Waar tuig herstellen/nalopen? omgeving Houten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Waar tuig herstellen/nalopen? omgeving Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 09:19

Van mijn tuig raken de passantjes los; dat is niet om van te schrikken, maar ik wil het graag in orde hebben. Kennelijk is de ene kant dat met de machine gestikt kon worden ruim gedaan en de andere kant dat met de hand gedaan moet worden vastgezet, is er te zuinig leer gebruikt. Daardoor raakt het los.
Wie kent een tuigmaker in de buurt van Houten die dat kan maken?

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:08

Een zadel is wat anders dan tuig, maar ik breng mn zadel gewoon bij de schoenmaker en die repareert het altijd prima. Ik neem aan dat het bij tuig ook moet kunnen.

Revanches

Re: Waar tuig herstellen/nalopen? omgeving Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:44

HAR-->EA-GZ_Diensten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:47

Schoenmaker in Houten repareert geen tuig, althans dat is mijn ervaring. Ik weet niet of Huet in Bunnik nog wat doet, hij maakt(e) laarzen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:45

ChristaMoor schreef:
Schoenmaker in Houten repareert geen tuig, althans dat is mijn ervaring. Ik weet niet of Huet in Bunnik nog wat doet, hij maakt(e) laarzen.

Dank je, nee de schoenmaken in Houten is een man met een knorrig karakter. Zal Huet eens vragen of is zo'n sterke machien heeft. Hem kennende zal ie vertellen dat ik het zelf kan doen, want het gaat eigenlijk om handwerk. En dat is nu net wat mij niet lukt; het gaat om erg stug en dik leer, heb ook niet de juiste naalden daarvoor.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:26

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:28

lastig is dat. schoenmakers hier in wijk doen het ook niet. De paardenschuur in Amerongen is denk ik wat te ver? die doet het namelijk wel. anders is Fugers in Soest ook wel een goede, maar ook niet echt in de buurt.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 08:57

juval schreef:
lastig is dat. schoenmakers hier in wijk doen het ook niet. De paardenschuur in Amerongen is denk ik wat te ver? die doet het namelijk wel. anders is Fugers in Soest ook wel een goede, maar ook niet echt in de buurt.

Hej Wendy toch? Een zadelmaker zoeken in de buurt is een crime. Er zat er jaren geleden een in bij Freddy's op Laagraven. en Horseplaza doet het wel, maar de afspraken daarover kwamen mij zo onbretrouwbaar over dat ik graag verder ga zoeken.
Die twee die jij noemt ga ik eens proberen, niet in de buurt, maar ook niet aan de andere kant van ons land. Dank voor je adviezen.

Heb het even opgezocht; Fugers is 30 km en de paardenschuur 19. Ik ga eens bellen. Want als ze niet kunnen herstellen, heb ik er weinig aan.

WandaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:23

Je moet er een stukje voor rijden maar 't Peerdewinkeltje (Letty.nl) in Veenendaal
heeft zeer veel ervaring op Mensport gebied. Ook reparatie's.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 15:42

WandaV schreef:
Je moet er een stukje voor rijden maar 't Peerdewinkeltje (Letty.nl) in Veenendaal
heeft zeer veel ervaring op Mensport gebied. Ook reparatie's.

Daar had ik ook al gedacht, maar dat is nog verder weg. Ik wou juist een paar adresssen in de buurt weten. Dank voor je advies.
Ik ben al goed geslaagd in de paardenschuur; alleraardigste jongeman die meteen het hele tuig ging nalopen. Kan het dinsdag ophalen, net op tijd om dinsdagmiddag weer paardje voor de kar te knopen.
Nog wat aan adviezen gekregen van hem omtrent schoonmaken tuig; groene zeep is een goed alternatief als je geen zadelzeep hebt. Groene zeep met héél weinig water, dus een dik papje maken. Gaat er lekker van ruiken en het leer wordt er heerlijk soepel van. Veeg wel het zeep van het tuig voor je het invet; geen olie, maar dressing of ledervet (B&E)
Ben aan een paar donkerbruine (men?)handschoenen blijven hangen van €10,- passen goed bij mijn donkerbruine tuig!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:06

fijn dat je bent geslaagd Sandrina!! ze zijn daar inderdaad altijd heel aardig, die jongen heeft me toen ook met mn nieuwe zadel geholpen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 20:44

juval schreef:
fijn dat je bent geslaagd Sandrina!! ze zijn daar inderdaad altijd heel aardig, die jongen heeft me toen ook met mn nieuwe zadel geholpen.

Ja, zeg ik nog dat ik dinsdagochtend de zaken weer zou komen ophalen, om dinsdagmiddag kadetje voor de koets te zetten. stóóóm; ik ga dinsdag ergens anders heen. Ik belde hem meteen; hij maakt ze klaar en ik kan ze morgen al ophalen; nu maar hopen dat het mooi is en de sneeuw weg blijft.
Zit je zadel lekker? wat voor eens is het? Geen namen noemen daar heb ik weinig aan; foto?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 12:32

ik heb een Wintec kunststof veelzijdigheidszadel gekocht daar, niet zo heel bijzonder hoor. Maar het bevalt me prima. Op zich hoefden ze er niet te veel aan te doen behalve dan de boom op maat te maken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 15:36

juval schreef:
ik heb een Wintec kunststof veelzijdigheidszadel gekocht daar, niet zo heel bijzonder hoor. Maar het bevalt me prima. Op zich hoefden ze er niet te veel aan te doen behalve dan de boom op maat te maken.

Als je maar tevreden bent, dat is het voornaamste lijkt me.

Ik ben ook tevreden met het gedane werk; zit weer vast voor jaren!