Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PercyLeen schreef:Met dat prutsmuts ben ik heel snel klaar. Hengstenketting onder langs en een keer goed laten voelen. Maakt dat geen indruk? Longeerlijn om de buik, door de voorbenen en door het halster, hoe harder zij trekt hoe meer druk ze zal voelen.
Die van mij was ook een draak met het laden en af en toe probeerd ie het gewoon weer. Trailer negeren, er met een rotvaart er weer af vliegen etc.
PercyLeen schreef:Met dat prutsmuts ben ik heel snel klaar. Hengstenketting onder langs en een keer goed laten voelen. Maakt dat geen indruk? Longeerlijn om de buik, door de voorbenen en door het halster, hoe harder zij trekt hoe meer druk ze zal voelen.
Die van mij was ook een draak met het laden en af en toe probeerd ie het gewoon weer. Trailer negeren, er met een rotvaart er weer af vliegen etc.
Liesje1234 schreef:Ik las je verhaal en herkende het helemaal. Ik ging ook elk weekend op concour en mijn paardje liep fluitend de trailer en zelfs de vrachtwagen op zonder enige problemen. Toen ben ik er door blessure een jaar tussenuit geweest en nu is het raak. Meneer wil de trailer niet meer op. Hij draait ook weg voor de klep en gooit gewoon al zijn gewicht in de strijd. Zo onmogelijk en frustrerend.
Op advies van mijn instructrice heb ik de trailer voor de staldeuren gezet.. De deuren dicht tot de zijkant van de trailer en het deurtje openlaten. En zelf gewoon rustig blijven en vertrouwende mensen erbij. Voor de zekerheid een longeerlijn bij de hand. Maar dit is voor mij de oplossing. Die van mij twijfelt nog wel een beetje op de klep maar loopt nu wel achter mij aan. Dit doe ik regelmatig (zelfs als ik niet weg moest zette ik de trailer voor de deur en oefenen maar). Je kan het proberen!
Anders idd iemand vragen die er echt verstand van heeft zoals hierboven door Miniboots wordt verteld.
Ik wens je succes en ik zou extra vroeg beginnen zondag met het laden van de paarden...