xlenngp schreef:Mijn paard is nu zadelmak. Ben toch wel op zoek naar een professionele stal. Mijn paard Athletic heeft sinds een paar maanden streken. Begint te rennen en te bokken, totdat je eraf ligt. Ik rijd hem dressuurmatig.
De prijs kan besproken worden met mijn ouders. Ze vinden het belangrijker dat ik weer plezier krijg in het rijden, want ik heb er op deze manier geen plezier in en wil mijn topper toch echt niet kwijt.
Miss samen met je paard goed les nemen ?
Ook je paard hoort plezier in het werk te hebben toch?
Met bokken geven ze iets aan , je kan hem naar een trainings satl brengen maar jij bent de gene die hem moet rijden daarna , dus samen een gedegen opleiding doen is denk ik meer op zijn plaats, jij moet leren je paard te trainen en dat leer je niet als hij door een ander gereden word,
Dus zoek een hele goeie instructrice die jou kan leren je paard op een goeie en prettige manier voor jou maar ook voor het paard te trainen.
Kijk eens op paardenbegrijpen.nl of avalonsruiterbegeleiding.nl , er zijn inmiddels genoeg instructeur die daar voor opgeleid zijn .
Ik denk dat je daar veel meer aan hebt dan je paard een mnd in training zetten, een paard goed trainen duurt tenslotte jaren en denk dat als jij weer gaat rijden je tegen dezelfde fouten aan loopt, je eigen techniek .