Stalling omgeving Arnhem

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Stalling omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:03

Hoi,

Ik ben me aan het orienteren op stalling in mijn omgeving. De grote bekende stallen (Mansour, Maesberg, Kemperberg en Waterberg) spreken me niet zo aan, vooral omdat er nauwelijks weidegang of het om 'bewegingsstallen' gaat.

Het liefst heb ik een stal waar volpension geboden wordt en de paarden ook de hele dag naar buiten kunnen. Nu is dat zo op de Henriettehoeve in Wolfheze (250 euro) en ik ontdekte de Snippervlucht in Doorwerth gister pas (230 euro).

Ik ben benieuwd of jullie nog goede suggesties hebben of wat feedback hebben over de twee bovengenoemde stallen?

Bedankt vast!
Britt

elias

Re: Stalling omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:10

Van loenen voldoet geloof ik aan je eisen ;)
Verder kan je geloof ik ook op een stal aan de schelmseweg staan geloof ik, weet ik niet zeker, maar ik fiets er altijd langs, en ik heb een keer gehoord dat iemand daar een tijdje heeft gestaan.
Voorderest weet ik het even niet zo 1 2 3.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:12

Waar zit van Loenen dan en wat bieden zij voor welk bedrag? En bedoel je met die op de Schelmseweg de nieuwe Kemperberg niet?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:12

In de Steeg/ Ellecom heb je stal de wolfskuil. Dit voldoet misschien ook wel aan je eisen. Leuke van deze stal is ook dat je direct aan het bos staat.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:13

Snippervlucht heb ik ook een tijd gestaan! leuke stal leuke mensen!
Sta zelf op de wolfskuil in de steeg daar hebben ze naast de actief stal ook volpension stallen! paarden komen ongeacht het weer buiten!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:15

Ja, de Wolfskuil heb ik van gelezen, alleen ik begrijp dat de klanten daar gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor wat taken middels een rooster? Wat houdt dat precies in Themba en wat betaal je er eigenlijk?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:19

Als je op vol pension staat word alles voor je gedaan!
met halfpension zet j de paarden 1x in de 3 weken in het weekend binnen of buiten en moet je zelf mesten
met volpension word alles gewoon voor je gedaan!

vol kost 275 dacht ik
half kost 200 enige wat j dan moet doen is mesten en dan 1x in de 3 weken binnen of buiten zetten (8 paardjes dus 10 min werk)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:20

En je hebt €250,-voor hit actief geen extra kosten ze hebben trouwens ook een site zit ik me net te bedenken. FF googlen op biologische boerderij de wolfskuil. Help Themba even met antwoorden hihi.

edit: bij halfpension is het 2 tot drie keer per maand paarden binnen of buiten zetten.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:25

Oke, 50 euro verschil dus tussen vol-en halfpension. Wordt zo'n rooster ver van tevoren gepland. En jullie moeten dus wel de drukke weg oversteken en het spoor om het bos in te kunnen, he.

Waarom ben je weggegaan bij de Snippervlucht trouwens Themba?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:25

Ik heb goede verhalen gehoord van de Henriettehoeve, zo goed zelfs dat er een wachtlijst is. Als je veel geld te besteden hebt, kun je ook nog kijken op Midden Heuven in Rheden. Met veel geld bedoel ik 460 per maand.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:28

Nee Levita, ik wil juist zo voordelig mogelijk vinden :)
En Midden Heuven vind ik trouwens ook geen prettige stal.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:30

drukke weg valt mee hoor in de spits wat drukker

Spoor ben je ook zo over dus dat is niet echt noemenswaardig (snipervlucht reis je langer naar een echt lekker bos)

Ben daar weggegaan omdat mijn paardje lekker buiten staat en het dichterbij voor mij is! Sta er heerlijk :D
Rooster is wat ik weet ruim van te voren klaar!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:33

Oke Themba, dat is waar. De spoorwegovergang is er maar klein natuurlijk.
Wat krijgen de paarden gevoerd? En welke faciliteiten heb je er nog meer? Ik ben heel benieuwd!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:34

Britt1 schreef:
Waar zit van Loenen dan en wat bieden zij voor welk bedrag? En bedoel je met die op de Schelmseweg de nieuwe Kemperberg niet?

Van Loenen zit (ook) aan de Kemperbergerweg evenals de nieuwe Kemperberg die nu Van Laar heet: http://www.africhtingsstalvanlaar.nl/

Ik weet dat Van Loenen een wachtlijst heeft. Er is een buitenbak. Volgens mij komen de paarden altijd buiten en in de winter 's nachts op stal. Mooie omgeving om buiten te rijden en dat geldt ook voor Van Laar.

Op de Schelmseweg zit De Waterberg (een echte pensionstal) en sinds kort is er ook stalling bij Totaal Tuin. Bij de laatste is gellof ik geen bak of zo en is meer spake van weidegang + schuilmogelijkheid in de winter. Als je paard krachtvoer nodig heeft, moet je dat zelf geven.

Ik Wolfheze zit ook nog een hele mooie stal, niet de Henriette Hoeve, ben de naam vergeten. Zit vlak bij een kweker De Boshoeve. Is echt een hele mooie accomodatie met super binnen- en buitenbaan. Verwarmde zadelkamer, longeerbak, etc etc. Paarden komen iedere dag in de wei. Misschien dat iemand anders op de naam kan komen.....

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:35

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:37

Paarden krijgen biolgisch brok en granenmix
En natuurlijk hooi ook biologisch alles is biologisch hihi

Ze staan op vlas of op stro

Verder is er een longeerbak ruim afsluitbare zadelkamer met kasten en een bak die niet altijd even goed te rijden is (zwaar) in de winter wel goed te rijden!.. daarbij hebben we een binnenbak op 10 min afstand waar je gebruik van kan maken tegen een kleine vergoeding. daar is ook springmatriaal aanwezig..

Ik vind het bos echt een voordeel je kunt overal heen en uren ronddwalen.. richting velp richting laagsoeren! je bent uren weg!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:39

Bedoel jij de Mariahoeve Wuswa? Die kost 240 en inderdaad ook volpension. Ziet er ook mooi uit, maar wel weer iets verder van Arnhem. Alhoewel het te overwegen valt als ik in Wolfheze blijf werken.

Van Loenen ken ik dus niet. Stal van Laar wel (zit nu waar de Kemperberg zat), maar die hebben nauwelijks weide, dat vind ik een minpunt.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:40

Ja die omgeving is echt prachtig Themba, ken het er ook erg goed. Zwerf er al zo'n 20 jaar rond! :)

Waar zit die binnenbak waar je het over hebt dan? En moet je daar nog extra voor betalen als je er gebruik van wil maken?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:43

ja binnenbak hoort bij het landgoed... kost 23 euro pm en kun je onbeperkt rijden!

Mariahoeve hoor ik niet zulke goede dingen over in de winter gen hooi op het weiland en slechte kwaliteit!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:44

Nog even een toevoeging over de binnenbak haha. Eenmalig rijden kost €5,- per uur/ met twee paarden €3,- of met instructrice €7,-. Wat vullen we elkaar goed aan heh Themba hahahaha.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:45

Ik heb een tijd bij Van Loenen gestaan.
Je paard staat in de winter vanaf rond uur of 8, tot uur of 5 buiten en daarna op stal.
In zomer staat je paar dag en nacht op de wei.
Je staat midden in het bos, en je hebt een redelijk goede buitenbak.

Ik betaalde in de winter €218, en in de zomer €160,- voor een paard.
Het is in Schaarsbergen op de kemperbergseweg.

Edit:
Er word gemest en gevoerd voor je !

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:46

Hmm, ok. Lijkt ook een leuke plek Themba, die Wolfskuil. Hoe is het verloop? Zie dat de boxen voor halfpension vol staan. Nu heb ik niet echt haast, maar toch.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:47

Vealosz, ik heb echt geen idee waar van Loenen dan precies zit, maar klinkt ook niet verkeerd. Zijn er veel boxen en hoe is het verloop daar?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:50

Als je op de waterberg zelf je paard naar en van de wei kan halen, dan kan je paard het hele jaar door best veel uren maken op de wei :j
Veel mensen kiezen er ook voor om hun paard te laten brengen, en dan halen ze hem zelf op.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:52

Ja, maar voor die prijs kun je elders nog veel gunstiger staan Pentax!