pony boerderij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

pony boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 15:46

Mijn shet staat te koop en nu kreeg ik vandaag een mail van iemand die mailt onder ponyboerderij, haar naam is Stefanie van Raay.
Op een shetlander forum las ik iets over haar waar ik niet blij van werd.
Is er hier iemand die haar kent of ervaring met haar heeft?

Ik weet niet of ik dit topic mag plaatsen, maar voor mij is het erg belangrijk dat mijn pony een goed adres krijgt.
Als het niet mag moet je hem maar verwijderen.

Nicole288

Re: pony boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:51

Ik verplaats je topic even naar de juiste plek:

SMP -> EA-GZ-Diensten

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:41

Toen ik mijn shetlanders te koop had staan reageerde er ook iemand onder deze naam. Na een beetje googelen kwam ik erachter dat op marktplaats verschillende shetlanders te koop stonden onder de naam ponyboerderij en ik kreeg de indruk dat het gewoon handelaren waren. Ik geloof dat ze wel een of andere ponyboerderij hadden waar ze ritjes op shetlanders organiseerden. Dit is dus ongeveer 2 jaar geleden. Ik ben er verder niet op ingegaan omdat ik het niet vertrouwde dus meer info heb ik ook niet. Ik pb je even het email adres waarmee ze met mij mailden en het mailtje zelf. Even kijken of we het over dezelfde persoon hebben.

Heb ze trouwens uiteindelijk helemaal niet hoeven verkopen, gelukkig.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:26

Ja is dezelfde persoon.
iK heb dus ook het idee dat het gewoon een handelaar is.
Ze reageerd ook heel kort af en als ik iets vraag krijg ik er heel vaag antwoord op.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:51

Als ik jou was zou ik dan maar gewoon verder zoeken naar een beter plekje en je pony niet aan deze mensen toevertrouwen. Ik vertrouw het in ieder geval niet.

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:23

Ik ken deze vrouw persoonlijk. Ik heb een tijd lang samen met mijn zusje pony's van haar verzorgt. Ze is uiteindelijk daar van de wei afgezet omdat ze de stalling niet betaalden, al 3 keer de dierenbescherming langs was gekomen etc. (hoefsmid en dierenarts kwamen ook nooit). Ik zou er niet aan moeten denken om een pony aan haar te verkopen. Grote kans dat de pony idd doorverkocht wordt.
Het is een beetje een vrouw (nouja, naar mijn idee nog een kind) die vrij weinig verstand van paarden heeft en er alleen geld mee wil verdienen. De pony's die ze heeft verhuurd ze geloof ik tegenwoordig aan kinderen.
Ook ben ik door iemand van internetmisleiding ofzo al benaderd, blijkbaar is ze daar ook al bekend.
Verdere informatie kan ik wel via Pb geven, dat doe ik hier liever niet.
Ik zou in elk geval geen zaken met haar doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:27

Is deze vrouw niet ooit bij het programma "Opgelicht" geweest?
Ik herken deze naam,ik meen dat ze mij ooit gemailt heeft.Ze had een shetlander te koop staan voor weinig omdat ze schulden moest aflossen.

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:32

Ik kan me niets herinneren dat ze bij 'opgelicht'is geweest.
Wel had ze altijd schulden, zoals ik al zei is ze daardoor ook van de wei afgezet door die boer. Ook de dierenartsen uit deze omgeving kwamen niet meer opdagen voor haar omdat ze de rekeningen waarschijnlijk niet betaalde.
Pony's die ze toen had zijn ook allemaal zo'n beetje verkocht of misschien wel naar de slager gegaan. Zo zijn wij ook nog steeds op zoek naar 1 van onze oude verzorgpony's.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 18:10

Bedankt voor jullie reacties.
Ik had al besloten dat ik niet verder ga met deze vrouw, vertrouw het gewoon niet en mijn pony is mij te veel waard om zomaar aan zo iemand als zij te verkopen.