Hallo, In mijn vorige topic staat wat het probleem is bij mijn paard. Ik zoek daarkm ook iemand die mijn paard nieuwe manieren kan aanleren. liefst iemand uit zeeland. Belgie kan ook wel maar niet te ver. Ik hoop dan dst mijn paardje daar kan blijven een weekje ofzo en dan een nieuwe soort vsn gedrag krijgt. liefst iemand die vaker paarden getraint heeft met problemen. Niet al te duur.
Het is de bedoeling dat ze opnieuw word beleerd buiten. Want op sommige gebieden is ze gigantisch snel en niet houdbaar. Ze wil ook niet stoppen ala ik haar af rem. Normaal lopen kent ze niet buiten.
Alleen mensen die echt diploma's heeft niet zomaar iemand die wel is een paar x heeft getraind maar verder er bijna niks van af weet.
Ben bang dat een maandje ook lastig is. Vooral omdat daarna jij er weer op moet rijden. Dus eigelijk ben jij de gene die haar zou moet 'her opvoeden' zoals je dat zelf noemt. Veel overgangen rijden veel oevenen. En dat gaat je niet in een maandje lukken. Wat er gebeurd straks is dat je paard/pony zich buiten kan gedragen omdat er iemand anders op zit die hem dat leerd, maar een paard onthoud alles en zodra jij er weer op gaat zitten zal hij/zij het weer gaan doen. Dus als ik jou was zou ik zelf gaan trainen met je paardje dat zou het allerbeste werken.
Denk ook dat een maand niet veel is, denk dat jij zelf meer moet gaan veranderen , want je kan je paard een jaar in training zetten , jij krijgt waarschijnlijk weer het zelfde probleem terug, dus ga samen in training met je paard . Het probleem buiten is ook jou probleem, je zal meer met de techniek in de bak aan de gang moeten gaan zodat het paard jou ook buiten als leider gaat zien, ga eens samen een cursus freestyle of rechtrichten doen , schrik trainen , het paard moet jou gaan leren vertrouwen in alle situaties en nogmaals daar helpt een maand training voor het paard niks aan, jij moet eigenlijk getraind worden hoe reageert een paard en hoe kan ik daar mee om gaan, werk aan leiderschap en respect , dan zal het buiten ook echt beter gaan, wandel je wel eens met het paard aan de hand buiten en hoe reageert hij dan?
Als een paard naast me me continu naar voren trekt dan houd ik een zweep voor zijn neus zodat hij hem kan zien en als hij naar voren wil komen dan tik ik hem ZACHTJES op zijn schouder. Veel paarden zijn hier toch wel van geimponeerd. Ik zou eerst eens de baas worden NAAST je paard voor je er op gaat
Iemand anders kan hem de truukjes wel leren maar JIJ moet de leider zijn.
hallo jammer genoeg weet ik het dus niet meer welke technieken ik moet gaan gebruiken. en een zweep tegen haar nwus werkt ook niet want ze schrikt daar van en gaat nog harder lopen. dus ik heb gwen manier en dat van ernaast lopen en afleiden enz luosterd ze ook niet naar.