Zadel bestellen/passen Animoruitersport, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Zadel bestellen/passen Animoruitersport, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 10:34

:wave:

Zoals de titel al een beetje doet vermoeden ben ik opzoek naar ervaringen met animoruitersport.
Na een tijd lang zoeken ben ik erachter gekomen dat animo de enige leverancier is van kentaur-zadels hier in het Noorden.
Op de site hebben ze alleen de olymp staan, hier heb ik al eens op gereden maar vind hem erg plat (zit er vrij wiebelig in, en heb toen alleen een stukje dressuur gereden :+ ).
Ik ben dus opzoek naar een springzadel, desnoods vzh-zadel met een iets diepere zit.
Nu werd mij verteld dat Animo de zadels wel kon bestellen, en nu vraag ik me af:
Hoe is de service?
Hoe gaat het met aanmeten? (een nog te bestellen zadel kun je immers eigenlijk niet aanmeten)
Wat als het zadel niet blijkt te passen?

Ervaringen met animo, maar dan betreft andere zadels, zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

Revanches

Re: Zadel bestellen/passen Animoruitersport, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:20

HAR-->EA-GZ-Diensten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 11:00

Niemand? :)

Merris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:37

Ik zocht enige tijd geleden ook een goed passend zadel en ben ook naar animo geweest. Het Personeel bij animo is niet zadelvakkundig maar zijn wel behulpzaam. Ze doen hun best zo lang ze maar verkopen ;) Ik had een mooi zadel gezien en kon die mee naar huis nemen om te passen. Het was echter een 16inch zadel terwijl ik een 18 inch zocht. Volgens hun maakte dat voor de pasvorm niet uit maar dat maakt wel degelijk uit omdat de groote van zadel anders. Als ik jou was zou ik een aantal zadels meenemen voor een paar dagen en die laten controleren door een erkend zadelpasser/maker. Kan zijn dat je een borg moet betalen maar daar zijn ze heel makkelijk in.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:28

Bedankt voor de info!

Probleem is dus dat ze alleen de olymp hebben, en ik een ander model wil :+
Geen idee hoe het zit met eventueel verschil in pasvorm tussen de modellen, en wanneer ze iets bestellen, en het past niet. Wat dan?

Merris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:42

Volgens mij ben je niet verplicht om iets te kopen aangezien jij ook niet weet of het past. Ik zou een zadelpasser vragen welke boommaat je het best kunt bestellen. En aan animo vragen hoe het zit met bestellen en kopen als het zadel niet past.

Je kunt ook een oproep plaatsen voor mensen die zo'n zadel hebben om te vragen of je mag passen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 15:32

Ik heb de Olympic 17,5 ich, boommaat 2 gepast en deze ligt er netjes op (verschillende mensen gekeken, maar geen zadelmaker erbij gehad, had het zadel 1 dag te leen).
Weet dus wat ik ongeveer moet hebben.

Maar wil graag de Fenix (of eventueel een vzh model) dus vraag me af of er veel verschil zit in de pasvorm.
Anders bestel ik straks, is het niet goed, bestel ik weer, en voor je het weet blijf je bestellen. :+
Lijkt me niet dat de ruitersportwinkel daar heel gelukkig van wordt. ;)

Maargoed, ik ga inderdaad eens langs bij Animo, en eventueel even kijken wat ze bij Pegasus hebben (kan ik nl niet op de site zien).