilijk te vinden. Ik denk dat het NIET te vinden is ;) alle kleine stallen met weiland (zonder bak) die in de omgeving staan en waar je bij een bos staat (wat handig is als je buiten wil rijden) zijn al sowieso boven de 150. Je zou bij bijvoorbeeld boeren kunnen vragen maar aangezien jullie 12 en 13 zijn is dit ook niet echt handig (in verband met vervoer + dat die meestal niet bij een bos zitten ;) ).
Daar komt bij dat ik niet bedoelde dat jullie het misschien niet serieus zouden nemen maar nu zullen jullie elkaar beste vriendinnen zijn. Maar wie zegt dat jullie dat nog zijn als jullie 15 zijn? Dat zou ook oneerlijk zijn tegenover elkaar maar ook tegenover het paard als jullie dan daar een ruzie over krijgen wie het paard krijgt? Misschien is het handiger dat 1 van jullie de pony koopt en dat de andere verzorger word tegen bijv. 30% in de maand

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:42

ik heb het al gemeld dus als het goed is wordt ie door de mods verplaatst, dubbel topic plaatsen is ook verboden dus maak maar geen nieuwe aan.

Maar je rijdt pas een half jaar paard, bent nog maar 12 jaar en je wil nu al een eigen paard? Lijkt me niet erg verstandig. Je hebt nog veel te weinig kennis over paardrijden laat staan paarden. En inderdaad ben je nog veelste jong om een krantenwijk te hebben. Voor het welzijn van het paard/pony en jullie eigen veiligheid raad ik het af.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:44

Ik kom uit lelystad en meis, dit ga je niet vinden hier. Niet reëel. Vanaf 235 kan je héél misschien iets vinden. Maar lager absoluut niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:48

Ik zou eens gaan praten met de moeder van je vriendin :)

Zij als volwassene zal normaal gesproken het meeste te besteden hebben , en als je haar enthousiast krijgt voor een paard dan kun je dit veel serieuzer aan gaan pakken. Als jouw ouders er niet achter staan dan zul je aan de kant van je vriendin geluk moeten hebben want zelf zijn jullie helaas nog te jong om een paard te kunnen bekostigen.

Als de moeder van je vriendin het leuk vindt om buiten te rijden dan zou zij wellicht een paard kunnen kopen , misschien gaat ze eerder overstag als jij en je vriendin ook bijdragen aan het onderhoud en in ruil daarvoor ook met het beestje aan de slag mogen. Mocht er dan ruzie komen dan ben jij wel degene die pech heeft natuurlijk , maar voor het paard is het 100x beter om meer zekerheid te hebben :)

En als jullie elkaar allemaal liggen kan het best leuk zijn !

Moeder draait er dan ook niet alleen voor op en misschien vindt ze het dan wel een heel leuk idee als ze er eens over na gaat denken , ziet ze er de voordelen wel van in , leuk voor haarzelf en dochterlief is meteen lekker onder de pannen met een leuke hobby......je weet het nooit :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:57

VSW-->EA-GZ Diensten

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:28

Ik heb jullie berichten gelezen, en jullie hebben gelijk. Ik zou het ook makkelijk als een idee voor later houden maar mijn vriendin niet, en stiekem vind ik het ook wel leuk om eerlijk te zijn. De moeder van mijn vriendin heeft het zegmaar niet erg breed, ook haar vader heeft net hartinfartdingentje gehad dus die werkt nog bij lange na niet fulltime, en laat ik zeggen, wij verdienen veel meer, mijn vader werkt voor een bank in Zwitserland, dat verdient niet slecht, dus het geld is bijna geen probleem voor mijn ouders denk ik(ik ben slecht in schatten)

Citaat:
Maar je rijdt pas een half jaar paard, bent nog maar 12 jaar en je wil nu al een eigen paard?

met mijn vriendin die 6 jaar rijd, ja. paard alleen hebben heb ik al opgegeven.

Dat ik en mijn vriendin later mss geen vriendinnen zijn kan ik niet weten, helaas heb ik geen glazen bol en kan ik niet in de toekomst kijken.

Ik denk maar dat dit topic op slot moet zodat ik jullie niet lastigval met mijn dromen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:35

Met dromen is niks mis :)

Maar zonder een flink inkomen is een eigen paard gewoon niet haalbaar.

Als je ouders het niet zien zitten zul je moeten wachten totdat je wat ouder bent en zelf wat meer geld kunt gaan verdienen , dat heb ik en vele bokkers met mij ook gehad.

Je moet voor een eigen paard over het algemeen toch minimaal 200 euro per maand aan kosten rekenen als je zelf geen weiland / stal hebt :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:13

pmarena schreef:
Met dromen is niks mis :)

Maar zonder een flink inkomen is een eigen paard gewoon niet haalbaar.

Als je ouders het niet zien zitten zul je moeten wachten totdat je wat ouder bent en zelf wat meer geld kunt gaan verdienen , dat heb ik en vele bokkers met mij ook gehad.

Je moet voor een eigen paard over het algemeen toch minimaal 200 euro per maand aan kosten rekenen als je zelf geen weiland / stal hebt :)

Ga maar van 300 uit in omgeving lelystad hoor ;) stallingen zijn hier al niet onder de 270

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:18

Ach , je kunt niet uitvlakken dat iemand iets goedkopers kan vinden bij iemand aan huis , vandaar die 200 euro MINIMAAL , dat is al onbereikbaar voor een 13-jarige zonder hulp :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:16

knabbelgirl schreef:
Ik kom uit lelystad en meis, dit ga je niet vinden hier. Niet reëel. Vanaf 235 kan je héél misschien iets vinden. Maar lager absoluut niet

Ponyclub (enkel voor pony's)
Ongeveer 110 euro voor E pony (weet het niet uit mijn hoofd) kleinere pony's minder.
Bij stalling inbegrepen: Vlasvezel, kuil, weidegang, wormenkuur. Exclusief brok. Weidegang zomers 24/7, lente en herfst dag en in de winter enkel bij vorst.
Verplichting: Pony 1x meelopen in een lesje (niet te vergelijken met maneges) helpen met werkweekenden (klussen), corveerooster meedraaien (voeren en vegen van terrein)
Pony: Moet een merrie zijn, stokmaat van 1.15 tot 1.54m
Faciliteiten: Buitenbak en 3 paddocks.
Bos gelijk naast de deur en gebruik van de manege tegen betaling.

De paardenweitjes.
Hier moet je voor inschrijven (wachtlijst 8-10 jaar) en elk jaar inschrijfgeld betalen maar dan heb je goedkoop je eigen stukje grond. Dit zit onder de 100 euro..
Soms word er ook wel onderverhuurt maar officieel mag dat niet.

Groetjes

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:20

Ja precies, meelopen in lessen etc. Hoe is het voeren reeel voor een jong meisje dat naar school gaat. Is nou niet echt veilig zo 's ochtends vroeg en de bak staat vaak genoeg onder water...

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:12

knabbelgirl schreef:
Ja precies, meelopen in lessen etc. Hoe is het voeren reeel voor een jong meisje dat naar school gaat. Is nou niet echt veilig zo 's ochtends vroeg en de bak staat vaak genoeg onder water...

Maakt niet uit dat zijn de voorwaarden van de stal maar daardoor sta je ook stukken goedkoper. Jij zegt dat er geen stalling onder de 235 is maar die is er wel... Op de groene velden heb je ook een aantal "prive" stallen die voor 200 euro een box hebben alleen geen of weinig weiland.
Elke stal heeft daarom zijn voor en nadelen.

Bij de ponyclub moeten ze in de les lopen. ja.. in mijn ogen nou en.. maar in iemand anders zijn ogen verschrikkelijk dat kan ieder zijn mening. Ik sta er al meer dan 14 jaar en mijn paarden zijn er nooit slechter op geworden! Dat ene uurtje in de week "rondhobbelen" dan hebben ze bij wijze van een rustdag. Ook kan je die lessen niet vergelijken met manege lessen maar dat kan je pas over oordelen als je het gezien hebt.
Betreft Onze bak is inderdaad niet super maar wij kunnen tegen een speciaal tarief op de manege rijden. Dan zijn we altijd met een jaarkaart van de manege nog goedkoper uit dan een gemiddelde pension stal zonder binnenbak etc. En anders de mijne loopt echt wel door een beetje blubber hoor! Doet ze in het bos ook.

Het voeren moet ook gedaan worden vanaf een bepaalde leeftijd. (geloof 15 jaar! en anders met een ouder iemand)
Ik vind het heerlijk 1x in de zoveel tijd 1 weekje de paardjes in de ochtend voeren. Het gehinnek van al die beestjes die blij zijn met je... Maar goed voor hetzelfde geld vind iemand anders het verschrikkelijk vroeg zijn bed uit te gaan voor de paarden. Dat kan.. ieder zijn ding...

TS is pas 12 jaar kijken kan nooit kwaad, en de ouder zou sowieso de pony moeten kopen als die er al niet achter staan heb je kans dat ze geens eens een pony krijgen.

Zo heeft elke stal zijn voor en nadelen, de ene zweert bij manege lelystad, de ander bij X-tern, de ander staat op de groene velden oké of bij Rutger. En de ander rijd liever een stukje veder weg. ;)

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 20:55

Pfff... nog geen ja maar ook geen nee, ik vraag het via mail(probeer het telkens 'live' maar dat vind ik zo moeilijk) dus elke keer uit school barst ik van de spanning of er geantwoord is. Mijn vriendin is ook al aan het neigen naar de ponyclub(dichtbij manege, niet belachelijk duur) en 1x in de week een lesje rondhobbelen, nja, toch een tegenvaller maar wel te doen en ja, het verplichte meehelpen op het terrein is te doen denk ik, alleen weet ik niet of mijn ouders het zien zitten, echt super bedankt iedereen :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-07-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ervaring die niet uit de eerste hand is verwijderd.

GET_HACKED

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:41

Elmars_Floor schreef:
knabbelgirl schreef:

Ponyclub (enkel voor pony's)
Ongeveer 110 euro voor E pony (weet het niet uit mijn hoofd) kleinere pony's minder.
Bij stalling inbegrepen: Vlasvezel, kuil, weidegang, wormenkuur. Exclusief brok. Weidegang zomers 24/7, lente en herfst dag en in de winter enkel bij vorst.
Verplichting: Pony 1x meelopen in een lesje (niet te vergelijken met maneges) helpen met werkweekenden (klussen), corveerooster meedraaien (voeren en vegen van terrein)
Pony: Moet een merrie zijn, stokmaat van 1.15 tot 1.54m
Faciliteiten: Buitenbak en 3 paddocks.
Bos gelijk naast de deur en gebruik van de manege tegen betaling.

De paardenweitjes.
Hier moet je voor inschrijven (wachtlijst 8-10 jaar) en elk jaar inschrijfgeld betalen maar dan heb je goedkoop je eigen stukje grond. Dit zit onder de 100 euro..
Soms word er ook wel onderverhuurt maar officieel mag dat niet.

Groetjes
Is daar een wachtlijst voor? of kun je daar gewoon terecht?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:45

Momenteel is er een beste wachtlijst voor de ponyclub. Voor een pony in de toekomst kan je in ieder geval altijd aanmelden dat je interesse heb voor een box. Tegen die tijd ben je dan misschien aan de beurt.
Regels zijn aangepast en er mogen nu ook ruinen komen.

GET_HACKED

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:21

Elmars_Floor schreef:
Momenteel is er een beste wachtlijst voor de ponyclub. Voor een pony in de toekomst kan je in ieder geval altijd aanmelden dat je interesse heb voor een box. Tegen die tijd ben je dan misschien aan de beurt.
Regels zijn aangepast en er mogen nu ook ruinen komen.

Oké, dankjewel voor het berichtje..
Hoe kun je je inschrijven op de wachtlijst?
Aangezien ik nu ook opzoek ben naar een stalletje..

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:31

Inschrijven kan door een mail sturen naar het bestuur. De nieuwe website is in de maak maar ook op de oude website staat bij contact een mail adres (bestuur@ponyclubskwl.nl)
Het beste is om wat over je zelf te vertellen (eventueel gezin) en over (eventuele) pony.
De ponyclub kan je niet als een pensionstal zien aangezien we echt een doe het zelf stal zijn.
De aanvraag moet door een meerderjarige gedaan worden.

GET_HACKED

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:34

Oké, dankjewel
Ik zal even kijken