Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FairLady_ schreef:ik ben helemaal te vreden over herman koorman. die is heel eerlijk tegenover de paarden. ik heb het toen bij een jong paard 3-4 keer laten komen en daarna ging ik er zelf op. volgens mij kan je je paard daar ook door laten rijden.
rumay schreef:Ik zou kiezen voor nog een zomer op het land en dan pas vanaf september gaan oppakken, dan is je paard net weer iets sterker en in de zomer op het land groeien ze vaak nog wat.
Je zoekt een goede africhtingsstal, mijn ervaring ga bij een aantal stallen kijken bij voorkeur onverwacht dan zie je nog wel eens dingen die je niet wil zien, vragen wat hun manier van rijden is, sluit dit aan bij je eigen stijl en het paard.
In hoeverre is je paard in de hand en kent hij stemhulpen enzo?
Hoeveel geld wil je eraan uitgeven, en hoeveel tijd geef je de stal om hem te beleren?
En wil je dat ze hem alleen zadelmak rijden of net een stap verder?
En ook niet onbelangrijk wat is doel met je paard voor de toekomst, ook dat bepaalt je stal keuze.
En als je bij de africhting van je paard alleen op speciale tijden mag komen zou ik er nog eens over nadenken wat er in de tussentijd gebeurt!
PercyLeen schreef:FairLady_ schreef:ik ben helemaal te vreden over herman koorman. die is heel eerlijk tegenover de paarden. ik heb het toen bij een jong paard 3-4 keer laten komen en daarna ging ik er zelf op. volgens mij kan je je paard daar ook door laten rijden.
Ook bij mij gaan ze alleen nog maar naar Herman. http://www.stalkoorman.nl