Kosten zadelpasservice Drunens Ruiterhuis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A_E

Kosten zadelpasservice Drunens Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:16

Hallo,

Wat kost het als je drunensruiterhuis wilt laten komen om een zadel aan te meten? Ik kan het namelijk niet op hun site vinden.

Groetjes

Revanches

Re: Kosten zadelpasservice Drunens Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:23

HAR-->EA-GZ-Diensten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:50

ik zou me nog maar eens bedenken om hun te bellen. Ik ben er ca 2,5 jaar geleden geweest en ben ronduit slecht geholpen en ben uiteindelijk bleek achteraf met een niet passend zadel weggegaan. Ga er echt nooit meer heen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:56

Is het niet handiger om dat bij hunzelf na te vragen?

BAK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:29

Naar mijn idee is het kosteloos wanneer je een (nieuw) zadel bij hun aanschaft en kost het iets van 50,- euro als je niks koopt.

Maar je kunt natuurlijk ook met je paard die kant op....

A_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:00

pantarhei schreef:
ik zou me nog maar eens bedenken om hun te bellen. Ik ben er ca 2,5 jaar geleden geweest en ben ronduit slecht geholpen en ben uiteindelijk bleek achteraf met een niet passend zadel weggegaan. Ga er echt nooit meer heen

Kreeg ook al van iemand een pb die slechte ervaringen had, wie is dan wel goed omgeving breda?

BAK schreef:
Naar mijn idee is het kosteloos wanneer je een (nieuw) zadel bij hun aanschaft en kost het iets van 50,- euro als je niks koopt.

Maar je kunt natuurlijk ook met je paard die kant op....

Heb helaas geen beschikking tot een trailer

texelse schreef:
Is het niet handiger om dat bij hunzelf na te vragen?

Het was zondag dus ze waren dicht en wilde het graag weten :P

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:10

Misschien dat je het eens bij Superhorse in Breda kan proberen? Zij hebben naar mijn idee veel meer kennis en kunde in huis dan het Drunens Ruiterhuis. Ik heb zelf geen ervaring met het DR, maar hoor veel negatieve verhalen over het aanmeten van zadels.

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:25

In mijn omgeving oo kmeerdere slordige dingen van het Drunense Ruiterhuis, Isabelle van superhorse vindt ik super, ze heeft veel meer kennis en praktijkervaring in huis, een echte aanrader,ze heeft mij ook goed geholpen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:35

Moet toch zeggen dat ik goed ben geholpen door Drunens Ruiterhuis. Ik ben langsgeweest met twee paarden die allebei een prima zadel hebben gekregen. We hebben toen een heleboel zadels uitgeprobeerd en die man nam er echt de tijd voor. Ook probeerde hij niet alleen maar de dure zadels 'aan te smeren', hij had ook goedkopere zadels om uit te proberen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:39

Ben ook alleen maar tevreden over DRH. De zadelpasmevrouw daar heet Tessa, maar ook Tom de jonge eigenaar kan je prima helpen.

Tessa is een poosje geleden bij me geweest om het zadel te controleren, dat kostte niets en ik kreeg ook het advies vooral geen ander zadel te kopen, terwijl ik dat eigenlijk wel verwacht had. Het enige wat er moest gebeuren was mijn huidige zadel op een specifieke manier opvullen. Dat heeft zehelemaal uitgeschreven voor de zadelmaker. Ik kan dus niet zeggen dat ze alleen maar op mijn centen uit waren.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:52

Het verschil bij DR zit hem mijns inziens in het paard dat je hebt. Bij een warmbloed kunnen ze prima een goed zadel aanmeten, stalgenootje met een KWPN'er is prima geholpen door hen en erg tevreden. Bij mijn koudbloed gooiden ze er echter maar wat zadels op, die voor mijn gevoel allemaal niet goed lagen. Ik ben uiteindelijk ook bij Isabel van Superhorse terecht gekomen en ben heel blij dat ik die tip kreeg van iemand hier op Bokt! Ze is echt heel goed, heeft veel kennis van zadels en paarden en is heel erg klantvriendelijk. Behalve dat ze een zadel wil kopen, wil ze ook de koper iets bijbrengen over zadels. Het verschil zit hem alleen al in het feit dat ze me vroeg om foto's mee te nemen als ik langskwam. Van de bouw van mijn paard maar ook van onder het zadel.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:31

ik heb een kwpn'er en ben dus niet goed geholpen. Nam wel de tijd en mocht veel proberen, maar steeds een veel te smalle boom en als ik dan aangaf dat die te smal was kwam die weer met zelfde zadel aan....
Ik had die oudere eigenaar, geen aanrader dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:49

Als je echt expertise wilt, ga dan naar Superhorse Breda. Isabel heeft er verstand van.

Drunens Ruiterhuis had vroeger een goede zadelmaker..

Ik heb er helaas geen goede ervaring mee en de zadels zijn daar een slagje duuder dan bij een ander....

Ach zie dat je in Breda woont, appeltje - eitje....Isabelle! Dan heb je zeker weten een passend zadel....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:03

Is dat zo? Ik heb Tom nooit getroffen als zadelverkoper/passer. Ik heb altijd gedacht dat hij voornameilijk in de werkplaats zit. De enige die ik ken is Louis. Tessa ken ik niet. Ik ben niet zo weg van zadelpassers, die de aanpassingen niet zelf kunnen. Isabelle zou ik ook wel eens aan het werk willen zien. Ik hoor meer goede berichten over haar.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 07:01

whoopie schreef:
In mijn omgeving oo kmeerdere slordige dingen van het Drunense Ruiterhuis, Isabelle van superhorse vindt ik super, ze heeft veel meer kennis en praktijkervaring in huis, een echte aanrader,ze heeft mij ook goed geholpen.

Alleen een beetje jammer dat ze hun afspraken errug slecht nakomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 07:38

Zij komt haar afspraken altijd heel erg goed na....ze heeft zelfs bij mij een compleet nieuw zadel laten maken nadat na een jaar bleek dat de boom niet goed paste. Ze zag dit als een punt dat ze had moeten zien. Nou heeft mijn paard een gruwelijk moeilijke rug om een zadel passend op te krijgen, maar ze heeft speciaal een boom laten maken....

Als ze een afspraak niet heeft kunnen nakomen, dan zal ze het behoorlijk druk hebben.......en dat zegt ook wel wat.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:30

Nou de ervaringen bij ons op stal zijn helaas heel anders. Er zijn meerdere mensen die in de winkel zijn geweest en een afspraak hebben gemaakt om een nieuw zadel aan te laten meten, je kunt niet direct in de winkel een afspraak maken, en vervolgens hoor je niets meer. En dan ben ik eerlijk gezegd snel geneigd om naar een ander te gaan, ik neem aan dat, hoe kundig ze verder ook zijn, ze toch ook graag willen verkopen, en dat blijkt m.i. niet uit de contacten...
Om maar even aan te geven dat er dus altijd voor- en tegenstanders zullen zijn van bepaalde winkels op basis van persoonlijke ervaringen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:43

Ze is heel de dag op pad en in de winkel ligt niet haar agenda.

Stuur een pb via haar website en ze neemt zeker wel contact op, of vraag haar 06...dit geeft mij te denken dat ze over haar oren zit met werk....

Haar winkel en haar zadelwerk staat apart. Het is geen enkele reden haar in minder daglicht te zetten, je kent haar werk niet.....en dat iemand het druk heeft en een winkelmeisje de boodschap niet goed doorgeeft is geen excuus haar nu neer te halen....

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:47

Probeer Oxer ruitersport eens, daar hoor ik alleen maar goede verhalen van. Ze zitten in Rossum en dat is niet zover van Drunen.
Wij hebben daar verschillende zadels gekocht (dressuur en springen) en zijn hier goed tevreden over. Zadels kosten minder dan in Drunen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:49

Ik zit hier ook mee, ik hoor echt mega veel slechte dingen over DRH. WIe heeft ervaring dan met Het Gareel/Emmers...?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:52

Hier een ervaring van emmers, niet eigen hand, maar wel stalgenootje.

Ze hebben dat stalgenootje eens gewoon een verkeerd zadel meegegeven. Kwam stalgenootje achter toen ze paard en tuig een check-up gaven (dat deed de staleigenaresse, die bekeek de hele situatie, paard, tuig, ruiter enz) en toen bleek het zadel érg slecht te liggen.

Contact met Emmers... wat bleek... ze hadden ze die mensen per ongeluk een verkeerd zadel meegegeven.

Kun je zeggen: hadden ze gelijk moeten zien, maar die mensen reden altijd met pad en bontje, dus het klapperen viel niet op. De check-up was echter zadel op blote rug, en toen werd duidelijk hoe onstabiel het lag.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:55

Ik ben er wel achter dat zadels gewoonweg een lastig probleem is en je bent overgeleverd aan de goden. Ik weet echt niet waar ik heen moet gaan! Ik weet wel dat ik snel een ander zadel nodig heb...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:25

Ik bedenk me nu opeens dat er ook iemand is die (dacht ik) gratis langs komt met boomloze zadels. Een leuke meid die het vooral doet omdat ze het beste met paarden voor heeft.

Dit is haar site:
http://www.zadeltesten.nl/

edit: bij mij is de tekst van de site wat moeilijk leesbaar, maar als je het selecteert (ctrl a bijvoorbeeld) is het wel goed te lezen. Het is inderdaad gratis als je binnen 30 kilometer van haar woont, daarna komt er 10 cent per kilometer bij.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:33

drunes ruiterhuis vind ik echt verschrikkelijk normale prijsklasse voor een leuke rijbroek oid is niet te vinden en ik vind dat ze echt aansmeren service vind ik daar ook echt drie keer niets

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:59

Dobel schreef:
drunes ruiterhuis vind ik echt verschrikkelijk normale prijsklasse voor een leuke rijbroek oid is niet te vinden en ik vind dat ze echt aansmeren service vind ik daar ook echt drie keer niets

Lastig te lezen zo. Misschien is het een idee om in het vervolg ook punten, komma's etc. te gebruiken?
;)