Zit en houding vebeteren, wie kan mij helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iris_84

Zit en houding vebeteren, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 09:25

Hallo,

Aangezien mijn zit en houding te wensen overlaat tijdens het rijden, zou ik graag hulp hierbij krijgen.
Wie weet iemand die in Noord Brabant in de buurt van Helmond les kan geven aan mij?
Het gaat dus puur om het verbeteren van mijn rijhouding en zit en hoe ik deze kan verbeteren.

Natuurlijk mag het ook buiten Noord Brabant zijn maar gezien de reisafstand moet het wel voor diegene te doen zijn (ik kan alleen in de avonduren).

Alvast bedankt!

gr Iris

aikon

Re: Zit en houding vebeteren, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:35

Rij je wel eens zonder zadel? Dat verbetert je houding en zit aanzienlijk, tenzij je van vallen houd. Hier door gebruik je je buik en rug spieren meer, wat weer ten goede komt aan je balans. Je kan beginnen met alleen een half uurtje stappen (wel paardje aan het werk houden, niet lantefanteren) en dat uit breiden met draf en galop. Letten op hoe je i9n je dagelijkse leven staat/loopt/zit is ook van belang, anders heeft het weinig zin.

iris_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 09:42

ik rij niet zonder zadel aangezien ik nog een jong paardje heb, tevens is de galop bij ons nog niet aan de orde. Ik wil juist niet zelf gaan uitproberen maar hierin professionele hulp krijgen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:21

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:10

kijk is bij katjagevers.nl zij zit in nuland, en sins ik daar ben gaan rijden is mijn houding ook beter geworden.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 01:35

RT-P -> EA-GZ-diensten

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:02

Koop het boek van Anne Muller: "Basisrijkunst, wat beweegt de ruiter" Hierin staan een aantal heel nuttige tips om zelf je houding en zit te verbeteren. Bovendien zit Anne met haar rijschool in Gassel (Grave) dus dat is niet zo heel ver weg van Helmond, zo'n 35 km schat ik, dus als je echt les zou willen, zou ik zeker contact met haar opnemen om te zien wat de mogelijkheden zijn. In mijn les rijdt zelfs een meisje uit Limburg, dus ze komen echt van ver om bij Anne te kunnen lessen. (www.akasha-rijschool.nl)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:07

Angele van Tilburg zit volgens mij in Brabant, misschien komt die ook wel in Helmond. Is Centered Riding instructrice! ;) Heb les van een collega van d'r, super tevreden over.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:43

Anita Bode van PC. de Helenaruiters kan heeeel erg goed lessen voor houding en zit geven, ze komt ook naar je toe als je dat graag wilt maar je kan ook naar haar toe komen (ze heeft een buiten en binnen manege) zelf had ik vroeger ook geen goede houding (veel te ver naar voren enzo) maar nu zit ik helemaal super! PC. de Helenaruiters is van Kring Helmond dus wel in de buurt van Helmond!