Paardenvrachtwagen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_G

Paardenvrachtwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 11:57

Hooi ik ben op zoek naar een vrachtwagen om mijn paard te vervoeren.
Ik heb al op internet gezocht maar vind dit allemaal erg duur.
Heeft iemand misschien nog een goed adresje of eventueel een vrachtwagen te huur
het liefst in de buurt van rotterdam.

cissy

Re: Paardenvrachtwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:09

en hoe groot moet die vrachtwagen dan zijn? Een C rijbewijs of een B rijbewijs wagen?

Lindsey_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:24

Jaa er hoeft maar een paard in dus een wagen met B rijbewijs zou al goed zijn. Maar anders een wagen met een C rijbewijs is ook geen probleem.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:29

een C rijbewijs wagen vraagt ook een vrachtwagenrijbewijs en chauffeursdiploma, heb je dat? (denk het niet gezien je profiel, je bent 17)
ik denk dat je gewoon B rijbewijs wagen nodig hebt voor maar 1 paard, maar die zijn bijna niet te huur of heel duur.
Je zou een grote auto met trailer kunnen huren of iemand zoeken die je wil brengen.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:30

Buurt van R'dam heb ik er geen kunnen vinden.
Wel via internet maar waren er allemaal al mee gestopt.

Enige opties die ik had was anemone of vervloed.
Ben 'm toen bij Vervloed wezen halen... Maar als je je E hebt is het goedkoper om een busje + trailer te huren :j

Lindsey_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:36

ooh nee inderdaad geen C rijbewijs dan dacht dat dat net zo iets als het E rijbewijs was. Ik heb inderdaad geen C rijbewijs heb helemaal geen rijbewijs :D maar mijn vader rijdt en die heb een E rijbewijs volgens mij hij mag in iddergeval wel met een trailer rijden. Ja ik kwam bij het idee voor een vrachtwagentje na ergens gelezen te hebben dat sommige paarden daar makkelijker op gaan omdat mij paard nogal moeilijk te laden is en ik helaas ook geen tijd op dit moment heb op met hem te oefenen.

Lindsey_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:41

@Mar_
Ik heb ook al op internet gekeken en ook niet echt veel kunnen vinden en had volgens mij bij anemone ook gekeken maar vind het toch best duur, vooral ook omdat mijn paard dus naar de kliniek moet en er kans is dat hij de volgende dag pas opgehaald kan worden. en bij Anemone was het geloof ik 100 euro per dag dus dan zit al aan de 200 en dan nog zonder de bijkomende kilometers wat heb jij er toen voor betaald als ik vragen mag ?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:44

Vervloed was ook 99 euro per dag excl. btw en t/m 100 km per dag. Daarna worden de km's in rekening gebracht.
Houd er ook rekening mee dat je 'm weer met volle tank in moet leveren dus komt er ook nog je diesel bij :j

Al met al was ik een hoop geld hoor O:) *welke ik gelukkig kon delen met stalgenootje*

Handiger is om busje en 2 paards trailer te huren of wellicht paardentaxi als het niet al te ver is?
Dan ben je goedkoper uit :j

Overigens pony van mijn stalgenootje liep er helemaal niet zo makkelijk in, die gaat dus makkelijker in een trailer omdat je dan recht vooruit loopt :j
Hier moeten ze via de zijkant en dan omzetten.

Lindsey_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:57

Oke bedankt dan toch maar gewoon een trailer scheelt wel heel veel kwa prijs. Maarja dan maar hopen dat die er in gaat zonder al teveel moeite. Iemand nog tips om je paard te laden ? longeertouw achter de kont langs werkt niet want hier gaat hij in hangen of gewoon zitten.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:22

TAO-->EA-GZ Diensten