Ik wil mij meer gaan verdiepen in deze methode en wil daarom les nemen.
Ik ben op dit idee gekomen door het trailer laden van eddy modde, het gaat allemaal zo relaxt.
Maar omdat ik nog totaal niets weet van NH zou ik graag ook wat meer willen weten, Ik heb het boek van parelli thuis liggen en er al stukken in gelezen.
Nu vraag ik mij ook nog af waar de theorie van Marijke de Jong onder valt? Is dit nu ook NH? of een combinatie hiervan?
En ben je voor dit werk ook een kaptoom nodig? Of wat ben je nodig?
Ik verplaats dit topic van NH naar EA GZ diensten.
anyw1
Geplaatst: 30-03-11 20:04
Marijke De Jong is inderdaad Academische Rijkunst, maar ze combineert het wel met Natural Horsemanship. Parelli is 'een' vorm van NH, er zijn er meerdere, ieder met zijn eigen voors en tegens. Ik wil je eventueel wel komen helpen; http://www.equus-libris.nl
Ik vraag mij nog 1 ding af, Is het eigenlijk ook mogelijk om deze methode van trainen, naast je gewone trainen te gebruiken? Ik ben namelijk een wedstrijd ruiter, maar wil mij paarden nog beter hebben lopen en soepeler en omdat mij deze methode erg aan spreekt en ik lees dat een paard soepeler word en dat de communicatie beter verloopt tussen het paard en mij, lijkt het mij super om mee te beginnen.
Helaas heeft parelli geen instucteurs in mijn regio.
Bojangles
Geplaatst: 31-03-11 10:09
Ja dat is zeker mogelijk, het een staat niet los van het ander, juist een goede basis op de grond zorgt voor een betere communicatie onder het zadel. Ik heb zelfs dressuurruiters onder mijn lesklanten, die profijt hebben van het grondwerk wat we in de lessen doen, al is dit het werken in vrijheid of het werken aan de dubbellonge. Ben op dit moment zelfs bezig met een groot potentieel dressuurpaard wat rechts nooit heeft geleerd te galloperen, vrij vlot daarna een verkeerd aangemeten zadel kreeg en hierdoor dus ook niet meer dúrfde te galloperen op deze kant. Binnen 2 trainingen hebben we hem door middel van grondwerk en daarna toegepaste clickertraining onder het zadel (in combi met rechtrichten) het paard weer leren en dúrven aan galloperen op rechts. Dit om maar even een voorbeeld te noemen hoe grondwerk kan bijdragen in het 'simpel' oplossen van lastige problemen.
Ik geef dus ook lessen & trainingen in o.a. (basis)grondwerk (zowel aan de hand als in vrijheid), effectief dubbellongeren/lange lijnen werk, schrik- en obstakeltraining, clickertraining, vrijheidsdressuur, trailertraining en meer. Mijn manier van werken is gebaseerd op diverse methoden en jarenlange ervaring met verschillende type paarden. Voor meer info kun je contact opnemen per email, zie website www.joycedevos.nl
Misschien handig om te vermelden, ik woon bij Meppel dus dichtbij Rouveen.