Vruchtbaarheids scan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boefff

Vruchtbaarheids scan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:37

Weet iemand hoe duur het is je paard te laten scannen en evt. hengstig te laten spuiten?

Amalarab

Re: Vruchtbaarheids scan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:45

Ik heb t vorig jaar laten doen bij een merrie, rekening was €33,20 voor hengstig spuiten en scannen. Zonder voorrijkosten dus want ik loop altijd met de pony naar de dierenarts toe.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:54

Dat wisselt een beetje, aangezien een dierenarts hiervoor doorgaans meer dan eens terug moet komen.
Het lukt zelden om het zo uit te kienen dat de dierenarts precies op het goede moment bij je merrie is om meteen te laten dekken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:49

Dat wisselt heel erg
Ik heb vorig jaar twee merries laten dekken
Bij de een 1207,50 euro en dragend
de andere merrie 2197.32 en gust

Sinds dit jaar komt onze DA niet meer aan huis indien er geen opvoelbox aanwezig is. Strengere richtlijnen voor hun werkzaamheden dus ga ervan uit dat je iedere scan naar de kliniek zal moeten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:05

Bel gewoon je dierenarts en vraag het hem, wij weten niet wat voor tarieven jouw dierenarts hanteert.

of bel een dekstation in je buurt en vraag of je daar mag meelopen met een merriecontract. Vaak hebben ze dat wel en dan mag je voor een x bedrag per dekseizoen (mrt/sept omgeveer) net zoveel keer komen scannen als je wilt, ze hebben vaak 'opvoeldagen' waar je dan heen kunt met je merrie.
Kosten voor insemineren en hengstig spuiten zitten er vaak bij als je een hengst van hun gebruikt.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:28

friesiszwart schreef:
Dat wisselt heel erg

Sinds dit jaar komt onze DA niet meer aan huis indien er geen opvoelbox aanwezig is. Strengere richtlijnen voor hun werkzaamheden dus ga ervan uit dat je iedere scan naar de kliniek zal moeten

Zijn dat dan alleen de dierenartskosten of tel jij de kosten voor het sperma hierbij?

Bij mij is het scannen 17 euro (op de praktijk, anders komen er voorrijkosten bij van 36 euro) hengstig spuiten is ongeveer 20 a 25 euro...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:56

Maar vaak blijft het niet bij 1x scannen, zeker als ze gust blijven. Dat is minstens al een keer of 3-4 scannen vóór inseminatie, dan na inseminatie minstens nog 1x om te kijken of het ei weg is, dan op 18 dagen of het dier drachtig is, zo niet, begint het circus weer van voor af aan.

Tijuana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:27

Hier kun je ook een pakket nemen. Dan betaal je een vast bedrag van 125 euro. Dan kun je een vruchtbaarheidsscan doen, maar ook na insemineren wordt er dan steeds gescand tot de merrie drachtig is en dan nog 6 weken erna. Dan heb je een vaste prijs, wel excl. voorrijkosten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:19

paafke schreef:
friesiszwart schreef:
Dat wisselt heel erg

Zijn dat dan alleen de dierenartskosten of tel jij de kosten voor het sperma hierbij?

Bij mij is het scannen 17 euro (op de praktijk, anders komen er voorrijkosten bij van 36 euro) hengstig spuiten is ongeveer 20 a 25 euro...

Dit zijn de kosten die ik gehad heb aan hengstenhouder, stamboek en mijn eigen DA. Verder was de merrie schoon en zijn er medische behandelingen verricht (noodzakelijk bevonden)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:32

TAO->EA-GZ_Diensten

Boefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:27

Ze word natuurlijk gedekt.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 00:52

Boefff schreef:
Ze word natuurlijk gedekt.