Manege de Drift / Zonnetij? Ervaringen gevraagd..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Manege de Drift / Zonnetij? Ervaringen gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 15:16

Mijn vriend en ik gaan in juni een weekendje naar Drenthe en willen dan ook paardrijden.
Nu las ik al dat je bij Manege de Drift of camping Zonnetij kan huren. We hebben beide rijervaring, rijden regelmatig buitenritten en strandritten.

Ik wilde graag weten wat voor soort pony's ze hebben bij beide maneges? We rijden het liefst op een Haf of in elk geval zo'n maatje.
We willen brave pony's, maar niet echt hele slome die niet vooruit te branden zijn. Bij welke kunnen wij dan beter gaan om te huren?

Groetjes,
Linda

Revanches

Re: Manege de Drift / Zonnetij? Ervaringen gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:04

BRT-->EA-GZ_Diensten

MoniqueBuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:39

Van Zonnetij weet ik niet wat voor paarden ze hebben, maar ken de mensen wel. En dat zijn hele aardige betrouwbare mensen, dus ik verwacht bij hun dito paarden.
Van de Drift zie ik hier regelmatig paarden langs komen. Het zijn meest warmbloeden, een aantal Friezen en ook een paar Haflingers die wel gereden worden. Als je onervaren ruiter bent, dan lopen de paarden netjes in het groepje mee. Maar als je wat meer ervaring hebt, dan kun je ook best een pittiger ritje maken. Danwel in een kleiner groepje, danwel met een ervaren groepje.
En de omgeving is schitterend! Van smalle kronkelpaadjes tot brede zandpaden, van dicht bos tot open heideveld. Een absolute aanrader!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:28

De Drift is een top stal! +:)+
Heb daar vroeger vaak bosritten gemaakt, goede begeleiding en prachtige omgeving!
Ze hebben hele leuke paarden, en je mag kiezen op welk paard je wilt.
Ze hebben fjorden, tuigers, haflingers, een fries en een arabiertje (geen idee of ze er nu nog staan), allemaal goed voorwaarts :j Sommige eerder iets té voorwaarts :D
In de zomer moet je écht voor de avondritten gaan dat is geweldig! Je bent dan bijna altijd als enige ipv een hele groep, en je ziet herten en de zon onder gaan.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:16

Ik heb ok hele goede ervaringen met de Drift. Momenteel zijn er een aantal haflingers en wat "kleine" paardjes (rond de 1.50-1.60). De meeste paarden zijn goed voorwaarts en fijn te rijden. De omgeving is idd fantastisch!!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:00

Ongeveer 3 jaar geleden ben ik samen met 2 vriendinnen bij De Drift geweest, dit was eens maar nooit weer. Het tuig was in geen jaren onderhouden, er werd zelf gezegd dat we maar een gil moesten geven als er onderweg een beugel afbrak. De paarden stonden allemaal in erg smalle standjes in een enorme berg stront, sommigen met behoorlijke mok aan de benen.
We kregen begeleiding mee, een meisje van een jaar of 16 (wij waren toen 23) en onderweg heb ik me afgevraagd wie wie nou begeleidde.

Afgelopen weekend naar Zonnetij geweest, dat beviel stukken beter! We kregen 2 Haflingers mee, waren grote Haflingers, erg brave paarden. Helaas onderweg 1 van de paarden kreupel, maar we konden gelukkig de rit voortzetten met een ander paard.
De volgende keer gaan wij weer naar Zonnetij, geen Drift meer voor ons!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:58

de drift is super.. super goed geregeld, je mag zelf opzadelen en gaan..
1 keer samen met mijn nicht geweest. beide op 2 haflingers, van te voren werd gevraagd of je ervaring hebt en
wat voor paard je zoekt, voorwaarts of rustig type. 5 mei ga ik weer een rit van 2 uur maken daar!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:14

Kom al vanaf mijn 17de op de Drift. Ben nu 45! Heb goede ervaringen ermee. Brave, maar niet slome paarden en vriendelijke eigenaren. Staan wel in stands, maar dat is meer omdat ze verschillende ritten maken en van het land of uit de bak pakken is dan natuurlijk niet handig. Op hun vrije dag (ja die hebben ze ook op de maandag!) en na het werk staan ze gewoon lekker los.

Zonnetij kan ik alleen maar van langsrijden. Maar zou er nog steeds een x heen willen. Lijkt me ook leuk! Maar verder geen ervaring mee.
Laatst bijgewerkt door Blackbinky op 27-04-13 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:19

Sowieso Zonnetij! Heb daar de tijd van m'n leven gehad. Toen ik er was, 2jaar terug, hadden ze 4 haflingers. Ik en mijn vriendin reden op Wharos en Flap. Het zijn 2 super lieve paarden waar je heerlijk mee buiten kan rijden!