rijles buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jet1964

rijles buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 23:49

Hallo allemaal

Ik ben 47 en vind tinkers het einde, nu wil ik graag een tinker aanschaffen, de verzorging is niet het probleem, al kan ik daar nog wel wat over leren, tijd heb ik genoeg, ik heb een paar keer op een fjord gereden, maar zou graag rijles willen, hier in de buurt
Is er iemand in de buurt van nieuwerkerk ad IJssel die het aandurft met mij aan de slag te gaan. Ik heb nu nog geen paard dus zou iemand in bezit van een paard moeten zijn, wat ik al zei over verzorging kan ik ook nog wel het een en ander leren , dan zullen jullie zeggen, ga dan naar een manege, dat ga ik ook doen als ik hier geen reaktie krijg, maar ik vind het leuker om met iemand die de tijd en het gezellig vind om een ander wat over de paardenwereld bij te brengen leuker, niet zo massaal en natuurlijk hoeft het niet gratis alleen de zon gaat voor niets op, nou ik hoop op een reaktie zou het super vinden

groetjes Jeannette

Revanches

Re: rijles buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:48

RUI-->EA-GZ-Diensten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 02:12

Ik zou niet naar een manege gaan als ik jou was, omdat het voor mij vaak geen ideaalbeeld is en ook niet overeen komt met het houden van een eigen paard. Voordeel is wel dat je verschillende paarden kunt rijden en ook de sociale factor is niet onbelangrijk.

Mijn eerste tip is een boek: Paard Natuurlijk. Dat boek gaat helemaal over het houden en verzorgen van paarden. Het is geschreven vanuit de visie van natuurlijk paardenhouden, en in die zin enigzins alternatief. Ik vind het een ontzettend goed boek, heel duidelijk en leerzaam. :) Het is te bestellen via paardnatuurlijk.nl (betrouwbare webshop), en op die site is ook een hoop info te vinden (het boek is iets uitgebreider).
Mijn profiel moet nodig aangepast, maar er staat ook nog wat leesvoer daar.

Absolute aanrader vind ik Spirithorses, maar dat is wel een flinke afstand vanuit jouw woonplaats. Zij zitten net over de grens bij Maastricht en geven oa cursussen. De cursus Natuurijk paardenhouden en (Western)rijden gaat in op alle basics die komen kijken bij het verzorgen van een paard. De basis van het rijden komt terug en meestal zit er ook nog een buitenrit bij.
Los daarvan, interessant linkje van hun site: http://spirithorses.be/zitles.html

Ook een Centered Riding instructeur kan je heel goed helpen. Centered Riding is een soort methode waarbij er wordt gelet op zit, zoek er maar eens iets meer over op. (Boek erover is ook vaak te vinden in de bieb. ;))

Mijn pony staat op 40 km afstand van jou en ik zou je graag op sleeptouw nemen, maar ik weet niet of dat haalbaar is, qua weer maar vooral qua mijn tijd.

Je ziet, ik denk vanuit natural horsemanship/natuurlijk paardenhouden. Maar ook als je niet exact daarin geinteresseerd bent is het altijd nuttig jezelf te informeren omdat je dan een hele bewuste keuze kunt maken. :)

Ik moet nog een hoop leren maar help anderen graag, mocht ik je kunnen helpen door het beantwoorden van vragen dan weet je me te vinden. :)