veulen opfok en paarden opvang in tsjechie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amu

veulen opfok en paarden opvang in tsjechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 21:28

mijn vriend is naar tsjechie verhuist om daar een boerderij te beginnen.
Nu ben ik van plan om ook die kant op te gaan en er een veulen opfok en paarden opvang te beginnen.met paarden opvang bedoel ik oude beestjes of paarden die niet meer gereden kunnen worden maar nog goed genoeg zijn om lekker in de wei te lopen.
we hebben daar 250 hectare en voldoende stallings mogelijkheden tevens gelegenheid voor de eigenaren om te verblijven als ze bij hun paard op bezoek komen.
vanuit midden nederland is het zo'n 7 uur rijden,ligt net over de grens van duitsland.dit zal voor sommige mensen een nadeel zijn een groot voordeel is dat de prijzen en omstandigheden daar veel gunstiger zijn dan in nl.
Verder heb veel ervaring met opfokken, opvoeden, zadelmak maken enz.

graag hoor ik jullie mening, tips enz enz!

kehdra

Re: veulen opfok en paarden opvang in tsjechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:10

Je zou eens kunnen kijken op www.veulenvrij.nl Ook een Nederlands stel wat precies doet in Tschjechie wat jullie willen. Misschien kan je eens met hun mailen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:34

Als je de diensten voor een gunstige prijs aan kan bieden, lijkt me wel dat er een markt voor is. Kijk alleen op bokt maar eens naar advertenties van versleten paarden die als weidemaatje worden aangeboden. Helaas moeten veel mensen bij de aanschaf van een paard zich er bewust van worden dat ze er ook nog verantwoordelijk voor zijn als het paard niet meer bereden kan worden. Wellicht is daar een mooie taak voor je?

Om de drempel te verlagen zou je ook een transportservice aan kunnen bieden, of samenwerken met een transporteur. Verder goed reclame maken, informatieve website maken en zorgen dat je een goed product aanbiedt.

Ik vind het een goed idee!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:40

Ik zou hier geen gebruik van maken, dit doordat ik zeer slechte ervaringen heb met opfok uitbesteden. Diverse veulens zijn ernstig geblesseerd geraakt en zelfs 2 niet meer thuisgekomen.
En dit bij bekende en zeer goed bekend staande opfok stallen. Als ik weer een jong paard in opfok zal zetten wil ik minimaal 2x per week kunnen controleren.

amu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:11

bedankt voor de reacties tot nu!altijd fijn als er mensen meedenken!

met veulen vrij zijn we bekend die zitten zo´n 50 km bij ons vandaan.mijn vriend is daar een keer geweest en vond het super aardige mensen.verder vond hij het bedrijf wel rommelig slechte omheiningen enzo.lees hier op bokt niks anders dan lof over veulen vrij dus dat is verder wel een goed teken.
dacht zelf ook dat er wel vraag was naar goede en voordelige paarden opvang, in nederland is het financieel bijna niet te doen om je geblesseerde paardje aan te houden en daarnaast weer een nieuw paard te kopen.
heb gelijk een aantal transporteurs een mail gestuurd voor info, ben benieuwd!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:22

VSW-->EA-GZ-Diensten

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:27

Veulenvrij doet inderdaad wat jullie ook doen en hebben naamsbekendheid. En aangezien die niet ver van jullie zit moet je wel kijken of dat wat je wilt echt de moeite waard zou zijn want de prijzen van Veulenvrij liggen absoluut niet hoog!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:44

Amu: ik zou je aanraden om je te onderscheiden van Veulenvrij, ipv hetzelfde aan te bieden. Oude paarden-opvang zou idd een toegevoegde waarde kunnen betekenen, maar waarom zou je elkaar gaan beconcurreren?
En juist qua transport zou ik zeggen: probeer met Veulenvrij een deal te sluiten :) . Zij hebben al mensen die geregeld voor hen rijden, dus waarom zou je hierin ook niet proberen samen te werken om de kosten laag te houden.

Over je vriends mening over Veulenvrij: hij (jullie) weet vast wel dat dit bedrijf nog in opbouw is, en dat het jaren duurt om zoiets op te zetten. Niet zo vreemd dus dat er nog geen geld is voor mooie loodsen t.b.v. opslag, en dat de prioriteit uitgaat naar de paarden en de accomodatie voor de gasten, veelal eigenaren van de veulens.
Wat hij zegt over slechte omheiningen ben ik absoluut niet met hem eens. Ik ben er inmiddels al een paar keer geweest, zo ook Stal_Fiore en ook grotere fokkerijen zoals die van bokker Oak zouden hun veulens daar niet brengen als de opfok aan alle kanten rammelt.