Ervaringen revalidatiestal Huib Crébas in Bant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Ervaringen revalidatiestal Huib Crébas in Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 13:11

Beste bokkers,

Als het verkeerd staat, graag verplaatsen dan :o

Mijn merrie is al drie weken kreupel RA. DA kan niets vinden en ik ga aankomende week naar de kliniek in Emmeloord. Ik verwacht dat ze misschien wel een tijd moet revalideren. Ik zie dit niet zitten op mijn eigen stal in de winter vanwege de beperkte mogelijkheden en wil dit evt. uitbesteden als het langer dan zes weken gaat duren. Iemand vertelde mij over een revalidatiestal in Bant, vlak bij Emmeloord, van Huib Crébas. Ik kan hier helemaal geen info over vinden op internet. Heeft iemand ervaringen en evt. een website?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Saskia

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Ervaringen revalidatiestal Huib Crébas in Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:25

Omdat er om ervaringen gevraagd wordt verplaats ik dit topic van MD naar EA-GZ diensten.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:16

de vrouw van Huib - Gook Crebas-Moerkoert ken ik nog wel van vroeger, zij komt uit een echte paardenfamilie! Fijne paardenmensen waar je met een gerust hart je paard aan toevertrouwd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:18

Iemand die ik ken had daar een paard een half jaar staan {paard had pezen door en moest revalideren na de operatie} beestje stond daar echt super.Werd goed verzorgd en de mensen van emmeloord zijn direct ter plaatse als dat nodig is.Beestje is inmiddels weer helemaal goed genezen btw.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:07

Oh, dat klinkt goed allemaal. Ik heb een telefoonnummer gekregen van iemand die daar was geweest om een paardje te brengen. Zij zei ook dat het een fijne stal is. Vind het ook een prettige gedachte dat het dicht bij de kliniek is waar mijn paard in behandeling is. Ik hoop dat ze plek hebben, want ik wil haar eigenlijk meteen daar heen brengen als het nodig is na het bezoek aan de kliniek.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:09

de ervaringen die ik hoor en ken zijn allemaal erg positief erover, hij doet heel veel samen met de kliniek in emmeloord dus dat is ook erg fijn.
kun je best je paard aan toevertrouwen! :)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:25

Heeft deze stal een website? Wat kunnen ze daar eigenlijk allemaal doen? Ik begreep dat er een megamolen is? Kan een paard ook opgebouwd worden als de blessure over is (voor het geval ik dat zelf niet aandurf :o )? Hoe zijn de stallen, staan ze bv in een paddock of wei (als dat mag van de kliniek).

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:18

Voor Huib niets meer dan lof! Mijn merrie heeft vorig jaar bij hem gestaan ivm peesblessure (ben via de kliniek in Emmeloord bij hem terecht gekomen) en ze heeft het daar echt super gehad. Indien nodig gaat ze daar zo weer heen. Huib werkt samen met de kliniek en ook de smid van de kliniek komt bij hem op stal. De inzet van Huib en zijn personeel is echt fantastisch.
Je moet gewoon even langsgaan, dan ben je direct overtuigd ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:54

Pollux schreef:
Heeft deze stal een website? Wat kunnen ze daar eigenlijk allemaal doen? Ik begreep dat er een megamolen is? Kan een paard ook opgebouwd worden als de blessure over is (voor het geval ik dat zelf niet aandurf :o )? Hoe zijn de stallen, staan ze bv in een paddock of wei (als dat mag van de kliniek).

de rest van je vragen weet ik niet, maar wel dat ze je paard eventueel ook weer kunnen opbouwen/optrainen :j

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:17

Mijn paard heeft daar ook gestaan ter revalidatie. Hele goede ervaring mee, je kan je paard gerust aan ze toevertrouwen!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:55

ik heb gebeld en helaas is er nu geen plek. Hopelijk volgende week wel, moet dan weer bellen. De afspraak in de kliniek is di 7 dec.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:18

Jaren heb ik daar op stal gestaan totdat ik verhuisde naar Brabant. Huib en Gook zijn de meest fantastische mensen voor je paard.

Er is aanwezig:
- stapmolen voor 8 paarden. Overdekt en afgescheiden door hekken met stroom.
- binnenbak, 20x50
- buitenbak, eentje van super groot, volgens mij 100x50 en nog een eentje met 20x60 afgezet
- paddocks
- weides met schuilstallen voor de bejaarde paarden
- renbaan
- binnen,- en buitenstallen
In mijn tijd werd er vier maal daags gevoerd, elke dag de stallen schoongemaakt, en de paarden komen er sowieso elke dag uit.

De veearts en hoefsmid zijn tevens kind aan huis en weten precies wat je paard nodig heeft en alles gaat in samenspraak met Huib en Gook.

Daarnaast kan je paard ook weer getraind worden, mocht dit nodig zijn. Huib heeft altijd gesprongen en nu doet een andere jongen dit onder begeleiding van Huib en Gook traint de dressuurpaarden.

Een website hebben ze niet, maar ga gerust een keer kijken als je in de buurt bent. Dan weet je waar je je paardje naar toe brengt. Maar geloof me, beter dan daar kan hij het niet krijgen!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 13:09

Roosje78: kijk dat is fijne info! Dank je wel. Ik ga dinsdag 7 dec naar de kliniek, en hoop natuurlijk dat het meevalt met de blessure. Ik denk dat ik haar daar sowieso wel heen zou willen brengen ook als het 'maar' voor 6 weken is. Het is momenteel bij mij op stal nauwelijks mogelijk om een kreupel paard beweging te geven of naar buiten te doen ivm het weer. Hopelijk is er dan weer plek!!

Maxime88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:35

Mijn paardje heeft daar ook gestaan om te revalideren na een peesblessure! Ruim 7 maanden gestaan..en het zijn echt goede mensen voor je paard! Hij is jong, 3 en was erg druk in omgang..ze hebben m gelijk een beetje makkelijker gemaakt..merk nu echt dat hij rustiger is sinds hij terug bij mij op stal is! ik kan niets anders dan positief praten over ze! hij gaat er binnenkort weer naar terug om hem zadelmak te laten maken! Kortom een goede stal waar je je paard gerust achter kan laten!!!!!!!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:51

Ik ben benieuwd hoe het in de kliniek is gegaan? Ik hoop goed!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 13:47

Hee Patty! Wonique staat nog op de kliniek voor verder onderzoek. Momenteel wijst alles naar problemen in de SI gewrichten. LV is ze niet meer kreupel, maar op de harde en zachte volte kwam naar boven dat ze afwisselend RA en LA kreupelt. Vooral RA. Ook galopeert ze met beide achterbenen tegelijk en loopt met haar achterhand overwegend stram. Het beeld is wel typerend voor SI problemen. Buigproeven waren negatief, toch wil ter braake voor de zekerheid een foto maken van spronggewricht ivm evt. spat. Vandaag worden scans gemaakt van SI gewricht en gaan ze nog een keer kijken naar haar bewegingen en dan krijg ik te horen wat ze gevonden hebben. Ter braake denkt wel dat de problemen door de struikelpartij naar boven zijn gekomen omdat ze zo acuut kreupel was geworden. Maar kan ook zijn dat het SI probleem (als het dat het uiteindelijk is) er misschien langer heeft gezeten en dat het duidelijk naar boven is gekomen door struikelpartij. Hij kan nu nog niet zeggen of het helemaal goed komt en wat de prognose is. Hij heeft wel al verteld dat wanneer het een chronisch probleem is aan het SI gewricht, dat het misschien wel eens afgelopen kan zijn met de sport en dat ik dan alleen nog recreatief aan de gang kan. Maar vooralsnog denkt hij dat het trauma is door struikelen. Ik hoor het vanmiddag! Zenuwachtig!! Ze gaat in ieder geval naar Huib Crébas om te herstellen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:26

Succes en sterkte!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:35

UPDATE: Morgen wordt Wonique naar Huib gebracht en moet daar in ieder geval 4-6 weken blijven staan. Ter Braake heeft laten weten dat ze geen spat heeft, dat er geen artrose in het SI zit, dat het SI niet scheef staat, dat ze niet verdacht wordt van ataxie en dat er geen afwijkingen zijn in de benen. Hij heeft haar behandeld met een ontstekingsremmer en pijnstiller (ingespoten in de SI gewrichten) en nu moeten we de komende tijd kijken hoe het gaat. Hij denkt dat ze door de stuikelpartij een band of banden heeft overrekt en dit zou met rust en gecontroleerde beweging over moeten gaan. Als dit niet het geval is, wordt er opnieuw een scan gemaakt maar dan van binnenuit (rectaal) om verder te zoeken. Maar hij is toch wel overtuigd van probleem in SI gewricht. Vandaag aan de longe was het beeld iets rustiger dan gister, maar de typerende kenmerken waren er nog steeds. Ben dus redelijk gerustgesteld.

Zo, en wat zal ik nou eens gaan doen de komende paardloze weken? Misschien moet ik gaan breien? :-)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:42

Ha Sas, spannend hoor. Fijn dat er in ieder geval al wat is uitgesloten. Het zit niet echt mee dit jaar. Als je je heel erg verveelt, moet je maar weer eens op Abiola komen rijden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:47

Veel succes, hopelijk knap ze snel op.

misschien afkicken met taartenbakken?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:27

Of, haken ivp breien?

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 00:14

UPDATE: ze is gisteravond van de kliniek opgehaald door Huib en ik heb haar daar vandaag opgezocht. Ze staat er prima bij en ik heb een rondleiding gehad. Ik vind Huib en het personeel erg aardig en ik vertrouw er op dat mijn meisje daar de komende 6 weken goed verzorgd zal worden. Hopelijk gaat het over 6 weken al weer zo goed dat ik haar kan kan ophalen, want ik mis haar nu al verschrikkelijk!

miracle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:11

Hallo,

Als je de kans krijgt om je paard in de goede handen en zorgen kan krijgen van Huib & Gook meteen doen!
Zij zijn super
Mijn paard heeft daar 6 mnd gestaan voor revalidatie na een peesruptuur, Het was in een woord geweldig wat die lieve mensen doen voor je paard, een 1/2 jaar verder en hij is zo goed als genezen,(in totaal ben ik nu 15 mnd na zijn blessure en operatie. zover dat hij ingereden kan gaan worden in het voorjaar.
Dan mag hij weer terug naar deze stal, ik heb hier zo een goed gevoel aan over gehouden. Deze mensen weten waar ze het over hebben.
Dus gewoon doen en ik hoop dat alles goed komt met je paardje.
greetz

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:15

@ Miracle Als je het hele topic had gelezen. Dan had je gelezen dat ie daar sinds gister al staat.
@ TS Ik wil je heel veel succes wensen met het herstel van je paard

daisyvanopus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:53

Mijn paard staat sinds mei 2010 bij Huib, na een operatie in Emmeloord. Huib en Gook zijn geweldig, echte paardenmensen. Ik heb altijd veel eisen mbt het welzijn van mijn paard, maar hier hoef ik die niet te stellen. Het gaat vanzelf. Misschien zien we elkaar wel eens daar!