goedkope stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keavy

goedkope stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:29

Ik woon in Almere en ik wil al ongeveer 5 jaar een eigen paard alleen de stalling is gewoon heel duur hier weet iemand misschien rond almere een goedkope stal of wat dan ook? x

dancer_

Re: goedkope stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:30

Ga ns langs wat stallen en laat je daar informeren... misschien staat er wat op MP ofzo!

Keavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:32

dancer_ schreef:
Ga ns langs wat stallen en laat je daar informeren... misschien staat er wat op MP ofzo!

Ik weet van alle maneges hier de prijzen en die liggen rond de 350 ;( en meer stallen weet ik niet.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:33

Gewoon boerderijtjes daar is nooit de stalling heel duur! Gewoon op de fiets is langsrijden!

Keavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:35

dancer_ schreef:
Gewoon boerderijtjes daar is nooit de stalling heel duur! Gewoon op de fiets is langsrijden!

Dat is wel slim ja! alleen ik heb hier eigenlijk geen boerderij gezien :P ik woon in almere stad volgens mij kun je daar geen boerderij vinden

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:36

Misschien aan de rand van almere? Google maps?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:36

Dan zou ik een beetje buiten de stad zoeken. Dan maar iets verder rijden maar dan heb je wel wat goedkopers en je kan ook mooier rijden waarschijnlijk :)

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:38

Waar mijn paard staat kost het 200 euro in de maand. Maar dat ligt een beetje uit de richting haha! Ligt er niet dichtbij Almere een kleiner dorpje/weilanden met boerderijen? Daar is het vaak goedkoper.

Keavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:39

Millanka schreef:
Dan zou ik een beetje buiten de stad zoeken. Dan maar iets verder rijden maar dan heb je wel wat goedkopers en je kan ook mooier rijden waarschijnlijk :)

Dat is waar! :)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:42

In Almere is iets betaalbaars echt mazzel hebben - praktisch alle mensen die ik ken (myself included) gaan daarom naar Zeewolde voor stalling. Daar kun je met een beetje zoeken voor 200 euro per maand volpension vinden.
In Almere heb je verder nog de stadsweides, maar daar kun je volgens mij wel 10 jaar op moeten wachten in het huidige tempo. Plus dat je dan nog steeds de pachtsom (rond de 20000 euro!) moet betalen als je eenmaal aan de beurt bent.

hetismij_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:43

nou uh tis voor jou tever uit de buurt hihi
maar ik ben ook gewoon overal wezen bellen aan boerderijen en sta nu op een stal ponybox 80,- paard 125,-
komt wel nog je hooi stro en biks en wat je dan zelf wilt geven uiteraard en alles zelf doen heerlijk !

succes gewoon gaan bellen overal hihi

we staan in rotterdam ......

Keavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:44

hetismij_Sil schreef:
nou uh tis voor jou tever uit de buurt hihi
maar ik ben ook gewoon overal wezen bellen aan boerderijen en sta nu op een stal ponybox 80,- paard 125,-
komt wel nog je hooi stro en biks en wat je dan zelf wilt geven uiteraard en alles zelf doen heerlijk !

succes gewoon gaan bellen overal hihi

we staan in rotterdam ......

Bedankt! ik ga gewoon overal even speuren

hetismij_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:46

brutaal mens heeft de halve wereld :9

Keavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:48

hetismij_Sil schreef:
brutaal mens heeft de halve wereld :9

Alleen ik ben eigenlijk best verlegen :9

hetismij_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:51

ja ik ook normaal gesproken hahahaha

Keavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:52

hetismij_Sil schreef:
ja ik ook normaal gesproken hahahaha

Soms is dat echt een heel groot nadeel :D

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:09

Ik woon ook in Almere, zelf ben ik in Dronten gaan studeren en heb toen een paard gekocht, omdat daar wel goedkope stallen zijn. In Almere is het misschien ook wel mogelijk, ik raad je dan aan om dan alle stadsweides langs te gaan met de vraag of ze nog plaats hebben. Er mogen maximaal 4 paarden op een stadsweide staan. Eigelijk mogen stadsweides volgens mij niet onderverhuurt worden maar het gebeurt heel veel bijna op elke weide. Iemand die ken is zo ook aan een stal gekomen. Ik heb ook wel eens gezien dat er een stal op een stadsweide werd aangeboden op marktplaats

Keavy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:15

Voque48 schreef:
Ik woon ook in Almere, zelf ben ik in Dronten gaan studeren en heb toen een paard gekocht, omdat daar wel goedkope stallen zijn. In Almere is het misschien ook wel mogelijk, ik raad je dan aan om dan alle stadsweides langs te gaan met de vraag of ze nog plaats hebben. Er mogen maximaal 4 paarden op een stadsweide staan. Eigelijk mogen stadsweides volgens mij niet onderverhuurt worden maar het gebeurt heel veel bijna op elke weide. Iemand die ken is zo ook aan een stal gekomen. Ik heb ook wel eens gezien dat er een stal op een stadsweide werd aangeboden op marktplaats

Dankjewel! hebben de paarden dan ook wel een stal?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:42

Goedkope stalling in een dure omgeving... vaak is dat ook vragen om te kleine stallen, slecht voer, weinig of geen wei/paddocks...

Meer reizen is dan vaak een betere optie. Zet je paard verderweg, op een stal waar je paard volledig verzorgd wordt, dus ook zomer en winter weide/paddock gang. Dan kun je met een gerust hart gewoon iets minder vaak komen als de reiskosten anders te hoog worden, en je paard wordt echt niet slechter van 3 of 4 keer per week rijden hoor, zeker niet als de andere omstandigheden optimaal zijn!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:45

Stallings adressen gezocht.
VSW-->EA-GZ-Diensten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:46

Keavy schreef:
Ik woon in Almere en ik wil al ongeveer 5 jaar een eigen paard alleen de stalling is gewoon heel duur hier weet iemand misschien rond almere een goedkope stal of wat dan ook? x

Ik denk dat je nog even wat geduld moet hebben en als je een baantje kan nemen dan eens kijken of je een paardje kan kopen. Paarden zijn duur in onderhoud!
Je bent pas 12 jaar, dan zou het sowieso verstandig zijn om op een manege te gaan staan met je pony zodat je wat hulp kan krijgen hier en daar.
Op de goedkope stallen is het meestal zelf verzorging en die zitten trouwens vaak wat verder buiten de stad.
Maar een leuke verzorg pony zoeken, dan kan je al een beetje leren wat het is om een eigen paard te hebben.
Dat is n.l heel anders dan rijden op een manege paard en ik neem aan dat je nu op een manege rijd?

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:09

Hoi,

in muiden en muiderberg vind je meer goedkope stallen.(tussen de 150 en 250)
ik weet er een aantal te vinden. ook almere hout/ rand zeewolde zijn er goedkopere stallen.( tussen de 180 en 275.) voor namen en meer info PB me maar.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:49

imara_torero schreef:
Hoi,

in muiden en muiderberg vind je meer goedkope stallen.(tussen de 150 en 250)
ik weet er een aantal te vinden. ook almere hout/ rand zeewolde zijn er goedkopere stallen.( tussen de 180 en 275.) voor namen en meer info PB me maar.

hee, beetje laat dat ik hierop reageer vroeg me alleen af of je nog de namen voor mij hebt. als er eentje met een buitenstal is. omdat mijn paard stro allergie heeft moet ik opzoek naar een andere stalling :)

cannysweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:49

Hoi,

Hier in Woudenberg kan je ook je paard stallen. Wij hebben verschillende mensen uit Almere bij ons staan.
Google Manon Leppers maar dan vind je onze stal. Alles aanwezig. Bos, binnenbak, 2 buitenbakken, roundpan. etc...
De paarden gaan elke dag naar de paddock and zomers staan ze overdag op het land als je dat wilt.