Ik heb mijn verzorgfries Naturall gegeven, maar vond dit geen fijn voer. Nu heb ik een KWPN merrie en wil ik misschien weer marstall gaan voeren (staat nu op pavo), alleen zit er geen verkooppunt dicht bij mij waarbij ik het voer zelf kan zien.
Zou ik van iemand wat handjes ander voer van Marstall in een zakje kunnen krijgen en dat ik dan de verzendkosten betaal? Op die manier kan ik de structuur goed zien en even voelen en kijken of ze het ook lust (is best kieskeurig).
Je zou Marstall anders eens kunnen bellen? Ik had om voeradvies gevraagt en toen werd ik gebeld met informatie en het voeradvies. Er is toen zelfs iemand langsgekomen omdat hij het paard graag wou zien en we hebben toen 2 zakken gekocht om te proberen. Dat beviel heel goed en nu bellen ze elke 2 weken hoeveel zakken we willen afnemen en dat komen ze brengen Echt topservice hoor, zou ze gewoon eens bellen als ik jou was
Hey Ja een voedingsadvies heb ik al eens opgevraagd, maar ik wil het voer zelf echt zien en ruiken en voelen en kijken of ze het lust zonder een hele zak te halen. Zo vond ik de naturall niet fijn omdat die vrij scherp is en ik er zelfs splinters van heb gehad in mijn handen. Dus vandaar . Evengoed bedankt voor je reactie.
Je zou ook kunnen kijken naar Equifyt, daar zit een verkooppunt bij jou in de buurt en het verschilt niet zoveel van Marstall. Ik ben er erg tevreden over. http://www.noordwest-diervoeders.nl/
mag ik vragen wat er uit het advies kwam, je lijstje bevat volgens mij wel behoorlijk verschillende soorten voer.
Letsdunit
Geplaatst: 22-12-10 14:51
Tamadine schreef:
Ja klopt daar ben ik laatst nog wortels wezen halen
Kan je daar ook ergens voedingsadvies aanvragen?
Ja ik krijg er altijd op maat advies
Kabouterdans
Geplaatst: 22-12-10 16:35
Ik heb voor je: marstall Freizeit (voorheen Recreatie) marstall Champion marstall Sinfonie
Bij interesse stuur maar even een pb-tje
xApple
Geplaatst: 22-12-10 16:36
Ik heb Faser Light gevoerd, maar daar kon mijn merrie niet tegen. En gebruik nu al een tijd de Eczem. Over de Eczem ben ik super tevreden maar jouw paard heeft geen eczeem toch?
Waarom wil je van zoveel verschillende voeders een proefzakje? Veel van de muesli's die jij nu vraagt zijn voor sportpaarden, de Vito is voor paarden met problemen zoals b.v insulineresistentie of aanverwante ziekten, de Force is geen muesli, maar een vitaminenpellet, de ExZem is voor paarden met eczeem . Is het niet verstandiger om een brochure aan te vragen bij een dealer in jouw regio b.v. Horse Comfort en je te orienteren voordat je van allerelei soorten gaat proberen die misschien helemaal niet bij jouw paard passen?
Ik wil helemaal niets gaan 'proberen'. Ik wil de soorten meusli's zien en voelen, aangezien ik de Naturell niets vond. En niet qua voeding zelf, maar de structuur etc. Als ik er een meusli tussen vind zitten die ik fijn vind qua meusli wil ik kijken of ik deze dan ook voor haar kan gebruiken. Nogmaals het gaat dus niet om het proberen en kijken hoe ze er op reageerd, lange bij na niet, ik wil gewoon de structuur zien! Ik wil dus ook gewoon maar 1 handje ofzo en niet direct een halve kilo, ik wil de meusli gewoon eerst zien.
Ook ik heb het goed gelezen en begrijp niet waarom je van zoveel verschillende voeren de structuur wilt zien. Waarschijnlijk kun je zo al een flink aantal wegstrepen die niet geschikt zijn, dan kun je je die moeite besparen toch en kiezen uit de voeren die in theorie geschikt zouden moeten zijn.