Wij, een MBO opleiding Dier, zijn op zoek naar een locatie waar wij onze leerlingen gedurende een (mid)week op intensieve wijze kunnen laten kennis maken met paarden. De nadruk van de te geven lessen moet liggen op de omgang met het paard, verzorging, gezondheidszorg, paardentaal, wetgeving etc. etc. Waarbij voor een deel van onze leerlingen ook een stuk angstoverwinning aan de orde zal zijn. (overigens: paardrijden is in principe niet aan de orde.)
Wij zijn daarom op zoek naar een locatie met een (eenvoudige) overnachtingsmogelijkheid waar onze leerlingen door een bezielende instructeur de eerste beginselen van het houden/verzorgen van paarden bijgebracht kunnen krijgen. Belangrijk is dat deze didactische vaardigheden bezit om MBO leerlingen (niveau 2,3 en 4) aan te sturen.
Ben je instructeur/eigenaar en heb je ideeën over een locatie of over wat onze leerlingen echt zouden moeten leren laat het mij weten.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat iemand kan worden met dit MBO diploma? De vaardigheden die geleerd worden klinken vrij basis?
Anoniem
Geplaatst: 15-06-11 22:59
Zit je vast aan een regio? En om welke periode gaat het, met hoeveel leerlingen? Hebben jullie de leerdoelen ed zelf al goed opgesteld zodat je meteen een PvA kunt overleggen? Ik wil mijn baas/manegehoudster wel even voor je polsen.