Gezocht zadel voor mijn draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Gezocht zadel voor mijn draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 12:04

Op het moment heb ik een wintec met blauwe boom voor mijn 8 jarige draver. Maar helaas ligt dit zadel niet zo fijn meer op zijn rug. Het zadel drukt op zijn schouders. Hiervoor zat er een zwarte boom in en er is een rode boom onderweg (deze heb ik van iemand kunnen overnemen), die ik ook nog wil uitproberen. Anderzijds denk ik dat de gehele pasvorm van het Wintec zadel niet meer geschikt is voor mijn paard en wil mij dus oriënteren op andere zadels met een fijnere pasvorm.

Ik zoek dus een zadel voor een draver, die een smalle kleine schoft heeft en breed op zijn schouders is. Het zou fijn zijn als het zadel eenvoudig aan te passen is als mijn paard nog meer bespiering krijgt. En verder VZH zadel geschikt voor recreatief bakwerk en buitenrijden. 17,5 inch.

Angela

Re: Gezocht zadel voor mijn draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:50

Ik zou er een zadelpasser die ook (tweedehands) zadel verkoopt bijhalen. Het is van een afstand echt niet te zeggen wat wel, en wat niet gaat passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:21

Idd een goede zadelmaker zoeken :) zelf kun je namelijk geen zadels passen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 13:32

Angela en Nini_roosje kunnen jullie mij een zadelpasser aanbevelen, die ook werkzaam is in Noord-Holland en die ook werkelijk goed is?

Hoor verder toch nog van andere hun adviezen en of ervaringen met bepaalde zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:49

Herman van country mill in nijkerk. Die komt niet aan huis, maar hij is echt super goed! Ben ook bij hem geweest voor mijn draver. Ik heb nu een massimo Trail. Echt een heerlijk zadel om te buiten mee te rijden. Maar ik kan er ook prima mee springen en dressuur rijden!

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:50

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:31

Ik heb sinds kort een trekker pro endurance classic en ik ben daar érg tevreden over :j Kan je traploos verstellen, dus kan je laten meegaan met zn bespiering :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 09:03

Amigo_tje bedankt voor je reactie: dit soort reacties zoek ik!
Heb mij ook al verdiept in Barefoot zadels, aangezien deze ook aanpasbaar zijn. De trekker pro zadels had ik nog niet gevonden, maar ik begrijp dat het eigenlijk ook een soort van boomloos zadel is. Ik kan alleen niet vinden hoe de pommel te verstellen is. Zijn er verschillende maten te verkrijgen of is de pommel zelf aan te passen?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:57

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:49

Buitenzinnig is vandaag bij mij en mijn paard geweest. Heb heel veel interessante informatie/uitleg/tips gehad en we hebben ons zadel gevonden. Een Trekker Luxus (www.buitenzinnig.nl)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:56

Woehoe! Ik ben héél blij dat je een zadel gevonden hebt! En je zal zien, ze zitten super en je paard loopt er zalig onder :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 06:38

HAR-->EA-GZ_Diensten