Hengst gz shetter tot b-pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manny1

Hengst gz shetter tot b-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 18:16

haaaj
ik mag mijn meriietje laten dekken
dus nu ben ik opzoek naar een hengst van ongeveer 1.20dan heb ik eengrotere shetter :D
maar wie heeft ereen ?
want ik ga nie naar tophengsten kijken want die zijn boven bijn budjet
mijn budjet is max 100 €
natuurlijk mag de hengst ook kleiner zijn maar ook niet te klein he dus min 1 meter ma 1.25
en speciale kleuren zijn altijd toegestaan ik heb lieft een appaloosa want ik mag alles zelf bepalen en ook betalen
papieren hoeven niet perse maar mogen wel
dus bied maar aaan
heb ik interesse dan hoor je zeker wat
xxx manon

malissapaard

Re: Hengst gz shetter tot b-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:21

marktplaats?

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:43

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 18:51

die 2de spreek mij wel aan ik ga een informerne dankjewel xD x

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:01

Waarom ga je fokken ?

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:08

De eigenarar wil een veulentje van haar ze heeft eral eengehad maar dat is overleden door een stamp van een ander paar omdat die zie was geweest een tjdje naar de kliniek moet en toen ze terug in de wei mogt heeft ze een harde stamp gekregen van een andere pony het bloedde zo hard dat de dieren arts zij dat het beter was om haar in teslapen dus nu wil ze er terug 6

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:13

Eigenlijk zoek je geen fokadvies voor je merrie, maar hengstjes die ter dekking staan, daarom verplaats ik je topic naar EA-GZ

EHK -> EA-GZ Diensten

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:14

Dus dan ben jij niet de eigenaar, of zie ik dat verkeerd? :P
Dan de vraag waarom wil de eigenaar er een fokken? Er zijn al zoveel shetland- en andere veulens..
Voor die 100 euro kan je er zo een kopen op marktplaats. :j
Door zoveel "in het wilde weg" te fokken, komen er teveel (papierloze) veulens, die uiteindelijk niemand meer wilt hebben.. ;(
Dus bezint eer ge begint ;)

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:22

maar we houden het veulen tot het sterft
en het zal altijd weide maatjes hebben want we hebbe mensen waar we ooit mogen gaan stalllen als we een wei nodig hebbe en daar staan ook allemaal shetters op x

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:28

Mijn merrie heeft papieren en waarschijnlijk de hengstook dus dan heb ik papieren.x

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:32

de ene keer zeg je 'de eigenaar', de andere keer gebruik je 'mijn merrie'. Is de merrie nou van jou of niet?
Verder inderdaad goed nadenken.. je kan nooit weten of je een paardje uberhaupt tot hij/zij sterft kan houden (hoe zeker je ook bent, paarden worden al snel 30 jaar!). Verder zou ik ook kijken naar wat je anders zou willen zien bij de merrie. Heel kritisch kijken, op alle vlakken! Is de merrie heel compact gebouwd? Dan is het niet slim om een hengst met een korte rug te nemen. Is ze heel temperamentvol en wil je een braver paardje in de toekomst? Ga dan zeker niet op zoek naar een hengst met veel pit en power. :)

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:35

Sorry maar het is onmogelijk dat de iegenaar haar pony's verkoopt ze heeft een landbouw bedrijf 6 velden naast haar huis enn ze houd zielveel van hen ze zal ze nooit verkopen!
het is een bredere merrie met een korte rug x

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:42

Ja maar voor 30 jaar? Is niet altijd zeker hoor ;)
Maargoed, mijn punt is dus dat je niet lukraak een hengst moet uitkiezen met een leuk kleurtje, want wie weet fok je wel een veulen met een te groot lijf op korte beentjes oid en loopt het dier later zo kreupel als een os, dan heb je er ook niets aan..
Ik zou zeggen, open een topic bij Hengstenkeuze (noemt dat subforum zo?) met duidelijke info wat je anders wil zien qua karakter en een duidelijke beschrijving van de karakter van de merrie met eventuele foto, dan kunnen bokkers je zeker en vast verderhelpen!
Verder niet specifiek op zoek gaan naar een kleur. Een goed paard fok je namelijk niet op kleur! En als je dé perfecte match hebt voor je merrie maar die is toevallig 'saai' bruin maakt dat niets uit, toch? :)

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:51

Ja dat klopt
maar ik heb graag zeer pittige pony's want ik maak toch ongeveer elke week een paard/pony zadelmak dus pittige paarden vind ik altijd wel leuk we hebben toevallig zo'n shetter met een dik lichaam en korte beentjes en een klein hoofd
maar ik ga oook nie de eerste beste hengst keizen want ik wil niet zo'n 2 "gehandicapte" pony's die ene staat hoefbevangen dus veel valt er niet mee aan te vangen duss ik ga nog is goed zoeken endan zien we wel :D X

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:56

Kijk eens op www.appaloosa-stamboek.com bij de hengsten. Dekgeld valt meestal wel mee en als het veulen stippels heeft kan het worden ingeschreven in het stamboek. Waarschijnlijk valt het net buiten je budget maar er komt dan wel een papiertje bij (al is het in een B-register dacht ik als de moeder geen papieren heeft.).

chrispoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:28