Gezocht: Goede africhtingsstal v. zadelmak maken (Hilversum)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sylvia792

Gezocht: Goede africhtingsstal v. zadelmak maken (Hilversum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 10:56

Hallo,

Ik heb een 3 jarige KWPN ruin (Don jovi x Jetset D) hij wordt in april 3 jaar nu ong 1.68m.
Nu heb ik altijd gezegd dat ik hem zelf zadelmak wil maken, omdat ik echt een pietje precies ben en mn paard niet verpest wil hebben(ik heb al 2 paarden zelf gedaan) maar deze is vrij sensibel(zit ook behoorlijk wat negro en ferro bloed in) en ik twijfel of ik hem zelf wil doen of dat ik hem wil laten zadelmak maken, ik ben nl niet meer zo zeker van mijzelf sinds ik een aantal jaar geleden behoorlijk hard van mijn vorige paard gevallen ben, waarbij ik mn bekken zwaargekeusd heb...Dus ik heb eigenlijk zo iets van hij is heel lief, maar ik heb hem al een aantal keer ook flink zien bokken en ik denk dat ik dat zelf niet aandurf, dus hem beter bij iemand kan brengen die het wel goed aandurft...

Mijn vraag is dus weten jullie een goede africhtingsstal, waar ze je paard netjes africhten zodat ie dus niet afgestompt terug komt en waar ik hem met een gerust hart heen kan brengen?

Heeft er iemand ervaring met de stal Verhoeven in sint oedenroden?

En wat vinden jullie, beter hem binnenkort wegbrengen, dan thuis nog even doorrijden en dan nog even het land op(met hem bv 1 per week onderhouden) en dan aan het eind van de zomer verder oppakken? of
Hem eind van de zomer in laten rijden en dan daarna doorrijden?

Groetjes Sylvia
Laatst bijgewerkt door Elles op 16-02-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topic verplaatst naar EA-GZ Diensten en titel verduidelijkt

peetje82

Re: Goede africhtingsstal zadelmak laten maken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:02

mijn 3 jaarse merrie heb ik zaterdag weggebracht om zadelmak te laten maken, n goeie vriend van ons doet dat, heeft zn eigen stal en kan prima rijden.
In mei moet ze de eptm doen in Deurne, als ze terugkomt wil ik ze gewoon op de wei, en 1 x in de week er even op. Vind dat voor mezelf een veilig en fijn idee als ik het zo kan onderhouden.
Ik vind het zelf fijner om vroeg zadelmak te maken en dan n poos een stap terug te doen, doe het elk jaar zo.

met n keuze maken van een stal kan ik je niet helpen, kom uit een andere streek.
Je moet gewoon doen wat jou goed lijkt, je kent je paard het beste.

Succes

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:07

Ik zou kiezen voor nog een zomer op het land en dan pas vanaf september gaan oppakken, dan is je paard net weer iets sterker en in de zomer op het land groeien ze vaak nog wat.

Je zoekt een goede africhtingsstal, mijn ervaring ga bij een aantal stallen kijken bij voorkeur onverwacht dan zie je nog wel eens dingen die je niet wil zien, vragen wat hun manier van rijden is, sluit dit aan bij je eigen stijl en het paard.
In hoeverre is je paard in de hand en kent hij stemhulpen enzo?
Hoeveel geld wil je eraan uitgeven, en hoeveel tijd geef je de stal om hem te beleren?
En wil je dat ze hem alleen zadelmak rijden of net een stap verder?
En ook niet onbelangrijk wat is doel met je paard voor de toekomst, ook dat bepaalt je stal keuze.
En als je bij de africhting van je paard alleen op speciale tijden mag komen zou ik er nog eens over nadenken wat er in de tussentijd gebeurt!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:09

Stal Jeroen Heijmans in Woubrugge (z-h), google even zijn website. Is mijn nu 4 jarige vorig jaar ook heen gegaan. Ik kan je ook de Waalsehoeve (regio Utrecht bij Houten) aanraden; http://www.waalsehoeve.nl topadres, kunnen ze ook lekker op de wei.
Ik persoonlijk zou nog even wachten tot het voorjaar/zomer ze zijn nu tenslotte nog niet eens echt 3.
Succes met je keuze en met je paard!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:09

Ik heb zelf goede ervaringen met de balingehof en met Krijn Tol van Stal Tolhoeve.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:15

Ik heb mijn paard jaren geleden in laten rijden door André van Hoof uit Eerde.
Hele rustige, eerlijke paarden man. Ik ken meerdere mensen die hun paard bij hem zadelmak hebben laten maken. Zij zijn allemaal tevreden. Mijn paard heeft daar enkele weken gestaan en daarna heb ik daar onder zijn begeleiding nog een paar keer gereden op hem. Top. Eerde ligt trouwens in Noord Brabant.In de buurt van Veghel.
Paardenhouderij de Eerde - Andre van Hoof
gsm 06-22778708

FairLady_

Re: Goede africhtingsstal zadelmak laten maken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:24

ik ben helemaal te vreden over herman koorman. die is heel eerlijk tegenover de paarden. ik heb het toen bij een jong paard 3-4 keer laten komen en daarna ging ik er zelf op. volgens mij kan je je paard daar ook door laten rijden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:33

Nou ik heb ook een Ferro afstamming en die is ook erg sensiebel en nogal bom en paniekerig en ik heb der laten zadelmak maken bij de Grand Cru hoeve door Rozanna Ansems. Mijne heeft daar meer dan 4 maand gestaan, en Rozanna heeft het echt heel rustig aan met der gedaan. En mijn merrie is echt een en al ontspanning en werkwilligheid! Ik ben heel blij dat ik der naar daar gebracht heb! Ik heb nu een stress vrij paard onder men kont..

Plus ze worden echt top verzorgd en komen dagelijks op de wei of in da bak..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:37

FairLady_ schreef:
ik ben helemaal te vreden over herman koorman. die is heel eerlijk tegenover de paarden. ik heb het toen bij een jong paard 3-4 keer laten komen en daarna ging ik er zelf op. volgens mij kan je je paard daar ook door laten rijden.

Ook bij mij gaan ze alleen nog maar naar Herman. www.stalkoorman.nl

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:06

B-AK in Bavel, aanrader!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:25

sylvia792

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 13:17

rumay schreef:
Ik zou kiezen voor nog een zomer op het land en dan pas vanaf september gaan oppakken, dan is je paard net weer iets sterker en in de zomer op het land groeien ze vaak nog wat.

Je zoekt een goede africhtingsstal, mijn ervaring ga bij een aantal stallen kijken bij voorkeur onverwacht dan zie je nog wel eens dingen die je niet wil zien, vragen wat hun manier van rijden is, sluit dit aan bij je eigen stijl en het paard.
In hoeverre is je paard in de hand en kent hij stemhulpen enzo?
Hoeveel geld wil je eraan uitgeven, en hoeveel tijd geef je de stal om hem te beleren?
En wil je dat ze hem alleen zadelmak rijden of net een stap verder?
En ook niet onbelangrijk wat is doel met je paard voor de toekomst, ook dat bepaalt je stal keuze.
En als je bij de africhting van je paard alleen op speciale tijden mag komen zou ik er nog eens over nadenken wat er in de tussentijd gebeurt!

Don Diëgo is vanaf 2 jaar dagelijks in de hand geweest, kan ondertussen netjes aan de longeerlijn lopen, kent de stemhulpen stap draf en galop. Ook heb ik hem al eens een zadel opgelegd in de stal.
Mijn doel is dresuur rijden met hem, daarom vindt het ook zo belangrijk dat de africhting netjes en bekwaam gebeurd...
Ik wil hem alleen zadelmak laten maken(ik kan verder zelf goed genoeg rijden en wil hem naar mijn eigen hand zetten), daar versta ik onder, netjes op en af kunnen stappen(zonder eerst te longeren), en los zonder bokken en kuren kunnen stappen draven en galopperen.
Prijs maakt mij niet zo gek veel uit(tot plus min €600 per maand lijkt mij redelijk), hij wordt nl maar 1 x zadelmak gemaakt toch?? en ik heb al een beetje gepolst maar volgens mij moet dit bij de meeste stallen in een maand of 1.5 mnd mogelijk zijn.
Verder maakt de plaats in het land mij ook niet zo veel uit, als het maar goed gebeurd, ben in bezit van eigen vervoer...

slim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:08

Stal Verhoeven is een aanrader. doen het rustig en nemen de tijd voor de paarden. De prijs is per maand rond de 500,-. Kan op elk tijdstip komen kijken.

Steppe

Re: Gezocht: Goede africhtingsstal v. zadelmak maken (Hilversum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:08

sylvia792 zo te lezen wil je je paard de tijd gunnen om te worden ingereden en is Don Diego niet helemaal groen meer dit scheelt al veel werk.
En ja hij wordt maar 1x zadelmak gemaakt en dat moet wel goed gebeuren helemaal mee eens.
Hier in je topic zijn diverse stallen aangedragen ga er kijken en laat je gevoel meebeslissen.
Heb zelf veel goede dingen gehoord over stal Rhijnauwen.
Succes

sylvia792

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 11:50

PercyLeen schreef:
FairLady_ schreef:

Ook bij mij gaan ze alleen nog maar naar Herman. http://www.stalkoorman.nl

Nou mensen bedankt allemaal voor jullie reactie's
Ik heb besloten hem in juli naar Herman Koorman te brengen, heb met Herman een fijn gesprek gehad en aangezien hij naar ik verwacht niet heel makkelijk zal zijn en deze beste man heel veel ervaring heeft, en een behoorlijke naam heeft opgebouwd ook bij de grote stallen en eigenlijk bijna nooit van een paard afvalt en dat is in mijn ogen erg belangrijk, want als ze eenmaal in de gaten hebben bokken, is ruiter verliezen, dan is het hek van de dam..en verder komt hij als een prettig persoon over die netjes met de paarden omgaat en ook echt per paard kijkt hoe hij het aanpakt en hoe lang hij moet blijven laat hij van het paard maar ook van de eigenaar afhangen, ik moet zelf het gevoel hebben dat ik er zo mee aan de gang durf eerder mag ie niet mee...

luboka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:46

stal oldenhoff in abcoude.
hebben geregeld jonge paarden die zij zadelmak maken en hel netjes afleveren. Zij doen niks anders dat dit!!!!! Kan je altijd komen kijken en je word geholpen tot het moment dat het paard er klaar voor is dat hij weg kan!
www.oldenhoff.nl