Stalling omgeving Lelystad?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

melody93

Stalling omgeving Lelystad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 10:07

Zijn er nog bokkers die een leuke stalling weten omgeving Lelystad?
Ik ben op zoek naar een stal waar ze hooi voeren (absoluut géén kuil).
En het moet een beetje betaalbaar zijn :D
Mocht je iets weten dan hoor ik het graag! :j

callum

Re: Stalling omgeving Lelystad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:04

als je er een gevonfden hebt laat ff weten dfan. sta nu in tollebeek en regel mijn eigen hooi omdat ze kuil voeren

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:35

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 16:56

De maneges ken ik wel ja maar daar voeren ze kuil en het is daar al niet betaalbaar..

Wij staan nu ook op een stalling waar kuil gevoerd word, dus slaan we zelf hooi in.
Als ik iets vind laat ik het je weten! :j

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:26

VSW -> EA-GZ-DI

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:29

Wat is de reden dat je geen kuil wilt dan??
Ik weet ook verder niets in Lelystad. Missschien dat je in omgeving Lelystad kan kijken.
Swifterbant, Dronten? maar de meeste stallen die ik ken voeren allemaal kuil

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:53

ik wil geen kuil ivm mok. ze hebben bij mij op stal nu weer hooi aangeschaft. maar is in tollebeek is wel stukje rijden vanaf lelystad en heeft niet een plekje

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:08

Die van mij heeft 2 jaar geleden een leververgiftiging gehad en is nu erg gevoelig voor kuil en gras. Ze laat het ook vaak gewoon staan, wat ze in die periode ook deed. Op hooi doet ze het gewoon veel beter en we willen geen risico's meer nemen, dus vandaar ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:23

oke, wist niet dat een paard mok kon krijgen van kuil???.... weer wat geleerd dan..

Wordt lastig hoor Melody. De meeste stallen voeren kuil, de hooiprijs is te hoog, en ik moet zeggen dat het kuil dit jaar goed is...mooi droog..althans wel bij ons ;)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:16

Nee dat wist ik ook niet :=
Ik weet het, hooi wordt nu schaars dus steeds duurder...
Maar het kuil wat ik al bij 3 verschillende stallingen heb gezien tot nu toe is veel te nat. Bij ons op stal hebben we hele natte balen gehad, die de paarden gewoon aten, maar juist de droge balen die lekker roken en er goed uitzagen lieten ze staan... Erg lastig dus..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:51

bij ons voeren ze ook gewoon kuilvoer als je hooi wilt kan je het zelf halen .
maar mijn paard heeft ook leververgifitging gehad zo een 2,5 jaar geleden maar eet gewoon netjes de kuil niks aa nde hand ..
en van kuil mok krijgen ?? haha ja ja we hebben hier een stuk of 5 friezen staan en die hebben echt geen mok als ze het al hebben is het niet van de kuil (overigens wel en leuk fabeltje)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 12:18

Die van mij heeft echt op het randje gezeten, DA verbaasde zich dat 'ie uberhaupt nog leefde met zulke slechte leverwaardes, en ze is echt niet de oude meer!
Ze is erg koliekgevoelig geworden, ze kan niet meer te lang op het land en van kuil heeft ze ook al een aantal keer koliek gehad toen ze het wel at (en dat terwijl we het voer verdelen over 3 keer op een dag).
Fijn dus dat jouw paard nergens last meer van heeft, maar die van mij heeft dat duidelijk wel! Dus is het niet voor niets dat ik haar alleen nog maar op hooi wil hebben, heb daar toch echt mijn redenen voor denk ik zo...
En het was niet echt mijn bedoeling om te discussieren of mijn paard nou wel op kuil kan of niet, dat bepaal ik nog altijd zelf en in dit geval was ik alleen maar opzoek naar een stalling waar ze hooi voeren ;)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:25

Snap ik , de mijne had het ook neit van kuil voer maar van zuuring ;)
zijn waardes waren ok redelijk dramatisch maar hij is er gelukkig weer overheen gekomen.
ik heb eerst ook twijfels gehad of hij nog op stro moest omdat hij dat opvrat ect en echt altijd aan de schijt was van kuilvoer .
Ze verdelen het bij ons op de dag ook 3 keer of 4 hihi weet ik niet eens ik weet dat ze 2x krachtvoer krijgen en twee keer ruwvoer .
De enne keer is het kuil de andere keer hooi , ligt ook aan de periode .
Nu het wat verser en vochtiger kuil is krijgen ze gewoon echt maar een plukkie !

ik hoop dat je een goede stal in de omgeving vind , ik zou zo gauw niet iets weten weet wel dat als je het bij ons wil dat je dan gewoon zelf je hooi moet halen hun geven het wel ...

Succes