ervaringen gert van het hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janne

ervaringen gert van het hof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 19:59

mijn paard een 11 jarige ruin heeft vreselijke streken stijgeren bokken stilstaan schoppen enz.
regelmatige controlle van fysio chiropractor steffi vander laarse laarakker scintigrafie alles heb ik al afgelopen.
tja er is uitgekomen dat zijn rug vewels dicht opelkaar zitten maar dit is absoluut niet pijnlijk.
en er is een lichte vorm van atrose in zijn hals verwel geconstateerd maar dit heeft ook geen gevolgen voor het rijden,is door meerdere da gezegd.
maar hij blijft lastig met rijden,dan gaat het weer even goed dan heeft ie ze streken terug.
en het is nog link ook.
in de omgang is hij dan weer super en super lief je kan een klein kind met hem meegeven aan het touwtje niets aan het handje.
nu heb ik last van mijn rug (niet door het rijden of vallen )maar door mijn werk.
en kan en durf ik hem momentel niet door te pakken mijn leven is me toch iets meer waard.
nou zei n stal genootje dat gert van het hof dit er wel uit krijgt.
ik heb regelmatig clinics van hem gezien en het spreekt me wel aan.
nu vraag ik me af is hier iemand die er ervaring mee heeft en hoe veel ben je ongeveer kwijt aan kosten.
en hoelang is e paard van stal?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:03

Wie heeft bepaald dattie geen pijn heeft :?
Het ene paard heeft erge artrose of blokkade's in zijn lijf en vertoond geen of weinig pijn, het andere paard heeft last van wervels die wat dichter op elkaar staan.

Op welke manier rijd je? Op welke momenten komt het gedrag terug?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:06

Air schreef:
Het ene paard heeft erge artrose of blokkade's in zijn lijf en vertoond geen of weinig pijn, het andere paard heeft last van wervels die wat dichter op elkaar staan.

Idd, als het echt gemeen gedrag is kan Gert een eind komen; weet je zeker dat hij geen pijn heeft?
Gert laat over het algemeen veel stalruiters rijden, onder zijn begeleiding.
Ik heb hem goede dingen zien doen met 2 merries, springgefokt, die achterover klapten na het steigeren(ze liet zich gewoon vallen) en 1 die langs de bakrand probeerde je eraf te schuren }>
Beide hebben 6 weken daar gestaan, geen idee van kosten trouwens.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:10

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Air..
Is er een patroon te ontdekken, zijn er specifieke situaties waarin het protest opkomt, of bij bepaalde oefeningen, of op een bepaalde hand?

Met jouw beschrijving van ruggewervels te dicht op elkaar en de opmerking atactisch in je profiel ben ik bang dat hij toch niet zo fris is als je denkt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:13

Wildgirl schreef:
[ en 1 die langs de bakrand probeerde je eraf te schuren }>

Hihi, ze verzinnen ook vanalles. :D

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 20:13

Air schreef:

dit is door meerder dierenartsen gezegd en oa ook laarakker en steffi.
ik rij gewoon engels en het komt soms gewoon uit het niets opzetten dan explodeerd ie gewoon.
ataxi is ook niets meer van te merken ook uitgesloten door de lingenhoeve laarakkers steffie enz dmv testen.
ze hebben bij de lingenhoeve hem daar extra op getest en gecontroleerd geen klachten meer
hij heeft het gekregen door het herpes virus dit is inmiddels uit ze systeem

__PSM__

Re: ervaringen gert van het hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:38

Hier in de buurt staat een paard met rugwervels dicht bij elkaar, en die kan dressuurmatig zijn rug niet voldoende bollen.. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat hij er echt geen pijn aan heeft.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 21:02

bollen is geen probleem hoor bij hem.
hij heeft ook geen kissingspines gelukkig.
maar mijn vraagt wie er ervaringen met gert heeft.
mijn paard kunnen jullie niet beoordelen door de pc heen.
het is gewoon puur dwarssigheid en dominand gedrag
paard is 100% in orde op ze twee kwaaltjes na die nogmaals door meerder dieren artsen fysio en chiropractors zijn bekeken en allemaal tot het zelfde oordeel komen dat hij GEEN pijn heeft.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:54

ik ken twee stalruiters van Gert, deze leveren naar mijn idee super werk! ze komen veel bij ons op stal. Dus naar mijn ervaringen, niet alleen van hun maar ook van anderen ben ik zeer te vrede over hem. ik heb geen idee wat de kosten zijn en voor hoelang je paard daar dan heen moet, dat is denk ik ook per paard heel erg verschillend. Het slimst lijkt het me om hem gewoon even te bellen, dan kan hij het je zelf vertellen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:50

RT-->EA-GZ_Diensten

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:57

Buiten het feit dat je paard heel goed wel pijn kan hebben, heb ik goede ervaringen met Gert. Maakt de paarden tam op zijn manier, imo gewoon diervriendelijk, en krijgt altijd zn einddoel voor elkaar. Ben je het niet eens met zijn werkwijze, zoek dan gewoon iemand anders. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:59

Ik vind het knap dat jij voor je paard kan bepalen offie pijn heeft of niet, terwijl ie toch gedrag vertoond wat gigantisch veel lijkt op het aangeven van pijn.
En als het aan de hand nou ook een draak zou zijn, maar nee het is een ontzettend lief paard.

Op het moment dat je tijdens het rijden wat spanning in de rug krijgt kan dit zeer pijnlijk voor hem zijn omdat de wervels dan wel tegenelkaar aan komen.

Ik weet natuurlijk niet hoe je rijd maar in de dressuur worden veel dingen gedaan met ontwetendheid, niet wetende dat een paard de rug eigenlijk niet ontspant etc.
Zeg niet datje het doet, maar is wel iets om onder de loep te zetten.

Want als het daar aan ligt kan Gert van het Hof er ook niks mee.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:14

Geen goede ervaringen met Gert.
Als je de rede wilt weten mag dat per pb. :j

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:19

janne schreef:
bollen is geen probleem hoor bij hem.
hij heeft ook geen kissingspines gelukkig.
maar mijn vraagt wie er ervaringen met gert heeft.
mijn paard kunnen jullie niet beoordelen door de pc heen.
het is gewoon puur dwarssigheid en dominand gedrag
paard is 100% in orde op ze twee kwaaltjes na die nogmaals door meerder dieren artsen fysio en chiropractors zijn bekeken en allemaal tot het zelfde oordeel komen dat hij GEEN pijn heeft.

daar geloof ik dus niet in.

Gezien jou rugprobleem? Is het wel zo verstandig voor jou om dit paard te blijven rijden?
Je paard wegbrengen om het eruit te krijgen, door wie dan ook, vind ik geen optie.
je zal er uiteindelijk zelf ook weer op moeten en dan heb je grote kans dat het gedrag weer terug komt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:40

Verdorie ze vraagt hier om ervaringen met Gert, niet om hoe jullie over haar paard denken...
Ik heb zeer goede ervaringen met Gert!!!
Kosten vielen ons heel erg mee. Je hebt het tenslotte over gevarengeld dat je betaald....

janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:37

Tendance schreef:
Verdorie ze vraagt hier om ervaringen met Gert, niet om hoe jullie over haar paard denken...
Ik heb zeer goede ervaringen met Gert!!!
Kosten vielen ons heel erg mee. Je hebt het tenslotte over gevarengeld dat je betaald....

thanks hier heb ik wat aan :)