Volgende maand ga ik met mijn vriendin op vakantie. Vervoer leek geregeld, maar nu reageerd het bedrijf niet meer en nemen de telefoon niet aan. Wij zoeken een vrachtwagentje waar twee paarden in kunnen om een week te huren voor onze vakantie naar Duitsland. Wie kan mij helpen?
Als jij daadwerkelijk twee paarden, dus geen pony's, wil laden, kom je 9 van de 10 keer niet uit met je laadvermogen. Deze wagens zijn wel ingericht voor 2 paarden, maar kunnen dit meestal niet laden.
Daarnaast moet je er zelf ook nog bij met je nodige spullen. Je zegt dat je op vakantie gaat, dus gaan er waarschijnlijk ook diverse koffers etc. mee. Kortom, gaat je niet lukken zonder overbeladen te rijden.
Verder, deze wagens zijn ook vrij duur, de huurprijs per dag/week wordt je niet bepaald vrolijk van. Bij Anemone zit je op 550 Euro p/week, daar komt je brandstof uiteraard ook nog bij.
Hoi, hier verhuren ze vrachtwagens voor B rijbewijs http://www.horse2move.nl/ Hier kunnen bij wijze van spreke 2 shires mee vervoerd worden. Succes!
Utrolig
Geplaatst: 10-03-11 14:57
Ik heb vanaf mei een 2 paards vrachtwagen (oldtimer) te koop. Maar inderdaad, illegaal met 2 paarden. Ik ben trouwens nog nooit aangehouden, en altijd veel op concour geweest met 2 paarden. Zelfs naar Texel!!
Ik heb een e-pony van denk 500 kg en mijn vriendin een ijslander van zo'n 350 kg denk ik. Ik had het bij horses to move geregeld, maar zij reageren niet meer. En € 550,- vind ik te gek qua prijs. Nog andere ideeën? Alvast bedankt voor de reacties.
Veel mensen zullen dat niet zomaar doen. Je zit met het risico als er wat mee gebeurd.
De eigenaar van de vrachtwagen krijgt de boetes binnen en wat als de vrachtwagen stil komt te staan?? Wie regelt dan dat er vervangend vervoer voor de paarden komt? Dat 550 veel is komt ook door de afkoop van de verzekering en pechhulp. Die is nu eenmaal duurder voor een (paarden)vrachtwagen.
Ik heb 1x mijn trailer uitgeleend aan een vreemde... en ik kreeg 2 boetes binnen die niet door hun betaald is. Tja en ik ben er wel verantwoordelijk voor de betaling daarvan.
Das inderdaad heel vervelend. Ik ga er vanuit dat er ook particulier mogelijkheden zijn om een contractje op te stellen. Ik zit zelf zo niet in mekaar, maar ja dat zullen anderen ook wel zeggen. Tja het is erg vervelend allemaal. Vakantie geboekt en de paarden aan de trekhaak binden lijkt me ook niet zo handig. Hahaha!