Eventing instructie gezocht [omg. Geldermalsen]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zaraelle

Eventing instructie gezocht [omg. Geldermalsen]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:44

Hallo allemaal,

Ik ben 14 jaar jong en heb een paardje van 6 jaar.
Het is een ( heartbreaker x luckeyboy ) Het is een echte drukke tante,
Als ik haar eenmaal ontspannen heb dan kan ze erg goed en ontspannen in de dressuur lopen.
Ook haar springtechniek is niet verkeerd. Ze heeft nog geen wedstrijd ervaring, Het inrijden vroeger is niet al te best gelopen er was veel spanning en ze heeft mij er 2 keer gruwelijk afgebokt. Het vertrouwen is er wel weer voor 100%
Nu zit ik dus met een probleem.
Ik heb nog geen echt goede instructie voor mij en mijn paard.
Ik zoek iemand die mij op weg kan helpen met een paard die erg snel lichamelijke problemen heeft. Bijvoorbeeld als ze 1 keer bokt dat gelijk haar SI gekanteld is. Ik zoek iemand die mij op weg kan helpen om haar op een goede manier sterker kan maken zonder haar te overvragen, iemand die met een paard kan omgaan die echt een druktemaker is en erg heet kan worden als je te lang doorgaat.

Mijn doel is om met haar op een fatsoenlijke manier ooit een SGW te kunnen rijden.

Voor de rest over mezelf.

Ik ben een zeer leergierige meid. En je zult wel denken 14 jaar?? Puberr? Nou nee echt niet, dat heb ik allemaal al gehad. Het belangrijkste vind ik het welzijn van mijn paard. voor de rest zit ik in de 2e klas vwo. De laatste jaren heb ik erg veel ervaring opgedaan door dat ik een welsh pony had die een blessure had. Heb met haar allerlei dingen gedaan om haar goed te krijgen, van grondwerken naar springen van dressuur naar freestylen enz.
Zeker omdat mijn merrie die ik nu heb zoveel potentie heeft, wil ik haar gewoon erg graag op wedstrijden uitbrengen. Het belangrijkste is, is dat alles in rust gebeurt en er zeker geen haast is.

Ik woon in de buurt van Geldermalsen ( zaltbommel - 's-hertogenbosch )

Kent u iemand, of bent u zelf iemand die zich in mijn verhaal herkend. Alstublieft antwoord.

mijkemeu

Re: Eventing instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:01

Hoi , ik ken je probleem zeker.
In ieder geval veel ervaring met een heet hoofdje.
Ik heb zelf 12 jaar een welsh-cob gehad en dit was een bommetje, wilde graag werken maar soms iets te graag.
Ook heb ik zelf wat les gegeven aan beginners die soms op wat moeilijker paarden zaten.

Wat ik moest doen om hem rustig te krijgen was het volgede :

Direct een volte in zetten zowel in stap, draf als galop.
Ik mocht alleen maar op de volte blijven ( op beide handen ) en hiermee aan de slag gaan met voorwaarts/neerwaarts.
Hiermee kon hij dus niet te druk of te enthosiast worden.
Wel moest ik hem goed vooruit sporen, dus hij wou snel lopen dan moest ik hem nog een duwtje extra geven.
Dit net zolang volhouden in de 3 gangen en dan gaf hij eindelijk toe.
Natuurlijk alles rustig opbouwen maar zolang je op die volte blijft kunnen ze niet veel.
Zolang je de voorwaarts/neerwaarts in zet zijn zij alleen maar gericht op je hand en niet om het feit dat ze willen knallen.

Dit is alles wat ik je voor zover kan mee geven en misschien dat je er iets mee kan.
Natuurlijk is er op internet ook zoveel te vinden over dit soort dingen.
En wat je zelf al aangaf, iemand die jou in de bak kan begeleiden is zeker wat waard!!

Succes!!