Op zoek naar een fijne instructrice die bij mijn paard past.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma0705

Op zoek naar een fijne instructrice die bij mijn paard past.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 17:28

Hallo allemaal!

Afgelopen zomer heb ik een nieuw paard gekocht en dat is in het begin niet altijd even soepel gegaan.
Paard bleek heel gevoelig, en tegelijkertijd ontzettend slim. Leuk natuurlijk zo'n slim paard, maar je moet bijna denken alsof ze een mens is.
Ik heb toen les gehad van iemand die veel met natural horsemanship doet, en dat ging na een tijd stukken beter. Ik zou haar graag altijd houden, maar op het gebied van dressuur weet ze heel weinig en ik ben nu op het punt dat ik dat echt nodig heb.
Na de winter ben ik weer begonnen met haar op te pakken, toen heeft ze weer een tijdje gigantisch gebokt en allerlei rare acties gehad. Weer de naturalhorsemaniship instructrice erbij, en nu is het weer bijna goed. Het is een geweldig paard, maar heb blijft gewoon heel moeilijk inschatten wat je bij haar in welke situatie moet doen. Het werkt meestal niet zoals bij het gemiddelde paard.
Nu ben ik op zoek naar een fijne instructrice die dat begrijpt. Ik vind het alleen heel moeilijk, want ik weet ook dat het bij een paar verkeerde lessen alweer helemaal mis kan zijn bij Ambro. Nu is mijn vraag of ik het gewoon een tijdje moet proberen met instructrices die mij goed lijken? Hoe zouden jullie dat aanpakken.
En als jullie nog aanraders hebben hoor ik het ook graag, ik woon in de buurt van Wolvega.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Emma0705 op 15-03-11 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 17:30

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 18:20

Niemand?? :+

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:59

JI -> EA GZ Diensten

Britt

Re: Op zoek naar een fijne instructrice die bij mijn paard past.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:31

anneliesdj

Re: Op zoek naar een fijne instructrice die bij mijn paard past.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 01:51

In het HAW topic valt me direkt op dat je zadel niet goed ligt, dat lijkt me een eerste aandachtspunt.
Ik geef zelf lessen tot M niveau en heb veel ervaring met hete/sensibele/slimme paarden en ik geef ook lessen aan huis maar Wolvega is wel bijna een uur rijden voor mij dus dat is nogal een eind.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 07:26

Emma0705 schreef:
Ik heb Ambro nu 2 maanden. Het begon heel goed, maar ik merkte dat ze héél gevoelig was en niet zo goed tegen verandering kon (een beetje autistisch :o ) Ze werd steeds gestrester, begon heel snel te bokken en stijgeren (omdat ze zich opgesloten voelde als je haar iets terugnam).

Ik denk niet dat je zadel het probleem is maar dat je zelf gewoon nog te weinig ervaring hebt om met een sport gefokt paard om te gaan. Je paard de schuld geven dat hij autistisch is, vind ik ook niet op zijn plaats. Ik denk dat je gewoon zelf te weinig ervaring hebt. Mijn advies zou zijn om niet te veel te gaan 'trutten' met dit paard maar gewoon eens goed gaan rijden onder deskundige begeleiding. Natural horsemanship is leuk maar je paard neemt je met rijden gewoon in de maling dus een echte oplossing is die horsemanship niet voor jou.
Ik denk dat het paard dus niet het probleem heeft maar jijzelf gewoon te kort komt.

melliedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:32

ik rij nu zo'n soortgelijk paard voor iemand.
slim, lenig, bar wakker onder het zadel en erg vlug maar o zo talentvol!
vele mensen lagen er binnen de kortste keren af en durven er nu ook niet meer op.
ik moet zeggen, rij haar nu 3 maanden en ben er 1 keer naast gestuiterd ( zat scheef om m'n andere beugel aan te doen ).
als je instructie wil kan je me een privé bericht sturen.
wolvega is wel een eindje rijden, maar mocht je de mogelijkheid hebben om met de trailer deze kant op te komen zou ik zeggen, kom eens een lesje rijden en kijk of het je bevalt. we kunnen vast wel iets regelen.

m.v.g.