Hallo allemaal, weet niet of het hier goed staat...
wie weet waar ik ergens een valtrainingscursus kan volgen , niet in de zin van judo ofzo maar echt op gebied van paardrijden? Of wat ik laatst zag op youtube van een mechanisch paard? http://www.youtube.com/watch?v=s2YuZJ61 ... re=related
Alvast bedankt voor meedenken
o ja... heb al gegoogled maar kon zo 123 niks geschikts vinden
MarcR
Geplaatst: 17-12-10 09:36
Zou het niet interessanter zijn om je paard zo te trainen en op te voeden dat hij jou niet meer afwerpt ?
Wij hebben vroeger op de manege val les gekregen. Maar dat is wel al 19 jaar geleden dus ik weet niet of ze dat nu ook nog doen. Toen ik een aantal jaar geleden met paard en al over de kop ben gegaan, heb ik een hoop gehad aan die val lessen. Misschien kan je bij de maneges bij jou in de buurt eens informeren.
tljrtos
Geplaatst: 17-12-10 12:36
MarcR schreef:
Zou het niet interessanter zijn om je paard zo te trainen en op te voeden dat hij jou niet meer afwerpt ?
Waarom ga je ervan uit dat het paard haar eraf gooit ??Ik ben in mijn hele leven 2 keer gevallen en dat was beide keren met paard en al.
En over het vallen zelf.Ik heb heeeel erg veel aan mijn judo-lessen gehad.Ook toen ik een brommerongeluk had.
MarcR; Even voor de duidelijkheid, mijn paard werpt me er ook niet af maar zoals je al kon lezen in mijn vorige berichten heb ik een jong paard en een ongelukje is zo gebeurd he hoeft nog niet eens haar schuld te zijn maar leek me gewoon wel nuttig
Horsetopshop; ja ben ik ook al aan doen maar tot nu toe geen succes gehad ermee
Cissy; geen idee maar wil niet gaan voltigeren ging mij alleen oom de valtraining, misschien ga ik me daardoor nog iets zekerder voelen
Tjirtos; zo is het maar net
nou toch bedankt voor het meedenken, iemand meer tips?
als je op valtraining googled vind je nog best wat dingen.OA www.valtraining.nl over leren vallen voor kinderen.Daar stond ook iets bij dat veel fysiotherapeuten valtraining kunnen verzorgen.Er schijnt ook valtraining voor ouderen te worden gegeven.Dus volgens mij moet je best iets kunnen vinden.Succes !!!
thanks, zoiets had ik idd gevonden maar zocht het meer gericht op een paard zoals mijn voorbeeld maar als dat er niet is zal ik denk ik maar genoegen moeten nemen met dat.