Zadelmaker?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Zadelmaker?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 13:13

Wie kan mij vertellen wie de beste zadelmaker van Nederland is :D
Ik ben opzoek naar een zadelmaker die mij kan vertellen of mijn zadel goed ligt en zo niet, het aan kan passen of voor mij een ander zadel kan vinden wat wel past. En dan bedoel ik niet een spiksplinter nieuw zadel laten maken dat me 3000E kost voor dat ik met mijn ogen geknippert heb.

Dus... brand maar los.

LiVetime

Re: Zadelmaker?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:14

Ik denk dat je heeeeel veel verschillende meningen gaat horen en daarbij even zoveel verschillende namen.
Waar woon je precies? Das wat handiger :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 13:16

LiVetime schreef:
Ik denk dat je heeeeel veel verschillende meningen gaat horen en daarbij even zoveel verschillende namen.

Dat denk ik ook maar je moet ergens beginnen ;)

Ik woon in brabant maar ben voor de juiste man/vrouw wel bereid een flink stuk te reizen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:17

Tja das moeilijk.
Meeste zadelpassers hebben zelf ook merken die ze verkopen en krijg je toch een wat gekleurd advies.
Of je laat een ruitershop komen en vraagt er een zadelpasser bij die voor je meekijkt en die je alleen het pasconsult betaald

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:18

sporter schreef:
LiVetime schreef:

Dat denk ik ook maar je moet ergens beginnen ;)

Ik woon in brabant maar ben voor de juiste man/vrouw wel bereid een flink stuk te reizen.

Mijn ervaring met drunen is niet goed dus zou ik die niet laten komen.

MFSC-er misschien?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:28

Ik hoor ook alleen maar negatieve verhalen over Drunen.
Ik ben persoonlijk erg tevreden over Corrie Stoker (Dronten). Wel een eind bij jou uit de buurt, maar ze heeft een website en je kunt haar altijd s bellen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 13:29

Drunen komt bij mij nog niet over de vloer al zouden ze mij betalen :P
MFSC ja daar heb ik aan zitten denken maar welke dan? Hier en daar een negatief verhaal hou je toch maar over MFSC lees ik vrij veel negatieve verhalen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:34

Ik heb inmiddels ook een aantal zadelpassers/zadelmakers versleten. Tot nu toe ben ik het meest tevreden over Herman de Bunt van de Country Mill in Nijkerk.

Het mooiste is om naar hem toe te gaan. Hij heeft een binnenbak en daaraan vast zit de zadelmakerij. Hij heeft zowel nieuwe als 2e hands zadels en kan een zadel direct passend maken. Verder heeft hij ook de beschikking over een elektronische drukpad zodat de druk van het zadel (en ruiter) gemeten kan worden.

Wat ik verder zo fijn vind is dat hij heel eerlijk is. Dat tref je nog maar zelden. Hij heeft een aantal merken in zijn assortiment maar probeert niet willens en wetens je zo'n zadel aan te smeren.

MFSC heb ik ook gehad en heb ik mijn vraagtekens bij. Ze zitten mij te fanatiek in hun eigen assortiment en staan te weinig open voor andere merken. Ze zijn niet slecht, maar ik kreeg er een beetje een zozo idee van.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:39

Drunen NO WAY :Y)

Karl Langeraap van Ruiterstad Oirschot, echter een afspraak maken/nakomen is een ramp :+
Maar goed hij is wel echt heel goed, hij heeft als een van de weinige in NL zo'n matje dat alles uitleest....
[TAO] Zadelpasservice: Het Gareel...deugt die wel?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 14:12

Ik had inderdaad al gehoord dat Karl een ramp is in het maken van afspraken. Maar wel iemand om in mijn achterhoofd te houden.

@ Fjordnina Dat klinkt goed! Bij mij doet hun site het alleen niet :S
Komen die ook aan huis of moet ik daar echt heen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:16

Country Mill is inderdaad een aanrader, Herman komt ook aan huis, maar dat kan ivm drukte soms nog wel even duren. Ik ben zelf daarom naar Harrie van de Bosch gegaan, die ook enorm goed bevalt: http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/ maar is waarschijnlijk voor jou wat uit de buurt, hij zit in Friesland namelijk.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:24

Van Rijs in Zevenhuizen... daar heb ik altijd goede ervaring mee.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 14:26

WendyBZ schreef:
Country Mill is inderdaad een aanrader, Herman komt ook aan huis, maar dat kan ivm drukte soms nog wel even duren. Ik ben zelf daarom naar Harrie van de Bosch gegaan, die ook enorm goed bevalt: http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/ maar is waarschijnlijk voor jou wat uit de buurt, hij zit in Friesland namelijk.

Hmm ik zal het in gedachten houden maar friesland is voor mij wel echt de andere kant van NL dus als ik dat enigzins kan voorkomen....

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:33

Zadelatelier van Ninon Schutte. heb een mooi op maat gemaakt zadel en ben er echt zeer tevreden over!:D
Heeft ook mijn oude zadel ook opgevuld en is goed gedaan.
Laatst bijgewerkt door paard89 op 15-11-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 14:38

paard89 schreef:
Zadelatelier van Ninon Schutte. heb een mooi op maat gemaakt zadel en ben er echt zeer tevreden over!:D

Die zal vast erg goed zijn maar valt bij mij onder het kopje een paar duizend lichter voor ik met mijn ogen geknipperd heb ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:39

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:42

sporter schreef:
paard89 schreef:

Die zal vast erg goed zijn maar valt bij mij onder het kopje een paar duizend lichter voor ik met mijn ogen geknipperd heb ;)

Sporter: het is niet alleen voor op maat zadels hoor. Je kunt je zadel daar ook gewoon laten opvullen en aanpassen. Ze probeert je niets aan te smeren ofzo. In de eerste instantie wou ik mijn oude zadel laten aanpassen. Maar dat ging nooit lukken omdat mijn paard een hele aparte rug heeft. Ik heb dus een zadel op maat laten maken. Ik wil je de nieuwprijs wel sturen per pb, is wel duur. Maar niet zo duur als je zegt in het begin.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 14:47

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:52

Michelle99 schreef:

Daar zijn de meningen flink over verdeelt......

Ik heb Arno Brandt laten komen voor mijn Kentaur..
Was er van overtuigd dat ik een nieuw zadel moest, maar Arno ging toch kijken of mijn zadel niet aan te passen was.
Hij heeft mijn zadel zo goed mogelijk aangepast, maar moet inderdaad over een paar maandjes een nieuw zadel.
En niet dat hij dan zijn eigen zadels promoot, neeee hij laat alle keuzes bij mij :)
Dus als je opzoek bent naar een zadelmaker die niet commercieel te werk gaat, maar in belang van het paard kies Arno :D

www.brandt-zadels.nl

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:59

De Heimolen uit Heerle.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 15:59

PartoutZ schreef:
Michelle99 schreef:

Daar zijn de meningen flink over verdeelt......

Ik heb Arno Brandt laten komen voor mijn Kentaur..
Was er van overtuigd dat ik een nieuw zadel moest, maar Arno ging toch kijken of mijn zadel niet aan te passen was.
Hij heeft mijn zadel zo goed mogelijk aangepast, maar moet inderdaad over een paar maandjes een nieuw zadel.
En niet dat hij dan zijn eigen zadels promoot, neeee hij laat alle keuzes bij mij :)
Dus als je opzoek bent naar een zadelmaker die niet commercieel te werk gaat, maar in belang van het paard kies Arno :D

http://www.brandt-zadels.nl

Oke daar heb ik ook al meer over gelezen maar ik dacht dat hij alleen zijn eigen zadels deed. Weer iemand die er op mijn lijstje bij kan dus.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:01

Hij doet ook alleen aanpassen & opvullen :)
De kleine klusjes doet hij terplekke..
Voor de grotere neemt hij je zadel mee, maar dan krijg je ook een leenzadel om toch te kunnen rijden..
Volgens mij heeft hij ook tweedehands zadels :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:05

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:06

Eigenlijk zoek je een onafhankelijke zadelpasser die voor derden tweedehands zadels verkoopt en er zelf niets mee verdient om zo onafhankelijk te kunnen blijven. Die je dus puur voor het advies betaalt en niet voor de zadelkoop.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:07

Het schijnt dat Riel Klumper uit Almelo ook goed is. MFSC-er.