DE plek voor Stanley en Quellian?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

DE plek voor Stanley en Quellian?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:30

Moeilijk, moeilijk...

Afgelopen december ben ik voor 10 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis voor waarschijnlijk extrinsieke allergische alveolitis (EAA) (de zogenaamde 'boerenlongen', http://www.longcentrum.nl/index.php?ptp_id=31). Beide longen zijn aangetast, het komende half jaar prednison (en nog een hoop andere meuk) en op zoek naar een andere oplossing voor m'n paarden ('je moet toch gaan denken aan een definitieve oplossing voor je paarden'), de definitieve uitslag (weinig verrassend) volgt over een week of twee.

Ze staan al jaren op dezelfde stal (half pension) en momenteel worden ze verzorgd door m'n lieve stalgenootjes en bijrijdster die onderling een uitmest-schema hebben gemaakt, maar op deze manier kunnen we niet nog 20 jaar doorgaan en verkopen heeft niet mijn voorkeur.
Ik ben zelf nooit een fanatieke ruiter geweest, ben een knuffelmens, gevoelsmens naar m'n paarden toe en wil ze niet opgeven na 8 en 10 jaar. Op dit moment heb ik zeker al 2,5 jaar niet meer op een paard gezeten, ik ben alleen maar druk geweest met uitmesten en de rest van de verzorging.

Wat ik zoek? Geen idee.
Ik zoek DE plek voor mijn paarden. Bij voorkeur hou ik ze samen, want ze zijn erg gek op elkaar (ik ben bang dat Stanley verpietert zonder Quellian), maar de verzorging kan ik niet meer (mag niet meer in aanraking komen met dingen op de boerderij waar stof/schimmel in kan zitten). De longartsen hebben aangegeven dat het dodelijk kan zijn op het moment dat ik het toch doe, een kleine hoeveelheid is voldoende om me weer terug te krijgen bij af. Ik mag het niet onderschatten zeggen ze. Ik had het graag gedaan, maar het is zo sneu als vriendlief tegen m'n zoontje moet zeggen dat mama het pand heeft verlaten met gestrekte oren omdat de paarden belangrijker waren.

Wellicht dat iemand een idee heeft, een plek waar mijn paarden terecht kunnen, waar ze samen lekker kunnen keuvelen, waar mijn bijrijdster misschien nog Quellian kan komen rijden, waar ik ze buiten kan komen knuffelen, waar ik nog met ze kan wandelen over de weg, waar ze dagelijks hun verdiende aai krijgen, waar ze goed worden verzorgd, waar ze een warme/droge slaapplek hebben, etc. etc.

Tot de definitieve uitslag van de longarts (over ongeveer twee weken) neem ik nog geen definitieve beslissing omtrent mijn paarden, maar ik heb mijn voelsprieten uitgezet en bekijk alle opties.
Wij wonen in de provincie Utrecht, maar in principe is alles mogelijk.

Deaglán

Re: DE plek voor Stanley en Quellian?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:02

Mss wel handig om te vermelden in welke omgeving je een plekje zoekt. Sterkte, hoop dat de uitslag toch nog meevalt.

Groetjes ingrid

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:48

Hey, wat een vervelend bericht zeg, dat moet erg pijnlijk voor je zijn.
Ik begrijp dat je paarden nog relatief jong zijn?
Kijk eens naar mijn onderschrift, ik kan je paarden alles bieden wat ze maar nodig mochten hebben, heerlijk samen op de weide, een warme stal bij slecht weer en hun verdiende aandacht. Mocht je willen dat er wat met ze gedaan wordt kan dat natuurlijk, ik heb een prima buitenbak (25x45) waar jij en je verzorgers zich helemaal kunnen uitleven en we wonen landelijk dus buitenrijden en wandelen is ook geen probleem.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het graag.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:37

Is een plek waar je paarden 24 uur buiten lopen met inloop/schuilstal , niet een optie ?
Ik kan je niet helpen (woon ver weg van jou volgens mij, en mijn land is momenteel een ramp, anders hadden ze zo mogen komen) , maar wilde meedenken aan een oplossing.

mobidik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:57

Ik heb je een pb gestuurd

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:00

Wat rot voor je en wat moeilijk allemaal bah. Ik heb ervaring in de familie met longproblemen en begrijp je beslissing dan ook volkomen. Misschien dat wij iets voor je kunnen betekenen www.stoeterijwillemien.nl wij hebben meerdere paarden die verder weg komen zullen we maar zeggen. De liefde en aandacht voor de paarden staat bij ons voorop. Heel veel sterkte met je gezondheid,.

belrai1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:21

hoi wat een vervelende mededeling zeg en dat terwijl zo gek bent op beesten. Ik heb eventueel wel plaats voor jou paarden maar ik weet niet in welke omgeving je zoekt.
neem maar eens een kijkje op onze site www.rbpensionstal.nl

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 16:15

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de reacties, ik sta open voor vanalles :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:30

Dan ik ook nog maar eens...in welke regio zoek je?
Helemaal off topic, maar wat een ontzettend leuke katten heb jij zeg en dan die speelkamer en die namen!
Katten gek???????

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:37

Hahaha dank je wel :D

Bij voorkeur binnen een straal van 50km, wij wonen zelf in Nieuwegein (Utrecht).

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:47

En hoe heb je het zelf in gedachten? Wil je ze echt weggeven, onder contract b.v, of wil je ze zelf houden en zoek je een vertrouwd adres waar je ze zelf houd en de stalling betaald?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 00:16

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties! Ook via Pb heb ik veel reacties gehad en heb de oproep ook op marktplaats gezet. Ik denk dat het voor Stan en Quell het prettigst is als ze 24/7 buiten komen te staan met een schuilgelegenheid :)
Voor nu laat ik het even rusten, ga nog achter wat dingen aan, bekijk wat mogelijk is binnen redelijke afstand en wacht verder de uitslag van de dokter af.

Sta uiteraard open voor nog meer mogelijkheden :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:35

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:45

Jeetje, wat heftig zeg.. was het al op MP tegengekomen..
Ik weet evenueel wel een plekje in Hollandsche Rading
Is nieterg duur, 24-7 buiten, worden bijgevoerd als heel het nodig is en bijrijdster kan blijven rijden...
mocht je meer info willen, pb anders even