Hulp en Advies bij probleemgedrag van uw paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karina_S

Hulp en Advies bij probleemgedrag van uw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:13

Beste Allemaal,

In het kader van de Tinley opleiding "Gedragstherapie voor paarden" zijn wij op zoek naar een paard of pony met een gedragsprobleem om deze als casus te behandelen tijdens onze stageperiode. De periode waarin wij met het probleem aan de slag zullen gaan, is tussen juni/juli 2011 en oktober/november 2011. Omdat we nog bezig zijn met onze opleiding is het consult gratis, een eventuele bijdrage in de reiskosten wordt zeer gewaardeerd. We werken in de omgeving Midden Nederland en Oostelijk Noord-Brabant/Noord Limburg.

Deze oproep is bedoeld voor iedereen die een paard of pony heeft met een gedragsprobleem en hier een advies over wil zodat het gedrag voor u beheersbaar wordt of in het geheel niet meer voorkomt.

Wat voor problemen zoeken wij bijvoorbeeld?
- Stereotiep gedrag (stalondeugden) zoals luchtzuigen, weven, boxlopen, kribbebijten, extreem schrapen, slaan tegen stalwanden, tongspelen, ijsberen in de wei etc.;

- Angst gedrag; angst voor tractoren, vrachtauto's, hoefsmid, tandarts, mensen, angst in het algemeen, niet alleen naar buiten willen met rijden, angst voor bepaalde voorwerpen etc.;

- Agressief gedrag naar andere paarden, mensen of dieren;

- Overig ongewenst gedrag;
- In de omgang (b.v. zich niet laten vangen in het land, paard sleurt u mee etc.)
- Onder het zadel of in het tuig (bokken, steigeren, op hol slaan etc.)

Hoe gaan wij in het kort te werk?

U krijgt een vragenformulier thuisgestuurd wat u kunt invullen en aan ons kunt terugsturen. Hierna zullen wij met u op locatie een gesprek voeren over het probleemgedrag van uw pony of paard. Ook zullen wij het probleemgedrag observeren (als dit veilig kan) en filmen om zo het gedrag te analyseren en om tot een goed advies te kunnen komen. Dit advies geeft u handvatten om het gedrag te beïnvloeden of om te buigen naar meer gewenst gedrag.

Mocht u geïnteresseerd zijn in een gratis gedragsconsult voor uw paard, dan kunt u ons een mail sturen met hierin de omschrijving van het probleemgedrag en de plaats waar het paard is gestald. Aan de hand van deze mail zullen wij u van verdere informatie voorzien.

Met vriendelijke groet,

Karina Snel
Hanneke vd Boogerd
Studenten Gedragstherapie Paard, Tinley

Werkzaam in: Utrecht en Noord Brabant

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:21

Ik woon in Noord Brabant, mijn pony is een kribbebijter als hij brok heeft gehad oid.
Hij sleurt mij regelmatig mee en verekt het soms om in de trailer te gaan (geen angst, gewoon geen zin)
Ik moet hem met de hengstenketting op het gras zetten, anders rent hij een ander weiland op.
Hij is dominant tegen andere paarden en soms ook tegen mij.

Edit: hij gaat soms ook hangen aan het touw met wassen ofzo.
En als hij de stal inwil dan doet hij dat gewoon,(ik doe voor de stal vaak al het halster af) ik wil hem dan stil laten staan, maar dan versnelt hij en loopt zo de stal in.

Balou_k

Re: Hulp en Advies bij probleemgedrag van uw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:27

Phoe dit was wat voor mijn vorige pony geweest ;(

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:49

Ik heb problemen met mijn merrie langs de weg, krijg haar nog wel het erf af maar daarna gaat ze in de staak. Omg. Amersfoort.

Karina_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 19:43

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb 'kleinvosje' en '_Amigo' een pb gestuurd.

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:34

Hey dit is nou precies wat ik eigenlijk zoek!

ik woon in noord limburg omg. venlo.
en mijn merrie van 4 die wilt met geen mogenlijkheid uit de wei komen. ze gaat rennen en springt zelfs over de draad een andere wei in! ze raakt helemaal gespannen en we weten eigenlijk geen raad meer :'(
als het kan zou ik graag pb van jullie krijgen!

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:19

Dit topic verdient een schopje! Ik ken Hanneke persoonlijk en weet dat ze op een goede manier met de paarden om zal gaan, dus heb je een paard waar ze iets mee kunnen voor hun studie: PB-en!! Als je zelf zoiets zoekt voor een studie hoop je ook dat er mensen meewerken ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:38

Ik heb gereageerd via PB :)

imaran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:31

Ik heb svdijk86 een PB gestuurd. :)

skyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:52

hee hanneke, gelukkig is villa's staakgedrag over, anders hadden jullie nog naar haar kunnen komen kijken :P
succes met het vinden van probleempaardjes!

imaran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:28

Dank je Dorith :)
Op dit moment zijn we nog hard op zoek naar paarden met "stalondeugden", trailerladen en dingen zoals zich niet laten vangen in de wei enz enz........ :j

DlovesC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:33

een vriendin van mij heeft een verzorg paard, en dat doet luchtzuigen, maja omdat het paard van de stal eigenaar is, en hij dat weet maar er toch niks aan doet kan ik jullie niet erop afsturen, anders had ik heel graag mijn vriendin en haar verzorgpaardje willen helpen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:03

OPG==>EA-GZ-Diensten

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:23

Komen jullie ook in de buurt van Rotterdam?

Karina_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 13:30

Ik heb dani_spit een pb gestuurd!