Stal doorstap?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Stal doorstap?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 07:46

Hallo,
ik denk dat het verkeerd staat.......
Maar mijn vraag is dus ;
Hebben jullie leuke/goeie ervaringen bij stal doorstap?
Brand los :)
Groetjessss

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Stal doorstap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:49

Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie eens op Stal Doorstap of BM stables.
Dan kom je al genoeg tegen, zowel positief als negatief.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:49

ik denk als je de zoekfunctie gebruikt je al heel veel kunt vinden ;-)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 10:42

oke dankjulliewel!

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:46

Hier ook geen goede ervaring met stal doorstap.
Zocht een paar jaar geleden een braaf paard, gezien mijn been beperking, ging daar kijken, werd een paard voor me opgezadeld, waar ik na 10 min al aflag.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:30

Hier nog een gedupeerde!
Niet aan alle paarden daar mankeert iets alleen ze liegt waar je bij staat,mocht je echt helemaal voor dat paardje gaan neem een eigen veearts (vakmens)mee.
Ikzelf zou het afraden om daar nog ooit iets te kopen!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:16

Wat zal ik zeggen, ik ken meerdere pony's daar vandaan, 1 heeft uit mijn hoofd in ieder geval z2 gelopen en is best een bekende boktpony. Van 1 iemand weet ik dat ze een een gekocht paard geruild heeft voor een ander die het goed doet.

Zelf heb ik er bijna 10 jaar geleden mijn merrie gekocht, heb er wat meer werk aan gehad dan gedacht, ze werd me iets anders voorgesteld dan ze in de praktijk was maar dat zou ook verandering van omgeving kunnen zijn. Ze heeft echter nooit wat mankeerd, is echt een sterk dier die nu bijna 17 is en zich gedraagt als een 3 jarige.

Neem een eigen d.a. mee en laat bloed trekken

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:22

trustHim schreef:
Wat zal ik zeggen, ik ken meerdere pony's daar vandaan, 1 heeft uit mijn hoofd in ieder geval z2 gelopen en is best een bekende boktpony. Van 1 iemand weet ik dat ze een een gekocht paard geruild heeft voor een ander die het goed doet.

Zelf heb ik er bijna 10 jaar geleden mijn merrie gekocht, heb er wat meer werk aan gehad dan gedacht, ze werd me iets anders voorgesteld dan ze in de praktijk was maar dat zou ook verandering van omgeving kunnen zijn. Ze heeft echter nooit wat mankeerd, is echt een sterk dier die nu bijna 17 is en zich gedraagt als een 3 jarige.

Neem een eigen d.a. mee en laat bloed trekken

Ja oke , als we misschien evt. daar een keertje heen gaan voor die pony.
Want de eigenaresse van mijn verzorgpony's heb ik nu dit topic gestuurt om een beetje bij te lezen over de stal....
Maar wie niet waagt , wie niet weet.....
We zullen zien , ik vind het iedergeval een mooie pony die we hebben gezien!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:28

heb even gekeken naar de pony, zit wel veel werk in, vind de hals ook vrij kort

De pony waar ik mee thuis kwam was trouwens niet een waar ik specifiek voor ging kijken, wilde absoluut geen bonte, maar ik keek haar in de ogen en was verkocht.

voor het geld wat aerdenhout noemt zou ik hem zeker niet kopen

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:06

Helaas slecht ervaring met hun.
Gelukkig niet kwa paard nooit een paard gekocht en zal het ook nooit doen ook.
Maar ken helaas wel een aantal mensen die daar wel een paard gekocht denk dat er eentje maar goed ervaring had de rest niet.
Maar ik heb daar een keer een zadel gekocht mochten hem terug brengen als hij niet zal passen en dan kreeg ik me geld terug.
Ja nee dus.
Kon een ander zadel uit kiezen maar ja die waren wel elke keer een stuk duurder.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:03

Toen ik er ging shoppen voor een paardje was er ineens niemand die het dier voor kon rijden.
Ik ben wat paarden gaan poetsen maar vond er niet 1 die niet aangaf pijn in het lijf te hebben.
Er waren er die met het hoofd stonden te schudden zodra ik op die ene plek zachtjes de borstel er over haalde.
Er was er 1 die zelfs even wilde bijten van elende, en steeds weer op die ene plek.
1 die niet in de hand te houden was.
Toen ik daar wat van wilde zeggen waren er spontaan geen andere paarden meer te koop.
De paarden die ik wilde zien daar moest eerst het stro van voor de stal weg gehaald worden, anders konden ze er niet eens uit.
Verder vond ik de dame in kwestie niet bepaald klant vriendelijk.
Lang smoelwerk en het gevoel geven dat je daar ongewenst was.

Ik had iemand bij me voor een tweede mening, die dacht er niet anders over dan ik.

Dus....ik heb het niet van horen/ zeggen.....maar uit eigen ervaring.

Ik ben bij een particulier op zoek gegaan naar een paard en had daar mijn maatje gevonden.
Helaas is zij inmiddels niet meer.
Ik ben weer op zoek gegaan bij een particulier en weer in het bezit van een geweldige ruin.

Zoals de markt nu is kan je voor relatief weinig al een heel erg leuk paard kopen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:25

Moderatoropmerking:
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

imkebirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:06

wij wouden daar gaan kijken maar we zijden dat we er eerst een paar andere gaan rijden voor verschil en dat de kans klein is dat we de pony gingen kopen, maar we wouden de pony broberen want meschien was het DE pony waar we naar zochten. ik vond de mevrouw een beetje onvriendelijk.
maar je kunt altijd gaan kijken meschien is het alleen maar om te vergelijken met andere pony's
gr imke en suc6 met de zoektocht naar de geschikte pony

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:34

Ik heb via marktplaats mijn zadel aan haar (Melanie) van Stal Doorstap verkocht :j Keurig netjes op de post gedaan en nog wat kleine gratis spulletjes bijgedaan, krijg ik een dag later een mailtje dat ze haar geld terugwil omdat het zadel 'helemaal kapot' zou zijn, singelstoten zouden kapot zijn en er zouden scheuren in zitten. Terwijl ik een zadel in nette staat heb opgestuurd? Het komt een beetje onbetrouwbaar over, kan het bijna niet geloven en weet dus niet goed wat ik moet doen...

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:15

heb mijn paardje daar vandaan .... geen goede ervaring.... eerlijk gezegt, ze zeiden dat mijn paard bomproef was en ALLES kon . Niks van waar.... hij kon helemaal niks zat geen stuur op niks. had haar na 3 maanden gemailt met het verhaal dat het helemaal niet klopt wat ze zei over me paardje.. zei ze dood gewoon op: ooh ja dan breng je hem toch lekker terug en zoek je een nieuwe uit.. :S ze zei eht zo als ofhet niks is. Ze zei dat die goed beleerd was enz... nou hij is zo groen als gras xD vooral toen ik hem kocht ben hem nu zelf helemaal aan het inrijden en opnieuw aan het beleren.

Maar afgezien daarvan mijn paard brak voor alles uit! ze zei hij is zoooo braaf met alles'' toen die bij mij aankwam, hij vond niks leuk en na langere tijd te hebben, kwam alles op z'n plek. vroeg aan ahar wat zijn verleden was kon melanie niet vertellen. exper bij me paardje gehaald, om te kijken waarom hij continu voor alles weg renden en doods bang was voor alles, zwpen, mensen, speel ballen, longeerzepen, echt werkelijk alles. zelfs ze halster en hoofdstel was die bang voor..

Na dat de DA en experd was langs geweest kwamen we er achter dat hij zwaar mishandeld was. in z'n mondje ellmaal littekends en uit z'n gedrag konden hun al merken dat hij mishandeld was. weer een mail gestuurd. waarom ik antwoord kreeg: joh als je neit blij bent breng je hem maar op eigen kosten terug en krijg je je geld niet terug maar een paard uit de lagere prijs klasse.

Niet echt blij was ik hiermee. Me paardje kon ik niet wegg doen wilde alleenmaar de waarheid weten.. want merkte als snel dat ze wel degelijk wist waar ik het over had maar ze zweeg.

Me paardje is nu een top beesje met een goud hartje. Vertrouwen aan het op bouwen enz.. gaat helemaal goed! maar heb toch 4 hele zware en moeilijke maanden achter de rug..
Laatst bijgewerkt door Wendie1992 op 28-04-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 07:34

Oke , ze doet wel ontzettend vriendelijk via de mail , beetje apart dan....
Ik vertrouw het ook niet helemaal meer!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:37

Ja inderdaad op het begin is alles leuk en aardig en dan kan alles. Ook is ze er zich totaal niet bewust van dat ze deze dingen doet. Heb haar er eens op aangesproken maar dan weet ze van niks. Erg schijnheilig allemaal. Je kunt idd beter verder zoeken, genoeg leuke paardjes te vinden :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 07:46

AaronYve schreef:
Ja inderdaad op het begin is alles leuk en aardig en dan kan alles. Ook is ze er zich totaal niet bewust van dat ze deze dingen doet. Heb haar er eens op aangesproken maar dan weet ze van niks. Erg schijnheilig allemaal. Je kunt idd beter verder zoeken, genoeg leuke paardjes te vinden :)

heb nog wel leuke paardjes gezien!!! (niet van haar hoor ;))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:49

ook mijn bericht opnieuw, snap niet waarom dat verwijderd wordt :+

ik weet uit eerste hand (heb 'm net nog gezien!) dat mijn pony een goede is. Dus er zijn óók paarden die wel goed zijn die er vandaan komen.

Imo zijn over alle handelstallen spookverhalen.. het feit blijft dat je zelf goed moet kijken/verdiepen en zoeken
en niet voor een duppie op de 1e rij willen zitten :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:11

Hmm mijn reactie is ook weg gehaald terwijl ik meerdere eerste hands ervaringen heb ;) En die zijn allemaal negatief. Paarden met schimmel, kreupele paarden die gewoon voor gereden worden, paarden als braaf bestempelen die nog niks kunnen en niet braaf zijn..
Er zijn zoveel leuke goede paarden te koop, als ik jou was zou ik verder kijken.. Pony die op je gezien hebt, is vreselijk stijf en vast. Hoop dat dat met goed rijden los te krijgen is, zie ook heel veel protest tijdens het rijden..

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:19

Alweer een topic over stal doorstap, word er echt moe van. :z
Heb jarenlang bij stal doorstap gereden en heb er zelf ook meerdere paarden vandaan gehad.
Manege in de buurt heeft er ook schillende paarden er vandaan.

Mensen denken snel dat voor dubbeltje op de eerste rij zitten.
En als ze paard kopen dat ze er gelijk mee weg kunnen rijden.
Hou er rekening mee paard moet aan de ruiter wennen en omgekeerd dit kan soms wel paar maanden duren.

Verder wil mensen adviseren oordeel zelf, over elke stal gaan er zowel positieve als negatieve verhalen te ronden.
Helaas van sommige stallen meer negatief, maar komt mede ook doordat veel mensen geen verstand hebben van paarden.
Hier adviseer ik mocht je paard waar dan ook kopen, neem een deskundige persoon mee.
En laat het paard keuren eventueel door je eigen dierenarts.

Bij staldoorstap worden bijna alle paarden gekeurd en bloed afgenomen.
Paarden sederen word niet gedaan, want die stof word teruggevonden in het bloed.
De paarden staan in ruime stallen met voldoende schoon stro, worden 3x per week uitgemest.,
Hier kunne sommige stallen nog voorbeeld aan nemen ;)
Ook word alles op de site erbij vermeld en verteld!`
En zijn genoeg positieve ervaringen met stal doorstap zie nieuwe baas.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:40

Idem hier, drie paarden vandaan, drie goede ervaringen. En zelf lang stage gelopen.
Bericht van Wendie snap ik niet helemaal, er staat namelijk een leuk berichtje over Silas op "nieuwe baas". Waarom dan hier de stal gaan afbreken.

Zoals Happyhorse zegt, de meeste paarden worden gekeurd, allemaal met bloedafname. En nee, paarden verdoven gebeurt inderdaad niet. Zou dat dan wel gezien moeten hebben. Stallen schoon, paarden goed verzorgd. Natuurlijk komt er regelmatig een mager paard op stal, of eentje die schimmel of wat dan ook heeft. Paarden worden goed gevoerd en bij vermoeden van schimmel of andere ziektes, wordt daar ook onmiddellijk wat aan gedaan. Alleen verdwijnen zulke dingen niet van de ene dag op de andere, en komt een paard niet op een paar uurtjes tijd een kilo of 100 bij helaas. Als een paard echt mank is of een duidelijk gebrek heeft, wordt dat verteld. Alleen zal iedereen het wel kennen, je hebt een paard dat altijd goed loopt en op een dag haal je hem wat onregelmatig uit stal. Heel vervelend, jij weet nochtans dat het paard wél correct is. Als dat gebeurt met een koper erbij, is dat allesbehalve leuk, niet voor jou als jij je paard zou verkopen en niet voor Melanie. Ik heb het ook al gehad, paard plots mank. Of eentje die altijd doodbraaf is, en net op het moment dat er mensen op staan te kijken en jij maar zit te boffen dat het zo'n braaf dier is, bokt hij... Zo'n dingen gebeuren nu eenmaal, wees daar realistisch in. Jij staat ook niet iedere dag op met een geweldig humeur. Of je wordt plots wakker met een blauwe plek op je been. Dat gebeurt bij Melanie, en dat gebeurt ook bij jou thuis. Natuurlijk ben je wantrouwiger als dat het geval is bij een handelaar, en dat weet Mel ook. Stél dat een paard mankt als jij komt kijken, begrijp dan ook waarom zij dat probeert te minimaliseren, Doorstap wordt al overal zwartgemaakt en dan moet dat er ook nog eens bijkomen, zit ze niet op te wachten.

Er zijn genoeg negatieve verhalen te vinden, er zijn er ook genoeg positieve. Goh ja, het is met iedere stal wel wat. Als je paarden wil kopen in een lagere prijsklasse, dan moet je weten dat je soms ook een risico neemt. Er zijn prima paarden te vinden voor een laag budget hoor, heus wel. Maar Melanie kan ook niet altijd alles weten over ieder paard, en ook niet iedereen die een paard aan haar verkoopt vertelt het hele verhaal erbij. Dus zij kan zeker niet altijd het volledige levensverhaal geven, en kan ook niet altijd zeker weten of een paard nooit wat gehad heeft. Als zij een paard koopt als gezond, is het de verkoper die dat bevestigd heeft. Blijkt dat achteraf niet zo te zijn, Melanie is ook geen helderziende hé...
In mijn periode daar heb ik altijd alles verteld (en moeten vertellen!) wat ik wist over een paard. Lijkt mij de beste manier van werken, leugens komen vroeg of laat toch wel uit.

Er zijn stallen die ik zeker afraad om paarden te gaan kopen, maar Doorstap hoort daar niet bij. Zie je wat leuks, ga gewoon kijken. Schort er wat aan of moet je Melanie niet, vertrek en zoek verder. Snap echt niet wat nu het grote probleem is, kijken kost heus geen geld hoor. Altijd maar die topics van "wie heeft er ervaring met...", iemand die een negatieve ervaring heeft zal die nog lekker aandikken. Soms hebben mensen daar zélf schuld aan, maar dat komt nooit uit hun bericht naar voren. En mensen met een positieve ervaring zetten dat kort neer zonder al te veel uitleg. Die negatieve worden lekker verder gequote, mensen gaan daar graag op in. Die positieve? Niet echt interessant om te lezen. Als ik zelf ergens ervaringen over lees, lees ik ook vooral de negatieve. Mensen houden van drama.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:24

tuurlijk zitten goede paarden bij.. maar wat ze over mijn paard zei klopten van geen kanten ! zo'n 8 van de 10 dingen waren niet waar! :S gek he dat je andere dan toch waarschuwd voor die praatjes... ondanks dat ik er zelf ook ingetrapt ben.
Los hiervan heb ik nu wel een superpaard Nu! Maar toen ik hem net had, kwam ik er achter dat veel dingen niet waar is. Dat kan natuurlijk niet. Idd zijn er veel negatieve verhalen.. vooral omdat ze eerst een andere naam had, die een hele slechte naam had toen. Nu heeft ze d'r naam veranderd in Stal doorstap sinds een paar jaar, en zelf vind ik idd dat ze wel een stuk betere paarden verkoopt dat vroeger. Ze heeft idd wel goede paardjes er tussen zitten. Maar je moet dan wel eerlijk zijn over het paard. En geen dingen verzinnen die helemala niet waar zijn.
Mijn paardje was niet de goedkoopste, dus geloof je wel dat alles wat ze zegt waar is...
Hij heeft gelukkig niks, en had ik laten keuren en was kern gezond, alleen dingen over het rijden enz klopten van geen kanten, En dat hij al erg ervaren is. Hij kon helemaal niks! Alles wat ze zei dat hij kon, kan hij helemaal niet! Hij kon niet eens normaal aan een halster mee lopen... Heb gewoon een super groen paard gekocht, wat ik nu zelf alles heb moetten leren...
Vind het niet erg.. maar wees dan gewoon eerlijk en zeg dat het een heel groen paard is wat nog helemaaal niks kan, niet dat hij zeer geschikt is voor een ervaren ruiter.
Als je iets mee maakt, mag je daarvoor andere toch wel waarschuwen? ;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:17

Ik kan je uit eerste hand vertellen, dat deze mevrouw niet altijd eerlijk is in haar handelswijze. Ze probeert soms onregelmatig-lopende paarden te verkopen alszijnde geheel zuiver en daar ben ik getuige van geweest. Wanneer je haar tegenspreek, is ze daarvan niet gediend en kan ze veranderen van een aardig-lijkende verkoper in een sarcastisch mens. Dat is mijn ervaring. We kwamen daar om drie paarden te bekijken en alledrie hadden overduidelijk mankementen die in beginsel niet vermeld en vervolgens keihard door haar ontkend werden. Ze richtte zich duidelijk tot degene die minst verstand heeft van paarden en probeerde een kritisch oog buiten spel te zetten. Ik wil je de tip geven om, mocht je interesse hebben in één van haar paarden, absoluut een deskundig iemand mee te nemen en het paard vervolgens door een onafhankelijk dierenarts volledig te laten keuren!
Laatst bijgewerkt door JPS op 01-05-11 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:14

Idd. ben het helemaal met JPS eens. Laat m keuren als je een paardje wil bij welke stal of handelaar dan ook !

Maar idd worden er hier naar ervaringen gevraagd en word er verteld. Ik kwam eigenlijk voor een ander paardje kijken, waarbij in de advententie stond: ZEER brave merrie te koop. 6 jaar, met veel protentie. Ik kwam daar, dat paard kon je niet eens vast zetten om te poetsen. Die stuiterde alle kanten op en als je der mee nam ging ze zich steeds laten vallen, en op je tenen staan. en rijden was niet van toepassing zei ze, terwijl er in de advententie stond dat ze op B niveau is gereden... ???

Ook heeft JPS gelijk in het verkopen van onregelmatig-lopende paarden. voor eht paard dat ik kwam, was ik dus al snel over uit dat ik die niet nam. Zo'n gaar beest wat niet eens even vast gezet kon worden.

Toen kreeg ik een haflinger aangewezen. ''Ja is echt een super beesje met en goud hartje''. Ik ging hem rijden en stape na een minuut al af. Dat arme ding liep op 2 benen stok kreupel, en werd door een stagaire gewoon nog even een uurtje gereden na dat ik er op had gezeten!!!

Toen zag ik nog een merrietje, leek heeel leuk. even gereden maar ook die liep op 1 been kreupel en had een eenorme dikke nek. waarop gezegt werd ja is een beetje spek. Ik had natuurlijk m'n veearts bij me en laten zien. Die zij ook zo dikke nek als dit kan niet goed zijn, en naar wat zij zo kon zien leek het erg op een eenorme turmor!

Daarna kreeg ik nog een leuk ruintje te zien maar die was zo verschikkelijk mager, en vroeg waarom dat was, en zij ze ja hij was al zo toen hij hier net kwam we zijn hem dikker aan het maken. Ging de stal binnen samen met m'n veearts, en die zag a meteen dat die een giga veel wormen in z'n mest had.

M'n veearts zei over deze paarden dat die echt niet door de keuring heen zouden komen...
Even naar 2 andere paardjes gekeken die er wel goed uitzagen, die waren wel gezond en liepen heeel goed maar die waren al verkocht. Toen kwam ik silas tegen en was meteen verliefd.

maar ook over hem werd er gelogen. Maar kwam ik later toen ik hem 3 maandjes had achter..
Mocht je bij deze stal een paardje willen kopen laat m echt keuren raad ik je aan , want mevrouw verteld het op zo'n manier dat je het paard zo meeneemt en lijkt of alles helemaal goed en perfect is.