Leuke pensionstal omgeving stad groningen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

olanis

Leuke pensionstal omgeving stad groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 23:25

Hallo,

Binnenkort ga ik verhuizen naar de stad Groningen.
Neem me eigen paard mee,
Dus vandaar mijn vraag.

Wie weet een leuke pensionstalling in die omgeving?

Ik rijd dressuur, ook wedstrijden. Moet dus wel beetje professioneel zijn, en geen penny stal ;) .
Af en toe een buitenritje zou ook mooi zijn, als dat mogelijk is.
Binnenbak ook heel handig, of graag op paar minuten afstand met trailer.

Als je meer wilt weten moet je het maar zeggen.
Hoop dat jullie paar leuke stallen weten!!

Groetjes Olanis

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:55

waneer ben je van plan te verhuizen? wij zijn bezig met de bouw van een binnenbak waar nog 30/35 boxen bij komen wij hopen voor de kerst onder de pannen te zitten.het zal dan nog niet helemaal klaar wezen want we zijn nog druk met de bouw bezig en het gaat nou niet in 1 keer zo snel

valonka

Re: Leuke pensionstal omgeving stad groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:56

Flairplay stabels is wel aan te raden!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:59

misschien is een afstand qua kilomters of je vervoers middel handig om erbij te vermelden? (en wat is je budget?!)
een geschikte stal is misschien ook de nieuwe in uithuizermeeden, hadden ook een advertentie op bokt, zag er allemaal gelikt uit!
http://www.dirks-horses.nl/Weide%20%20Pension.html
maar dat lijkt me zonder auto minder geschikt, ik weet niet of dat met OV te bereiken is.

je hebt erg veel maar het hangt af van je vervoermiddel natuurlijk... zoek anders ook eens via marktplaats.
in tolbert heb je de HJC manege, dan heb je nog wobbesheerd (of iet sin die richting) dat schijnt ook goed/luxe te zijn, er zit hier wel aardig wat gelukkig.
in onnen heb je de onneresch, maar dat is tegenwoordig ook weer manege geloof ik? die hebben wel 2 binnenbakken.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:02

Stal de borg in scharmer is een leuke stal met goede facilliteiten,
Mijn bijrijd paard stond daar en is kreupel geweest.
De VA zei dat we ons geen betere binnenbak bodem konden wensen voor revalidatie :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:32

VSW-->EA-GZ-Diensten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:14

Ilsemarie schreef:
in onnen heb je de onneresch, maar dat is tegenwoordig ook weer manege geloof ik? die hebben wel 2 binnenbakken.

Er zijn wel weer manegelessen, maar het is voor mijn gevoel niet een echte manege zoals ik dat uit het westen ken.

Ik sta daar sinds september (ook ivm verhuizing) en heb het ontzettend naar mijn zin. Wordt ontzettend goed voor de paarden gezorgd, alle dagen schone stal met ruim stro, goed kuil en krachtvoer naar behoefte. Paarden worden alle dagen uit de stal gehaald, in de zomer in de wei, 's winters in de stapmolen. 2 binnenbakken aanwezig en een goede buitenbak. De lessen zijn maar op beperkte tijden en bijna altijd in de kleine bak. Pensionklanten komen aardig verspreid over de dag zodat het nooit echt heel druk is. En je kunt er ook nog fijn buitenrijden!

Ik geloof dat het net wel of net niet vol stond, maar als je interesse hebt kun je mij pb-en voor het telefoonnummer van de eigenaresse.

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:04

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:45

Ik ben zelf ook aan het kijken om mijn paard naar Groningen te verhuizen. Het ligt er erg aan waar je woont in de stad, want tot nu toe heb ik alleen "de oude held" weten te vinden. Wil liever niet langer als 20/30 min fietsen. Maar dat is wel weer een manege. Dus ik volg dit even..

EvR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:01

Door de verkoop van mijn paard is zijn stal vrij. Het gaat om een kleinschalige pensionstalling van 5 stallen. Ze hebben daar een buitenbak en een binnenbak is op een paar minuten afstand met de trailer. Je kunt er heel goed buitenrijden want er is een natuurgebied dat ernaast ligt. De stal is in Groningen zelf op ongeveer 5 km vanaf het centrum (in Ruischerbrug). Heel goed te doen op de fiets! Is ook met de bus goed te bereiken.

De paarden staan van 9 tot 5 in de buitenbak als het land niet zo goed is, maar anders staan ze in het land. In de zomer staan ze van 9 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds op het land, tenzij je hem graag op stal wilt. De eigenaren zijn heel aardig en er is veel mogelijk in overleg. De stalling kost 165 euro in de maand incl. brok, hooi, uitmesten, binnen en buitenzetten en voeren.

Ew11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:55

Pensionstal de hoek in roderwolde.
De paarden staan in de winter overdag in de paddocks en in de zomer op het land. De buitenbak is eigenlijk altijd goed.
De stallen worden iedere stal gemest, het ziet er allemaal top uit! In overleg is alles mogelijk.
Het kost 185 euro p.mnd inclusief. Als je meer info wil dan moet je even een PB sturen.:D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:51

Zie mijn onderschrift.

_jwl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:41

Wegens vertrek van mijzelf een plekje aangeboden op een stalling in recreatiegebied Kardinge. Met de uitrijmogelijkheden zit het dus wel goed. Verder komen de paarden in de winter in groepjes naar buiten, ongeveer 3 uur per dag. Zomers dag en nacht weidegang. Paddock is aanwezig, grote buitenbak op stapafstand. Wanneer je beschikking hebt over auto en trailer, is de Rigoletto Manege in Harkstede erg goed te doen.

Voor meer info kun je PB sturen.