Stalling Amsterdam e.o.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BonteAndor

Stalling Amsterdam e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 03:22

Hallo,

Ik woon al een tijd in Amsterdam, maar mijn paard staat nog bij mijn ouders in Groningen. Dit is natuurlijk niet te doen m.b.t. rijden.... en een beetje paarden houden om alleen maar naar te kijken is ook een dure hobby.

Nu zoek ik natuurlijk een leuke pensionstalling in de omgeving van Amsterdam. Ik ben al een tijdje aan het oriënteren, en heb al heel wat internetpagina's afgestruind.

Ik ben tot de simpele, en verwachtte, conclusie gekomen dat een paard in/bij Amsterdam stallen erg duur is. Voor mij is het niet haalbaar om in mijn eentje een dure pensionstal te bekostigen.

Omdat ik zelf niet heel veel tijd heb om veel te reizen en elke dag bij mijn paard te zijn zoek ik sowieso iemand die bij wil rijden.

Wie o wie weet er ergens een leuke boer die een landje heeft en stalling heeft? Of een leuke, gezellige pensionstalling?

Ps: Je begrijpt uit mijn bericht wel dat ik een stalling zoek onder de 250,- pm.... Of iemand die echt meedeelt in de kosten (en plezier)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-06-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie uit bericht verwijderd.

Ojajoh

Re: Stalling Amsterdam e.o./ Leasepaard/bijrijder gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:48

waar in amsterdam woon je, weet nog wel een stal voor een leuk prijsje, 10 min reis afstand van amsterdam ,mits je geen hele hoge eisen stelt

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:52

Hoi, ik woon in Amstelveen en bij mij in de buurt is de stalling ongeveer 350,- p.m.
veel suc6 met zoeken!

BonteAndor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:54

haffiess schreef:
Hoi, ik woon in Amstelveen en bij mij in de buurt is de stalling ongeveer 350,- p.m.
veel suc6 met zoeken!

Bedankt:) Ik hoop snel iets te vinden heeft iemand hier ervaring met stalling op de Stammerdijk in Diemen bij ene Denise/Dirk van der Berg? Dat lijkt mij namelijk wel een mooie plek.

Groeten

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:58

Ik zou geen bijrijdster nemen om zo de kosten te kunnen dekken.
Je moet nooit afhankelijk worden van een bijrijdster,wat als ze ermee stopt ??
Dan zal je ook zelf de stalling moeten betalen.
Een goedkopere stalling zoeken is een beter plan.
Natuurlijk kun je dan wel een bijrijdster nemen,maar dan is het
geen noodzaak meer,dat zal vast een stuk beter voelen.

BonteAndor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 23:12

Nixxs schreef:
Ik zou geen bijrijdster nemen om zo de kosten te kunnen dekken.
Je moet nooit afhankelijk worden van een bijrijdster,wat als ze ermee stopt ??
Dan zal je ook zelf de stalling moeten betalen.
Een goedkopere stalling zoeken is een beter plan.
Natuurlijk kun je dan wel een bijrijdster nemen,maar dan is het
geen noodzaak meer,dat zal vast een stuk beter voelen.

Je hebt gelijk dat ik niet afhankelijk moet zijn van een bijrijdster. Ik kan nu ook wel een stalling betalen, en heb altijd wat achter de hand voor onvoorzien omstandigheden of om maanden zonder bijrijdster te betalen.
Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen komend jaar m.b.t werk studie. Na augustus heb ik geen recht meer of stufi, dus als ik ga door studeren wordt alles wel duurder... Het lijkt mij voor het paard leuker als het wat meer aandacht krijgt, en voor mij financieel ook wel prettig.

Maar idd een betaalbare stalling en een bijrijder lijkt mij ideaal :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:16

Heb je misschien wat informatie over het paard etc...?

BonteAndor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 00:22

XmissdaphX schreef:
Heb je misschien wat informatie over het paard etc...?

Ik heb een bonte KWPN ruin van ong. 1.58.
Hij is al weer 12 jaar geworden in Maart. Ik heb dit paard altijd recreatief bereden. Hij vindt het heerlijk om bereden te worden. Je kan zowel met hem dressuur als springen. Maar ik heb vooral dressuur/freestyle met hem gedaan. Maar als hij mag springen wordt hij helemaal blij, dat vindt hij echt leuk.

Hij houdt van buitenritten, en lekker uit galopperen... zijn energie kwijt raken. Hij is heel gevoelig en wendbaar. Leuk paard om mee tikkertje te doen, Ik denk dat hij ook best goed zou zijn in Western.
Ik heb ooit( 2 jaar geleden) iemand gehad die hem een klein jaar aan het trainen was om uit te brengen met wedstrijden, helaas is het daar nooit van gekomen, omdat dat meisje het te druk kreeg met werk en haar eigen 2 paarden.

Als je nog meer vragen of interesse hebt kan je een pb sturen :)

PS: En het is natuurlijk het mooiste en leukste paard van de hele wereld;P

BonteAndor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 15:25

Ojajoh schreef:
waar in amsterdam woon je, weet nog wel een stal voor een leuk prijsje, 10 min reis afstand van amsterdam ,mits je geen hele hoge eisen stelt

Jeetje, heb ik helemaal over dit bericht heen gelezen. Ik woon nu in Amsterdam west (willen de zwijgerlaan bos en lommer) maar ga over een paar maanden waarschijnlijk in Oost (tranvaalbuurt) wonen.... dus als je iets leuks weet:) Ik hou mij aanbevolen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:56

TAO => EA-GZ diensten

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:16

Vanuit Oost ben je volgens mij wel snel bij Amsterdam Noord, of heb ik dit mis?
Dan zou ik net door de zeeburgertunnel wel een leuk plekje weten in Noord. Voor een prijs van ruim minder dan €200,- (beetje afhankelijk of je zelf wilt mesten etc) en echt goede voorzieningen. Uieraard geen binnenbak voor die prijs.

Als je hier meer info over wilt, stuur maar een pb.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:09

Ik heb je een berichtje gestuurd (ook via MP trouwens).
Stalhouderij Braam is goed te doen vanuit oost! Zou ik de mijne ook hebben gezet...