Paarden taxi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shartjec

Paarden taxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:06

Ik ga in mei naar texel op vakantie, en wil graag mijn paard mee, naar een camping waar dat kan.
Ik heb geen eigen trailer, en om eentje te huren voor een week(ong. 40 euro per dag) lijkt me een beetje duur.
Het is vanaf alkmaar(noord-holland) naar texel, heeft iemand ervaringen met een paarden taxi? op hoeveel kom je dan ongeveer uit?
groetjes.

stefanvi

Re: Paarden taxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:59

Paardentaxi's zijn niet al te goedkoop (0,75-1,- Euro p/km) en denk dat de weekhuur voor een trailer in dit geval nagenoeg gelijk zal zijn met een paardentaxi.

Als je een geschikte trekauto en rijbewijs hebt zou ik dan ook kiezen om een trailer te huren, kun je wellicht op vakantie ook nog gebruiken om ergens naartoe te rijden.
Overigens, als je de trailer een week huurt, heb je een weektarief wat meestal zo'n 3 dagen is qua tarief. Dus dan ben je goedkoper uit dan een paardentaxi.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:20

Goh ja het is voor mij een eindje rijden en voor jou waarschijnlijk niet evident maar wil het toch aanbieden :)
Ik rijd regelmatig voor andere mensen met hun paarden (naar vakantie adressen, wedstrijden, nieuw paard ophalen). Ben dus niet echt een taxi maar het is voor mij een uit de hand gelopen hobby.
Ik moet allen wel onder tilburg vandaan komen, maar mocht je niets vinden dan houd ik me wel aanbevolen :) Als je interesse hebt graag even pben want ik vergeet de topics terug te zien :oo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:38

Ehm, houdt je er in je rekensommetje ook rekening mee dat die paardentaxi twee keer een retourtje veerpont moet nemen. Zelfs wanneer je geen trekauto hebt en dus de hele combi bij elkaar huurt, kon je weleens nog steeds goedkoper uit zijn.

Waar ik huur, zou een bus me 500 euri's voor een week zijn. Trailer a 7 x40 = 280 euri's, maakt 780 euri's voor een compleet setje.

Afstand is ruwweg 65km, maakt 260 euri's voor twee maal retour a 1 euro per km. Retourtje veerpont, geen idee wat dat tegenwoordig kost.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:15

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:23

ikke schreef:
Ehm, houdt je er in je rekensommetje ook rekening mee dat die paardentaxi twee keer een retourtje veerpont moet nemen. Zelfs wanneer je geen trekauto hebt en dus de hele combi bij elkaar huurt, kon je weleens nog steeds goedkoper uit zijn.

Waar ik huur, zou een bus me 500 euri's voor een week zijn. Trailer a 7 x40 = 280 euri's, maakt 780 euri's voor een compleet setje.

Afstand is ruwweg 65km, maakt 260 euri's voor twee maal retour a 1 euro per km. Retourtje veerpont, geen idee wat dat tegenwoordig kost.

We hebben geschikt rijbewijs en geschikte auto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:33

shartjec schreef:
ikke schreef:

We hebben geschikt rijbewijs en geschikte auto.

Nah, dan huur je een trailer en karren maar. Voor die twee tientjes prijsverschil kan zo'n taxi niet overvaren..............

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:31

Niet iedere taxi zit op de euro, er zijn er genoeg ( waaronder ik) die een stuk goedkoper zijn. En zeker als je niet ervaren bent in het zelf vervoeren is een taxi een veiliger optie. Wij weten niet beter dan met een trailer te rijden, en als je dat anders nooit doet is het toch heel onzeker rijden. Niet fijn voor het paard kan ik wel vertellen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:45

femiaans schreef:
Niet iedere taxi zit op de euro, er zijn er genoeg ( waaronder ik) die een stuk goedkoper zijn. En zeker als je niet ervaren bent in het zelf vervoeren is een taxi een veiliger optie. Wij weten niet beter dan met een trailer te rijden, en als je dat anders nooit doet is het toch heel onzeker rijden. Niet fijn voor het paard kan ik wel vertellen!

Als je het nooit doet, zul je ook nooit ervaring krijgen. Kwestie van een paar keer oefenen en dan gewoon gaan. Neem de tijd, kijk goed om je heen en rijdt vooral gelijkmatig.
Tip: zet een volle mok koffie op je dashboard. Als die niet blijft staan, heb je nog wat te schaven aan je rijstijl........

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:49

My big friends zou je eventueel kunnen vragen. Hun bezitten over een vracht wagen, weet alleen niet hoe duur het is.
Als je op ze googled kan je een offerte aanvragen.
Die zitten in Heerhugowaard.

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:17

Heb wat mensen rondgevraagd, maar kom toch wel op 300 euro uit, had verwachtdat het goedkoper zou zijn!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:29

dan toch maar trailer huren 2 x voor 1 dag en dan dus ook 4x overtocht? misschien ben je dan wel goedkoper uit...
2 x retour auto met trailer (uitgaande van lengte 7 meter?) 40,25 = 80,50
2 x retour alleen auto 24,50 = 49,-
2 x 1 dag trailer huur 40,- = 80
alle bijelkaar zo'n 210,- en dan moet je de brandstof nog rekenen.

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:29

Jaa alleen mijn ouders willen niet 2x heen en weer rijden, en willen ze niet. dus zal ik een trailer een week moeten huren en dan ben ik ook duur uit.

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:17

hoi ik vervoer ook paarden voor mijn hobby
het zou 140 euro kosten benzinegeld 2x rijden
maar dan zelf wel de bootkosten betalen.
en ik rij enkel in het weekend.