Transport gezocht vervoer paard naar vakantie bestemming

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_horses

Transport gezocht vervoer paard naar vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 21:20

Ik ben er erg op tijd mee, maar wil erg graag alles geregeld hebben.
Van 29 juli t/m 12 augustus ga ik op vakantie met mijn paard naar het Westendorp. We kunnen hem helaas niet zelf met de auto meenemen dus ben ik op zoek naar een transport wat mijn paard kan brengen naar het vakantieadres en natuurlijk weer terug ;).

De postcode van en naar; 4209 AA naar 7054 BB

Natuurlijk heb ik al via google gezocht, maar ben erg benieuwd of er mensen zijn die dat hier erg leuk vinden om te doen of adresjes weten die niet gelijk bij google omhoog komen.

Super bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:42

Persoonlijk geef ik in een dergelijk geval de voorkeur aan huren. Gewoon een dikke bus huren; trailer eraan en karren maar. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je over de juiste rijbewijzen beschikt.
Voor een dergelijke periode zou ik dan gewoon even heen-en-weer rijden, het is ook geen wereldafstand.

Mir_horses

Re: Transport gezocht vervoer paard naar vakantie bestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 22:12

Bedankt voor je reactie, maar dat kan inderdaad niet. Mijn ouders hebben dus ook niet de juiste rijbewijs.
Het wordt dus echt een paardentransport.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:45

Misschien handig te vermelden of je paard makkelijk is op de trailer of heel druk, en hoe te laden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:22

Mir_horses schreef:
Bedankt voor je reactie, maar dat kan inderdaad niet. Mijn ouders hebben dus ook niet de juiste rijbewijs.
Het wordt dus echt een paardentransport.

Ik heb geen idee hoe oud jouw ouders zijn natuurlijk, maar zie dat jij 23 bent...Ik denk dat je ouders nog in de categorie vallen die geen apart E-rijbewijs hoefden te halen maar gewoon zo mogen rijden. Moeten ze het natuurlijk wel willen en aandurven.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:34

Sinds 1984 moet je voor E een apart examen afleggen, dus jouw ouders zouden gewoon een B/E rijbewijs moeten hebben waarmee ze een trailer mogen trekken. Lijkt me dat ze echt wel ouder zijn dan 27 jaar... toch?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:42

Mabotje schreef:
Sinds 1984 moet je voor E een apart examen afleggen, dus jouw ouders zouden gewoon een B/E rijbewijs moeten hebben waarmee ze een trailer mogen trekken. Lijkt me dat ze echt wel ouder zijn dan 27 jaar... toch?

Hey jopie, je zou dan wel op z'n minst 45 moeten zijn hoor :+

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:01

TAO-->EA-GZ-Diensten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:08

Adil schreef:
Mabotje schreef:

Oftewel, ze moeten voor 1966 geboren zijn en direkt hun rijbewijs gehaald hebben toen ze 18 jaar werden! Het is dus niet moeilijk voor te stellen dat de ouders van TS juist achter het net hebben gevist.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:27

Adil schreef:
Mabotje schreef:

dat bedoel ik dus :D
Maar wat Ikke zegt zou ook net kunnen natuurlijk en dan is het mooi balen.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:09

hahaha ik vind wel even grappig om dit zo te volgen.
Maar mijn moeder mag inderdaad wel een trailer trekken (maar niet een transport wat als eerste suggestie was omdat zelf te huren). Alleen mijn moeder vind het te eng, dus dat gaat hem niet worden. Toen mijn paard naar de kliniek moest wilde ze ook niet trekken ;). En daarnaast moet ze een auto huren, degene van haar mag alleen de trailer trekken en een half paard.

Maar goed, bedankt voor de suggestie, maar ik wil dus echt een paardentransport!!! Andere optie heb ik allemaal al overwogen. Dus iemand die iets weet??

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:26

Mijn paard is trouwens volledig trailermak, staat er met 30sec op, en is ook rustig tijdens het reizen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:40

Mir_horses schreef:
Maar goed, bedankt voor de suggestie, maar ik wil dus echt een paardentransport!!! Andere optie heb ik allemaal al overwogen. Dus iemand die iets weet??

Anemone verhuurt B-rijbewijs bestelwagens waarmee je een paard kunt vervoeren. Niet goedkoop, maar wellicht te overwegen als je echt niks anders kunt vinden.
http://www.anemone.nl/

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 07:03

www.fragotrans.nl

Absoluut ervaring, en de benodigde vergunningen. Bij enkele paarden word er met een trailer gereden.

evasaegerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:36

Mir_horses schreef:
Ik ben er erg op tijd mee, maar wil erg graag alles geregeld hebben.
Van 29 juli t/m 12 augustus ga ik op vakantie met mijn paard naar het Westendorp. We kunnen hem helaas niet zelf met de auto meenemen dus ben ik op zoek naar een transport wat mijn paard kan brengen naar het vakantieadres en natuurlijk weer terug ;).

De postcode van en naar; 4209 AA naar 7054 BB

Natuurlijk heb ik al via google gezocht, maar ben erg benieuwd of er mensen zijn die dat hier erg leuk vinden om te doen of adresjes weten die niet gelijk bij google omhoog komen.

Super bedankt!

Hallo,
als wij (paardentaxi.be) vanuit Belgie zouden rijden, zou u dan 370 euro kosten
Misschien beter dichterbij huis een service zoeken?
Eva Saegerman