waar harnachement voor [ras] kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

waar harnachement voor trekpaard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 17:19

Voor onze belg ben ik op zoek naar een fatsoenlijk halster, hoofdstel, enz.. Ik woon vlakbij divoza, epplejeck, dat soort winkels, maar ik kan hier niets fatsoenlijks vinden voor het arme beest. Voor nood heb ik nu een nylon halster in xfull, maar hij is echt te krap. Gelukkig hoeft ze hem maar amper om te hebben, ze is nog maar 4 en ze hoeft nog lang niet aan het werk :)

In welke (web)winkel hebben ze een fatsoenlijk assortiment voor reuzen? Ik ben hier nog helemaal niet in thuis, het beestje heeft alleen nog maar lekker in de wei gestaan. We laten haar ook nog lang niet beleren, maar ik vind het wel leuk om alvast even te kijken waar ik wat weg kan halen, vooral omdat shoppen voor een belg blijkbaar best lastig is.. Waar kan ik een fatsoenlijk halster weg halen, en later de andere spullen?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:22

Voor een ontzettend fijn en sterk nylon halster (absoluut groot genoeg!!) moet je is kijken op de site van deze mensen. Ze hebben er ook hoofdstellen volgensmij. Goede service! Het enige nadeel is dat het in belgië is, maar het wordt gewoon verstuurd :).

http://www.staltalpe.be/

Edit: moet je even klikken op Tuigen en Menbenodigdheden

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:47

Anoniem

Re: waar harnachement voor trekpaard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:48

http://www.horsetopshop.nl is van bokker HorseTopShop.
Ik heb diverse spulletjes die ook op haar site staan (in een fijne prijs/kwaliteitsverhouding) en ben over bijna alles tevreden. :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:50

Ik weet dat nickyu ook veel voor trekpaarden etc. heeft.
Oja mocht je binnenkort op zoek gaan naar een zadel, boomloos! Rijden ze hier de trekpaarden ook mee, gewoonweg perfect. Reed ook een poosje een noriker die je gewoon kon rollen boomloos, nooit geen problemen mee gehad, zat perfect, paard liep goed. :)
(Weet dat je er niet om vroeg, maar zomaar een tip.)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:44

HAR-->EA-GZ-Diensten

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:15

Ik heb altijd de equitheme nylonhalsters van www.horseshopinternational.nl Superfijne dingen!
Hoofdstel heb ik bij Paul Paree gekocht: http://www.domburgseringrijders.nl/page ... akerij.htm Heeft geen eigen website, wel bitten, hoofdstellen, zadels en tuigen in de grote maten.
Robinhoodstables : http://www.robinhoodstables.nl/DaviWB/Pagina25.html heeft ook nog wat dingetjes, maar dat moet maar net je smaak zijn ;)
bitten via www.nickyskeet.nl en www.kaltblutshop.biz (die laatste heeft ook extra lange singels, bitten tot maat 19, grote strijklappen en peeskappen, vliegenmaskers etc) Reken op een bit vanaf maat 16 voor een volwassen, uitgegroeid paard (de mijne ging van 15,5 naar 17,5)
Mijn zadel heb ik via www.greendistance.nl (massimo)
Extra lange teugels heb ik zelf laten maken van een slofteugel.

Laat je niet verleiden door websites die Xfull aanbieden als zijnde 'trekpaardmaat' Dat is per definitie te klein... (ik weet bijv dat de hoofdstellen van de kaltblutshop aan de kleine kant zijn voor de grotere koudbloeden!)
Succes :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 12:22

Wauw, bedankt mensen! Ik ga alles even bij langs, ik heb mijn enkel gebroken en zo heb ik weer een leuke afleiding :) Super bedankt voor jullie tips!

Ik ga me inderdaad niet meer tot xfull laten verleiden, past inderdaad gewoonweg niet. Qua zadel weet ik nog niet wat we doen. Ik rij zelf op een paard boomloos en op een met boom, beide heeft zijn voordelen. Loesje is nog maar 4, en we hebben geen haast met haar. Ze mag lekker uitgroeien, lekker paard zijn, dus al duurt het nog 3 jaar voordat ik het idee heb dat ze klaar is: geen probleem.. (onze fries hebben we ook pas met 6 laten beleren, ik mag graag de tijd nemen met jonge dieren :) ) Ik heb dus nog even om er over na te denken. Als het maar past en ik er een goed gevoel bij heb.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 13:20

Nog een vraag.. Ons weiland is zomers meestal een paradijs voor vliegen en dazen.. Ik heb er altijd 2 of 3 dazenvallen staan, de fries staat al onder een vliegendeken, maar ook ons belgje word veel belaagd dat die rotbeesten.. Ik vraag mijn vriend sowieso nog even om haar goed op te meten, maar nu ik toch al die webwinkels aan het induiken ben.. Wat is een gangbare maat voor een trekpaard? Ik zie alle dekens eigenlijk tot 215 gaan, maar aangezien de fries 205 heeft en best klein lijkt naast Loesje.. Zijn er vliegendekens verkrijgbaar voor trekpaarden? En welke maten zijn gangbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:26

Deze vliegendeken valt heel groot uit.. echt wel als 225. :j Alleen de voorkant.. heb je een tussenstukje voor nodig. :j
Mijn [ras] is 1.70m en gigantisch breed (past 225 vaak niet eens) en bij haar zat hij als gegoten.. zelfs nog ruimte over.
De deken, de hals en het vliegen-netje passen makkelijk. :j
Singels lang genoeg.

Ik ga even kijken of ik een foto er van heb..

Edit;
Afbeelding

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 13:36

Heel graag ja! Hij ziet er in ieder geval goed uit, zoiets heb ik ook voor mijn fjord, dat is ook zo brede tank.

Het geeft me echt weer wat moed nu ik weet waar ik iets passends weg kan halen.. Het is zo'n lief paard, die verdient ook gewoon een passend halster en bescherming tegen de dazen. Het is best balen dat een enorm bedrijf als divoza dan helemaal niets heeft.

EDIT: Ziet er ruim uit inderdaad :D Past ie ook goed bij de borst? Dat gaat wel lukken met die deken denk ik :D Ik ga je nog even pben, je woont niet zo ver bij mij vandaan, en ik heb een paar dingen waar ik tegen aanloop en waar jij waarschijnlijk al ervaring mee hebt :D Dus ik ben zo vrij om je daar even mee lastig te gaan vallen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:39

Klopt, en het is vaak ook nog een stuk duurder dan 'gewone' maten. :j
Ik heb op het moment niks over.. :o
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van je paard.. :))

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 14:41

Ik zal even een foto van haar plaatsen. Ze staan op een andere pc, dus kan even duren, maar komt goed :)

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:18

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:35

Hoi Zorro,

Voor dekenmaat gebruiken wij voor de belgen altijd een 215. Die passen precies (als de dekenmaat niet afwijkt van andere dekenmaten natuurlijk)
Ben ook benieuwd naar enn foto...

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:01

Ik heb tot nu toe de ideale vliegendeken nog niet gevonden. Past ie aan de voorkant dicht, dan is ie aan de zijkanten zo kort dat de hele buik tevoorschijn komt. Als ie ruim over de kont valt, krijg ik de voorkant weer niet vast etc :D Van de Buzz-off 215 van bucas waren de singeltjes te kort, HH 225 krijg ik ook niet dicht...Ik heb een ruin van 1.70...
Maskers doe ik niet aan, hij heeft een hele lange voorpluk, zelfde geldt voor halzen, daar hangen genoeg manen overheen ;) (die er overigens ook weer voor zorgen dat halzen meestal toch niet dicht kunnen :+ )
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=631
Hier verkopen ze ze tot maat 240, maar ik heb zelf (nog) geen ervaring met deze webshop of deze dekens.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:39

Ik heb van vliegenmaskers een XL, die passen precies. Voor Fleur heb ik een vliegendeken van BR, een Fashion. Past keurig:
Afbeelding Geen schuurplekken ofzo.
Fleur is btw ong. 1.63m hoog en maatje tank ;)