Onze pony heeft regenschurft, helaas is de vacht zo plakkerig en dicht dat de wondjes zelf niet bestreden kunnen worden. (kan der zo niet wassen met dit weer) Ik zoek iemand die onze pony wil gaan scheren.
Wie in de buurt van postcode 8437PK wil dit voor mij doen? (woonplaats Zorgvlied (Dr.))
Alvast bedankt. Graag antwoord met waar je vandaan moet komen wat het moet kosten.
Ik denk dat er weinig mensen die willen scheren zonder dat de pony gewassen is. Dit ivm besmetting. Zowiezo kom je niet door die plakkerige smerige vacht heen, en zal dit pijnlijk zijn voor je pony als ze niet gewassen is vantevoren.
Ik ken iemand die in de buurt woont en zeer netjes kan scheren. Ik denk alleen wel dat zei eist dat de pony gewassen wordt.
Laat maar horen of je een oplossing kunt vinden voor het wassen.
Een pony met regen schuft kan gewoon geschoren worden hoor.Gewoon voorzichtig scheren,dan ga je over de korstjes heen.Na het scheren ontzmet ik sowieso altijd mijn spullen.Niet alleen voor zichtbare dingen,maar ook dat wat je niet kan zien.HAndschoenen aan,daarna kleren in de was etc.Het is voor mij te ver uit de buurt,maar ik scheer regelmatig ponies met huidproblemen zonder dat ze gewassen hoeven te worden.
Misschien heb ik het er wat te aangedikt neergezet, maar de vacht zelf is tot op de huid verder schoon, je ziet zo van buitenaf niks aan der. Het zit echt heel dicht op de huid de oneffenheden/korstjes. (zijn geen grote korsten, echt mm werk)
De plakkerigheid is geen wondvocht maar huidvet.
Het gaat er niet om dat de pony mooi wordt, maar dat ik der huid kan behandelen. Waarom zou ze dan 2x geschoren moeten worden jolliegirl?
Bedankt voor de reacties, zowel hier als pb! Sorry als ik je pb niet heb beantwoord, wel ontzettend bedankt voor de aanbiedingen! Heb zelf een scheerapparaat te leen nu en ga een poging wagen, lukt het niet krijg ik hulp