het zadel van mijn verzorgpony ligt apart, de achterkant "vliegt" (kussens) als je er niet op zit of als je staat bij het lichtrijden. Vandaar dat ik wil informeren over opvullen of andere manieren om dit te voorkomen. Aangezien de eigenaar zelf hier geen geld voor heeft (die stop al het geld in het huren van de stal, het onderhouden. en het zorgen dat de paarden gezond blijven..) moet ik het zelf betalen dus zoek ook een zo goedkoop mogelijke manier..
Ik zou gewoon een goede zadelmaker laten kijken, alle andere hulpmiddeltjes werken vaak alleen maar averechts. als je bv.er een bontje onderlegt wordt de kamer smaller en gaat het knellen. Bovendien als het allemaal net niet past krijgt je pony er last van en jijzelf waarschijnlijk ook. Op dit soort dingen zou ik niet besparen, maar gewoon een goede zadelmaker er naar laten kijken. Ik weet niet waar je woont? Want ik weet wel een paar goede.
@maanou; ik zal het nog een paar keer met de eigenaar overleggen. Ik woon in houten, omgeving utrecht. De pony staat in een dorpje naast houten.
@kleinvosje; omdat ik in het andere topic informeerde over een bontje. Daar wil ik niet aan beginnen en hier vraag ik juist om een zadelmaker. Is een ander onderwerp.
Ook ik bvermoed dat nav je verhaal de boom te breed is voor je paard. Dan ligt het zadel ws nu te krap op de schoft, klopt dat? Ik hoop van harte dat je het redt met opvullen of een andere boom erin te laten zetten (indien mogelijk bij jou zadel) Anders ben ik bang dat je toch naatr een ander zadel moet gaan kijken.
keona
Geplaatst: 30-11-10 07:37
ik weet niet wat je te besteden hebt maar een zadel vermaken is best prijzig,maar als het niet goed ligt moet dit wel. ik kan je wel een 17inch zadel met verwisselbare boom aanbieden in nieuw staat voor 90,- exc eventueele verzend kosten
@kimmie88: Ik heb om eerlijk te zijn nog niet naar de boom gekeken.. Ik ga er vanavond langs, zal ik gelijk kijken hoe de boom ligt..
@keona: Sorry, ik heb zelf niet echt veel geld te besteden (kan eind februari pas een baantje zoeken..) Dus ik kan dat jammergenoeg niet zelf betalen. En de eigenaar van de pony heeft een half jaar geleden een zadel voor de pony gekocht die toen perfect lag. Alleen jammergenoeg is de pony gaan groeien en vliegt dat zadel dus telkens naar voren..