rijstal Venhof Herkenbosch (Limburg)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkergirl89

rijstal Venhof Herkenbosch (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:21

Hallo!

Mijn paardje gaan misschien verhuizen voor de wintermaanden!
Nu ben ik heel erg aan het oriënteren geweest. Normaal staat ze dag en nacht buiten (inloop) en het is voor haar en voor mij allemaal nieuw.

Ik heb op verschillende stallen geïnformeerd, en rond gekeken, maar deze stal sprak mij wel erg aan!
Nu hoor ik afentoe toch ook minder positieve klanken over deze rijstal...

Wie heeft er ervaring met deze stal?

Groetjes en misschien tot over een paar weken bij Venhof :)

Lynn_Nikita

Re: rijstal Venhof Herkenbosch (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:31

erg mooie buitenrijlocatie
maar is een manege, dat is wel een nadeel

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:35

Als je voornamelijk wilt buitenrijden dan is het daar ideaal. Je kunt daar uren het bos in en je hoeft nergens een weg over om in het bos te komen.

Vraag in elk geval goed na hoe het geregeld is met weidegang, wanneer je zelf in de hal mag rijden enz enz.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:03

ja, ik heb inderdaad al genoeg gehoord over slecht voeren en uitmesten ed op het pension gedeelte, dus vraag t goed na

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:25

Het ligt in een mooi gebied, maar de paarden komen er niet veel buiten en als ze buiten komen word alles gewoon bijelkaar gezet (met alle gevolgen van dien)
Ruwvoer word ook niet veel gevoerd en dan allemaal die kindertjes langs die boxen.
Ik vind het helemaal niks om daar een paard neer te zetten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:42

Ik had juist gelezen dat de paarden daar elke dag naar buiten gaan maar dat je zelf niet je paard van de wei af mag halen. Als je dus wilt rijden moet je een briefje aan de stal hangen. Maar goed dat zijn dingen die moet je echt even op die stal zelf navragen. Ik weet wel dat er veel veranderingen hebben plaatsgevonden sinds de zoon het overgenomen heeft.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:29

oo, dat is nieuw dan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:04

Vito dat briefje hangt daar in de stal. Ik ben heel eerlijk dat ik er alleen kom omdat mijn vriend daar nu doet paardrijden. Op zich vallen (naar mijn mening) de vieze stallen mee. Mijn vriend zei al tegen me van elke keer als hij terug komt van rijden dan ligt er wel weer wat te eten in. Maar goed dat is een moment opname en als ze net toevallig altijd rond die tijd voeren tja dan is het wel logisch.

Mijn mening is eigenlijk dat je het beste daar eens kan rondlopen, vragen aan mensen die daar zelf hun paard gestald hebben en ook aan Martin (eigenaar) naar de voerbeurten, uitmesttijden, regels enzovoort vraagt. Dit voornamelijk omdat er de laatste tijd wat veranderingen plaats hebben gevonden.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 11:24

dank jullie wel voor de reacties!

Even voor de duidelijkheid
Ik ben een recreatie hobbelaar ;)

Ik ben er nu een aantal keer geweest om te kijken.
Verschillende dagen verschillende tijden.
Ik kan niet zeggen dat de stallen vies waren, alles zag er prima uit.
Iedereen was heel vriendelijk en niets werd verborgen gehouden, ik mocht overal kijken en rondlopen, en alle vragen werden netjes beantwoord.
Ik ben er best tevreden over na alles wat ik gezien heb daar.

Ze gaan iedere dag s'morgensnaar buiten als het weer het toelaat (moet natuurlijk wel veilig blijven voor de paardjes) en dan worden de stallen gemest.
Nu met dit weer, omdat het zo koud is, worden de stallen opgemest, en 1x in de week uit gemest. De paarden staan dan, in dezelfde groepjes als wanneer ze in de wei zouden staan, in de binnenbak.
Uiteraard wordt er ook gekeken of de paarden elkaar "accepteren"
S'middags rond een uur of 4 komen de paarden weer naar binnen (als ze dus buiten stonden)
Je mag rijden wanneer je wil, als er geen lessen zijn. Longeren kan altijd.
Buitenrijden kun je eigelijk ook altijd.

Enige minpuntje vind ik dat ze dinsdags gesloten zijn, en dat je dan ook niet naar je paardje toe kunt.
Alleen als hij/zij iets mankeerd waar ze iets voor moeten hebben (medicatie, hoefzweer, verband etc)
Verder kun je iedere dag terecht...

Qua voer krijgen ze standaard de havens basisbrok, en hoeveel kun je zelf aangeven.

Alle paardjes staan er tevreden en verzorgd bij, dus ik maak me niet zo heel druk!
Ik zal later laten weten of er toch veel dingen zijn die tegenvallen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:49

Ik zou zowiezo al niet voo stalling gaan waar je 1 dag pw niet mag komen, je weet dan dus ook niet hoe en wat er gebeurd en er is simpeweg niemand die zo goed naar je dier kijkt als jezelf.........je hoort ten alle tijden bij je dier te kunnen! ;)

Locatie is super, maar voor een recreatieruiter moeten er toch meer stallingen in de omgeving zijn??
Zie geregeld die locatie en omstreek 10 km voorbij komen op Marktplaats.
Wat wil je uitgeven?
Er zijn betere stallen in de omgeving;)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:54

Ik vind het geen fijne stalling! De pensionpaarden gaan in een groepje naar buiten, rennend over de betonnen gang en als een gek naar de wei toe! 1x per week is de manege gesloten en mag je niet naar je paard toe, ook niet als je paard iets heeft (heb ik gehoord).
Ik ken een paard dat met een groepje naar buiten ging (rennend) en hij schoof uit tegen de staldeur en brak daardoor (door 2 dekens heen) een botje. Paard is afgekeurd voor de sport.
Ik vind het echt geeeeen fijne stal! Heb er ook stage gelopen en puur omdat alle paarden zo naar buiten gingen, ben ik er weg gegaan. Ik wou niet verantwoordelijk zijn voor paarden met blessures/breuken!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:14

VSW-->EA-GZ-Diensten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:22

Ik ken de locatie wel maar niet het hele rijlen en zeilen ervan.Ik schrik zelfs een beetje van sommige meningen,dat had ik niet gedacht dat het er zo aan toe ging!
Maar de locatie om buiten te rijden is echt super! <3 Ga er regelmatig heen met trailer en dan lekker genieten van de stilte en heerlijke dennengeur! <3

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:48

Het is een super mooi locatie, maar daar vind ik ook alles mee gezegd.
Ik heb al eens van mensen gehoord die daar gestaan hebben hoe het daar gaat en een appel in de voerbak of een paar brokken zegt niets over hun voerbeleid.
Die paarden hebben hooi nodig en ik weet van meerdere dat dat altijd een gevecht is daar.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:32

Dat heb je denk ik toch op vele maneges. ;(
Maar wat mij wel zou storen is dat je zelf niet mag uitmesten of hooi/eigen merk brok geven.Dan heb je dus geen ruk over je eigen beest te vertellen,kan ik niet goed tegen grrrrrr. :(
Maar tjongejonge wat had ik er voor over om ergens in die buurt te kunnen wonen met mn paardenbeest! :D

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:29

Dan zou ik op die vele maneges niet willen staan, want hooi vind ik veel belangrijker dan wat voor brok dan ook.
Ik woon in de buurt en mijn paardjes ook dat is echt mooi.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:58

vito05 schreef:
Dan zou ik op die vele maneges niet willen staan, want hooi vind ik veel belangrijker dan wat voor brok dan ook.
Ik woon in de buurt en mijn paardjes ook dat is echt mooi.

Gelijk heb je!!!
Mij ook niet gezien op manege's hoor.
Maar ik heb echt een "zwak" voor Herkenbosch <3 (het bos)