Paard gezocht voor korte film!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien_J

Paard gezocht voor korte film!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 17:35

Hoi allemaal!

Ik ben een tweedejaars studente fotografie op de kunstacademie in Den Haag. Voor school ga ik een korte fictie film maken van 3 minuten. Hiervoor wil ik graag een paard in een bos filmen. Het paard speelt een belangrijke rol in de film.

Ik ben dus op zoek naar iemand die het leuk zou vinden zijn of haar paard in een film te zien! Daarbij moet er een vertrouwensband zijn met het paard, het paard moet los kunnen lopen en rennen in het bos zonder dat het wegloopt. Er moet ook een interactie kunnen zijn met de acteur, alsof ze een hechte band hebben. Het paard moet dus met een ‘vreemdeling’ om kunnen gaan. Als het paard nog meer dingen op commando kan is dit alleen maar extra goed!

Het zal waarschijnlijk een of twee dagen filmen worden. De locatie weet ik nog niet, ik woon in Den Haag maar ben bijvoorbeeld ook vaak in omgeving Nijmegen of Arnhem te vinden. Ik kan me in elk geval goed aanpassen wat locatie betreft.

Lijkt het je leuk jouw paard hiervoor op te geven? Of wil je gewoon wat meer weten erover? Stuur dan een mailtje naar evelien.jaspers@gmail.com met wat informatie over jezelf en een foto of filmpje van je paard!

Groetjes en hopelijk hoor ik van jullie!

Evelien

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:39

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:41

Ik denk dat het een moeilijke zoektocht wordt, er zijn weinig paarden die je los door het bos kunt laten rennen (tenminste ik ken ze niet :Y) ) en dan weer bij je terug komen.
Succes met je korte film, klinkt in ieder geval wel super!

Evelien_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 17:48

Ja, ik had ook niet verwacht dat het makkelijk was! Maar ik ga het toch proberen te vinden :) Misschien kan het paard erna weer gelokt worden met wat lekker eten? Haha. Ik vertrouw daarin helemaal op de mensen die er kennis van hebben.

Eigenlijk heb ik hier geen budget voor in gedachten, maar misschien valt er iets te overleggen! In elk geval super bedankt voor de tip ikke!! Daar heb ik wat aan :)

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:05

Ik ken ook geen paarden die los door het bos kunnen lopen..
misschien kan je je film-idee iets aanpassen zodat het makkelijker wordt om iemand te vinden???
Ik heb wel een heeel lief paardje maar die kan (durf) ik niet alleen in het bos te laten lopen hoor!
Ze komt misschien wel in Arnhem te staan...

Trennie

Re: Paard gezocht voor korte film!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:10

Op zich is het wel te doen.
Je zou gebruik kunnen maken van het kuddedier principe.
Bijv het paard wat gefilmd wordt en een maatje van dit paard.
De filmster neem je mee het pad af, weg van die ander.
Als je gaat filmen laat je hem los en als het goed is :+ dan rent hij terug naar zijn maatje.

Mijn shet ging ook altijd los mee met een bosrit en kwam altijd achter mij en mn paard aangecrossed.
Vandaar dat ik denk dat het best te realiseren is.

Evelien_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:23

Ja :) Ik heb al een mailtje gestuurd naar Yvonne van dewegvanhetpaard.nl. Zij vertelde mij inderdaad hetzelfde, dat er dan nog een paard bij moet zijn!

Ik zag dat je uit Arnhem komt Trennie, ik was daar laatst bij stal Mansour kijken, daar hebben ze echt prachtige paarden! :) Heb je die shet nog? :) xx

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:26

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:54

Ja, heb beiden nog.
Ik wil het op zich best doen.
Vlak bij ons is er een stuk bos waar omheining omheen zit.
Dat zou geschikt kunnen zijn.
vraag is alleen of je mijn paard iets vindt en op welke termijn je dit wilt gaan doen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:11

Ik heb nog wel een brave tinkermerrie waar dat mee kan (Ciara), maar woon in Drenthe). Ze vind iedereen met snoepjes aardig, dus dat is geen probleem...

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:24

Heb je een email gestuurd.
Mijn paardje staat in Noordwijk ZH, redelijk vlakbij dus.
(ze is wel geschoren nu)
Langskomen mag altijd.
Groetjes, Carla & Cody

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:39

TAO-->EA-GZ Diensten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:31

Het is toch in principe mogelijk om dit te realiseren als er een stuk bos afgezet kan worden of iemand met bosachtig weiland?

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:18

Waw, wat cool lijkt me dat zeg, als je dat paard gewoon in het bos los kan laten!!!
Wat ga je met de film doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:28

mijn paard kan wel loslopen in het bos en blijft ze bij me, maar als ik haar laat rennen weet ik t niet hoor...zou t niet aandurven!
Want stel dat t mis gaat en ze rent de weg op ofzo, mij niet gezien...( laat haar dus eigenlijk ook nooit loslopen in het bos maar heb het in het verleden wel eens gedaan, wel een klein bos dat wel omheind was ).

Maar idd wat wil je met de film gaan doen en wanneer word t opgenomen? veel paarden zijn in de winter ook wat frisser in het bos natuurlijk :)

Evelien_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:46

Ik denk dus inderdaad ook dat het realiseerbaar is, een omgeving zoeken met omheining lijkt me een goed idee! Fijne tip, dankje Caesar! :)

De film is voor een schoolopdracht, dus ga ik het op school tonen :) Daarna komt ie in mijn portfolio, dus op mijn website, en wie weet waar ik het ooit nog kan laten zien! Ik wil naast fotografie graag meer met film gaan doen, dit wordt mijn eerste korte fictiefilm.

Ik ben wel eerst gaan bedenken wat ik graag wou laten zien, of wat me beeldend mooi leek. Ik kijk eigenlijk daarna pas of het realiseerbaar is. Voor zowel fotografie als film geldt dat je het natuurlijk allemaal wel kan bedenken, maar zie het daarna maar eens voor elkaar te krijgen... ;) Dat is natuurlijk ook een beetje de kunst! :D Iets filmen wat normaal niet echt kan of moeilijk te regelen is, vind ik juist leuk!

Jullie weten hier allemaal veel van paarden af! Dus vandaar dat ik mijn vraag gewoon hier neer zet! Als je niks vraagt krijg je natuurlijk helemaal niks geregeld! Ik heb inmiddels trouwens wel al best veel reacties binnen gekregen waar ik super blij mee ben! :)

Ohja en Mavelle, ik heb Louckie ook maar gelijk een berichtje gestuurd. Zij kan wel echt heel erg spannende dingen met haar paard, haha!

x

Evelien_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 19:47

Ohja! En nog een ding wat misschien wel even belangrijk is om te zeggen! Ik wil dus echt absoluut niet dat er een paard de weg op rent of in gevaar komt, of dat iemand zijn of haar paard kwijt raakt. Ik ben gek op dieren en als het dier in gevaar komt door mijn film, dan doe ik het gewoon niet. Ik ben dan dus ook op zoek naar een manier waarop het veilig kan! Ook dit is een reden dat ik het op dit forum zet en met jullie overleg :) Ik leer ondertussen stiekem ook nog van alles bij over paarden :D

louckie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:50

Ik stuur je even een mailtje ;)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:53

Ik heb wel een paard in Arnhem die onzettend knuffelig is, ook met vreemden kun je dus het beeld scheppen alsof je het dier al jaren kent.
Maar ik ga hem niet 100% loslaten in het bos, eventueel als er iets afgezet kan worden wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:54

Over los in bos.

Je kan toch redelijk onzichtbaar voor de camera, een stuk met schriklint met stroom klok ertussen
afzetten met prikpalen?
Als die ruim genoeg om je beeld veld heen staan zie je die niet op de film en de zekerheid dat het paard
binnen beperkte ruimte blijft.
Zeker als paard respect heeft voor stroomdraadjes en eerst even rondje langs draad wordt geleid en
er ook nog een vriendje binnen het afgezette stuk staat.

Nog een optie, oproep doen voor iemand met afgezet bosperceeltje?
Vaak dan wel duidelijk van de bosbouw boompjes dus niet echt mooi bos...

louckie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:04

Evelien_J schreef:
Ik denk dus inderdaad ook dat het realiseerbaar is, een omgeving zoeken met omheining lijkt me een goed idee! Fijne tip, dankje Caesar! :)

De film is voor een schoolopdracht, dus ga ik het op school tonen :) Daarna komt ie in mijn portfolio, dus op mijn website, en wie weet waar ik het ooit nog kan laten zien! Ik wil naast fotografie graag meer met film gaan doen, dit wordt mijn eerste korte fictiefilm.

Ik ben wel eerst gaan bedenken wat ik graag wou laten zien, of wat me beeldend mooi leek. Ik kijk eigenlijk daarna pas of het realiseerbaar is. Voor zowel fotografie als film geldt dat je het natuurlijk allemaal wel kan bedenken, maar zie het daarna maar eens voor elkaar te krijgen... ;) Dat is natuurlijk ook een beetje de kunst! :D Iets filmen wat normaal niet echt kan of moeilijk te regelen is, vind ik juist leuk!

Jullie weten hier allemaal veel van paarden af! Dus vandaar dat ik mijn vraag gewoon hier neer zet! Als je niks vraagt krijg je natuurlijk helemaal niks geregeld! Ik heb inmiddels trouwens wel al best veel reacties binnen gekregen waar ik super blij mee ben! :)

Ohja en Mavelle, ik heb Louckie ook maar gelijk een berichtje gestuurd. Zij kan wel echt heel erg spannende dingen met haar paard, haha!

x

Heb je mijn mail gekregen?
grts :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:11

Sjolvir schreef:
Over los in bos.

Je kan toch redelijk onzichtbaar voor de camera, een stuk met schriklint met stroom klok ertussen
afzetten met prikpalen?
Als die ruim genoeg om je beeld veld heen staan zie je die niet op de film en de zekerheid dat het paard
binnen beperkte ruimte blijft.
Zeker als paard respect heeft voor stroomdraadjes en eerst even rondje langs draad wordt geleid en
er ook nog een vriendje binnen het afgezette stuk staat.

Nog een optie, oproep doen voor iemand met afgezet bosperceeltje?
Vaak dan wel duidelijk van de bosbouw boompjes dus niet echt mooi bos...

is Idd erg goed bedacht dit!