brede boomzadel (zadelpasser gezocht)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

brede boomzadel (zadelpasser gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 19:13

Goededag mensen,

Voor mijn merrie moet ik toch gaan zoeken naar een beter zadel nu ze meer gereden gaat worden. Ze draagt nu een normale wintec (gok 2000) met de breedste boom. Deze is eigenlijk net iets te smal (niet veel wel een beetje). Nu heb ik al wat zadelpassers uit de buurt gevraagt of die wat zadels hebben. Maar hellaas hebben die dan vaak alleen weer de wintec. waarvan we dus weten dat die net wat te smal is.

Nu mijn vraag weet iemand een zadelpasser met een breder assortiment brede bomen in de zadel.

Nog even 1 ding boomloos is geen optie omdat ze totaal geen schoft heef en zeer rond geribt is en dus gelijk aan de zijkant ligt.

Hopelijk weet iemand hier een betrouwbare zadelpasser/maker. Liefst in de buurt van Voorne Putten (Rotterdam)

Plaatje van de merrie
Afbeelding

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:30

Ik ken helaas geen zadelpassers bij je in de buurt, maar je zou ook kunnen kijken naar Wintec Wide, die gaan een stuk breder dan de normale wintecs. Ook Thorowgood, Kent&Masters en Fairfax hebben brede zadels. Deze zadels hebben 2 type bomen, warmbloed en koudbloed. Daarnaast is het kopijzer verwisselbaar.
Succes met je zoektocht!

butengeweun

Re: brede boomzadel (zadelpasser gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 19:45

Van de merken kan ik de meeste wel. Alleen dan moeten ze ze wel hebben liggen om te passen en dat is dus nogal een probleem.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:52

Je zou anders Superhorse in Breda eens kunnen proberen. Die komen vast ook wel bij jou in de buurt. Ik heb hier erg veel goede verhalen over gehoord. Zij hebben in ieder geval Thorowgood, K&M en Fairfax. Wintec hebben ze geloof ik niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:34

Irene Geel is laatst bij ons op stal geweest met een heel assortiment brede zadels. (Boommaat 38) ze ze had oa. massimo, king en kn.

Ze komt uit noordwijk, maar misschien komt ze jou kant ook wel op.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:39

www.tweespan.nl komt ook in voorne putten, krijg je een fryso zadel. Kunnen ze vast ook voor jou paard maken!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:28

Ik weet dat je aangaf dat je geen boomloos zadel wil, maar niet alle boomloze zadels schuiven hoor. :D
Wat dacht je van een startrekk dressuur. Die heb ik voor mijn haflinger en die ligt heel mooi en zadel lijkt gewoon op een boomzadel. Ik weet alleen niet wat je budget is. :Y)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QTKKW3QG.jpg

Verder kan je inderdaad eens naar een thorowgood of een massimo kunnen kijken.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:31

Zaldi heeft ook brede tot zeer brede boommaten. Zadel wordt geheel op maat gemaakt en is zeer redelijk geprijst.
http://www.trekkingsaddles.com/ je kunt zelfs testzadels proberen. Ik heb een Zaldi Lander dat is de lederen versie van de Hanover op een hele brede fries en die bevalt super.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:34

En de Trekker (http://www.buitenzinnig.nl)? Wel een boomloos zadel, maar daarvan zijn de kussens te verplaatsen en de boom is te verstellen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 06:36

HAR-->EA-GZ-Diensten

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:52

Ik heb evt nog een dress zadel met een brede boom (35 cm) te koop...