Opnieuw gezocht paardentherapie die vergoedt wordt uit AWBZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Opnieuw gezocht paardentherapie die vergoedt wordt uit AWBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 13:29

Ik heb al eerder een topic geopend en toen dacht ik iets gevonden te hebben. Maar dat is helaas niet gelukt.
Dus nogmaals gezocht een vorm van equitherapie waarin het paard als spiegel gebruikt wordt en die vergoed wordt uit de AWBZ.
Via de zorgverzekering krijg je maar standaard 7 sessies geloof ik en dat is voor mij niet genoeg!

Omgeving: Arnhem-Zutphen - Apeldoorn - Nijmegen

Nicole288

Re: Opnieuw gezocht paardentherapie die vergoedt wordt uit AWBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:36

Even een verplaatsing:

AP -> EA-GZ-Diensten

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:43

Daar heb je minimaal een tweedelijnsverwijzing voor nodig en als je die al krijgt, heb je nog een tweedelijnshulpverlener nodig die wat met paarden doet. Die kun je in NL op een hand tellen. Equitherapie wordt enkel als alternative geneeswijzen vergoed, tenzij dit gegeven wordt door een BIG-geregistreerd therapeut.

Eerstelijns zou een vriendin wat voor je kunnen beteken, echter komt die uit een heel ander gedeelte van NL.

Succes!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:55

Het wordt ook niet als alternatieve geneeswijze vergoed omdat er nog geen erkende beroepsvereniging hiervoor bestaat.

2e lijnsverwijzing is geen probleem.

Ik zoek een intensieve vorm van deze therapie die vooral ervaringsgericht werkt en voor langere tijd vergoed kan worden.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:46

En als je het via een zorgboerderij of soort van dagbesteding doet? Werk zelf op een zorgboerderij (PGB/AWBZ) en wij werken met dieren op therapeutische basis. Het is dan niet een specifieke zorg, maar een soort van dagbesteding die je dan zelf in kan plannen en aan kan passen aan de zorg die je nodig bent. Dus eigenlijk kort en plat gezegd, je betaald voor een bepaald aantal uur en daarin wordt therapie met paarden gegeven die jij nodig bent. Neem aan dat er veel meer zorginstelling op deze manier werken.

In ieder geval veel succes en plezier ermee. En ik hoop dat je hier iets mee kan en aan hebt.